Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: VJ scéna v ČR
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, minimální délka 10 minut, střihová skladba
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: VJ scéna v ČR
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, minimální délka 10 minut, střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1.Theoretical part: VJ Scene in the Czech Republic
2.Practical part: Audiovisual work or a thematic set of audiovisual works, minimum footage 10 mins., editing
Název dle studenta
1. Teoretická část: VJ scéna v ČR
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, minimální délka 10 minut, střihová skladba
Tato bakalářská práce se zaměřuje na Vjing - vizuální performance doplňující hudební vystoupení, založenou na fantazii umělce a umění improvizace. Snaží se popsat a zároveň definovat základní rysy tohoto média na našem území, a nabízí letmý pohled do této jedinečné avšak veřejností často přehlížené umělecké disciplíně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on Vjing - visual performance completing musical performances, based on the imagination of the artist and the craft of improvisation. It seeks to describe and also to define the basic features of the media in Czech Republic, and offers a glimpse into the unique but often overlooked artistic discipline.
Klíčová slova
performance, multimédia, nová média, video, audiovizuální praktiky, remixování, VJ, sémiotika
Klíčová slova v angličtině
performance, multimedia, new media, video, audiovisual practices, remixing, VJ,semiotics
Rozsah průvodní práce
51 s. (63 653 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na Vjing - vizuální performance doplňující hudební vystoupení, založenou na fantazii umělce a umění improvizace. Snaží se popsat a zároveň definovat základní rysy tohoto média na našem území, a nabízí letmý pohled do této jedinečné avšak veřejností často přehlížené umělecké disciplíně.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on Vjing - visual performance completing musical performances, based on the imagination of the artist and the craft of improvisation. It seeks to describe and also to define the basic features of the media in Czech Republic, and offers a glimpse into the unique but often overlooked artistic discipline.
Klíčová slova
performance, multimédia, nová média, video, audiovizuální praktiky, remixování, VJ, sémiotika
Klíčová slova v angličtině
performance, multimedia, new media, video, audiovisual practices, remixing, VJ,semiotics
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
FLAŠAR Martin, Jana HORÁKOVÁ, Petr MACEK a kol.: Umění a nová média. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2011. 188 s. ISBN 978-80-210-5639-8. DOI: 10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011.
LISTER, Martin, Jon DOVEY, Seth GIDDINGS, Iaint GRAN a Kieran KELLY. New Media: A Critical Introduction. 2 edition. Abingdon: Routledge, 2009. ISBN 978-0415431613.
MANOVICH, Lev. The language of new media. 1st ed. Cambridge: MIT Press, 2002, xxxix, 354 s. ISBN 02-626-3255-1.
THEORY, Edited by VJ, Camille Baker COLLABORATIVE WRITERS a Comments by Athena ... [et]. AL]. VJam Theory: collective writings on realtime visual performance. Falmouth, England: realtime books, 2008. ISBN 978-095-5898-204.
SPINRAD, Paul. The VJ book: inspirations and practical advice for live visuals performance. Los Angeles, CA: Feral House, c2005, 221 p. ISBN 19-325-9509-0.
Seznam doporučené literatury
FLAŠAR Martin, Jana HORÁKOVÁ, Petr MACEK a kol.: Umění a nová média. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2011. 188 s. ISBN 978-80-210-5639-8. DOI: 10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011.
LISTER, Martin, Jon DOVEY, Seth GIDDINGS, Iaint GRAN a Kieran KELLY. New Media: A Critical Introduction. 2 edition. Abingdon: Routledge, 2009. ISBN 978-0415431613.
MANOVICH, Lev. The language of new media. 1st ed. Cambridge: MIT Press, 2002, xxxix, 354 s. ISBN 02-626-3255-1.
THEORY, Edited by VJ, Camille Baker COLLABORATIVE WRITERS a Comments by Athena ... [et]. AL]. VJam Theory: collective writings on realtime visual performance. Falmouth, England: realtime books, 2008. ISBN 978-095-5898-204.
SPINRAD, Paul. The VJ book: inspirations and practical advice for live visuals performance. Los Angeles, CA: Feral House, c2005, 221 p. ISBN 19-325-9509-0.
Přílohy volně vložené
CD-datový nosič
DVD-multimediální příloha
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student svojí reakcí na otázky komise obhájil svoji závěrečnou práci.