Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Společné a rozlišné znaky v tvorbě reality show a dokumentu
2 . Praktická část: Hraný film "Paradigma", délka minimálně 10 min., produkce
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Společné a odlišné znaky v tvorbě reality show a dokumentu
2. Praktická část: Hraný film - Paradigma, délka minimálně 10 min., produkce
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Common and Different Features in the Creation of a Reality Show and a Documentary
2. Practical part: Paradigm, live-action film, minimum footage 10 mins., production
Název dle studenta
1. Teoretická část: Společné a rozlišné znaky v tvorbě reality show a dokumentu
2 . Praktická část: Hraný film "Paradigma", délka minimálně 10 min., produkce
Na začátku teoretické práce se zabývám obecným pojetím mediální reality a vlivem tvůrce a světa na zobrazovanou realitu.
Dále zkoumám možné druhy filmového předstírání, především způsob, jakým nás mohou tyto obrazy podvádět. V této souvislosti naznačuji výtvarné prostředky realismu, zejména použití tzv. "efektu reálného" v dokumentární tvorbě a reality show. Charakterizuji zde krátce tyto dva žánry, jejich výrazové prostředky a zaujímané postoje k divákovi. Na zá-kladě těchto atributů poté demonstruji jejich podobnost.
Anotace v angličtině
At the beginning of my thesis I deal with the general concept of media reality and the in-fluence of the creator/author on displayed images of reality. Furthermore, I analyze possible types of film pretending and the way displayed images can cheat us. Moreover, I suggest artistic means of realism and the use of 'real effect' in a documentary film and reality show. I characterize briefly these two genres, their means of expression and postures to the viewer. Based on these attributes I also demonstrate their similarity.
Na začátku teoretické práce se zabývám obecným pojetím mediální reality a vlivem tvůrce a světa na zobrazovanou realitu.
Dále zkoumám možné druhy filmového předstírání, především způsob, jakým nás mohou tyto obrazy podvádět. V této souvislosti naznačuji výtvarné prostředky realismu, zejména použití tzv. "efektu reálného" v dokumentární tvorbě a reality show. Charakterizuji zde krátce tyto dva žánry, jejich výrazové prostředky a zaujímané postoje k divákovi. Na zá-kladě těchto atributů poté demonstruji jejich podobnost.
Anotace v angličtině
At the beginning of my thesis I deal with the general concept of media reality and the in-fluence of the creator/author on displayed images of reality. Furthermore, I analyze possible types of film pretending and the way displayed images can cheat us. Moreover, I suggest artistic means of realism and the use of 'real effect' in a documentary film and reality show. I characterize briefly these two genres, their means of expression and postures to the viewer. Based on these attributes I also demonstrate their similarity.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, které obsahují: produkční úvahu o realizaci, explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábní listinu, natáčecí plán, denní dispozice, smlouvy, vyúčtování filmu, zprávu o průběhu natáčení, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, které obsahují: produkční úvahu o realizaci, explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábní listinu, natáčecí plán, denní dispozice, smlouvy, vyúčtování filmu, zprávu o průběhu natáčení, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Gray, Jonathan: Television studies, Cambridge: Polity, 2012
Michael, Rabiger: Directing the documentary, Boston 2004
Navrátil, Antonín: Cesty k pravdě či lži : 70 let československého dokumentárního filmu, Praha 2002
Kavka, Misha: Reality TV, 2012
Hill, Annette: Restyling factual TV: the reception of news, documentary, and reality genres, New York: Routledge 2007
Su Holmes, Deborah Jermyn: Understanding reality television, New York: Routledge 2004
Ernest Mathijs, Janet Jones: Big Brother international : formats, critics and publics, London: Wallflower Press, c2004
Seznam doporučené literatury
Gray, Jonathan: Television studies, Cambridge: Polity, 2012
Michael, Rabiger: Directing the documentary, Boston 2004
Navrátil, Antonín: Cesty k pravdě či lži : 70 let československého dokumentárního filmu, Praha 2002
Kavka, Misha: Reality TV, 2012
Hill, Annette: Restyling factual TV: the reception of news, documentary, and reality genres, New York: Routledge 2007
Su Holmes, Deborah Jermyn: Understanding reality television, New York: Routledge 2004
Ernest Mathijs, Janet Jones: Big Brother international : formats, critics and publics, London: Wallflower Press, c2004
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího práce i oponenta. Odpovědi přesvědčivé, místy však mezery v základních věcech.