Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Žánrové hledisko ve filmech Guye Ritchieho. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Žánrové hledisko ve filmech Guye Ritchieho.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Aspects of Genre in Guy Ritchie's Films
2. Practical part: Audiovisual work, minimum footage 10 mins., directing.
Název dle studenta
1. Teoretická část: Žánrové hledisko ve filmech Guye Ritchieho. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Britský režisér Guy Ritchie je řazen k nejschopnějším režisérům své generace. Přestože za svou více než dvacetiletou kariéru "zabrousil" do několika filmových žánrů, neúspěšnějšími se staly jeho filmy protknuté černým humorem a pohrávající si s kriminální zápletkou.
Tato práce se zabývá Ritchieho snímky z hlediska žánrových konvencí. Snaží se postihnout prvky, jež tvoří poetiku jeho filmů, i žánrové inovace, s nimiž přichází.
Anotace v angličtině
British director Guy Ritchie is considered to be one of the most capable directors of his generation. Despite the fact that for more than twenty years of his career he "wandered" in several film genres his most successful films are the ones that are larded with black hu-mor and that are playing with the criminal plot.
This work deals with Ritchie´s movies in terms of genre conventions. It tries to cap-ture the elements that form the poetics of his films, and also the genre innovations which he comes up with.
Klíčová slova
Guy Rirchie, filmový žánr, černá komedie, Podfu(c)k, Snatch.
Klíčová slova v angličtině
Guy Ritchie, film genre, black comedy, Podfu(c) k, Snatch.
Rozsah průvodní práce
34 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Britský režisér Guy Ritchie je řazen k nejschopnějším režisérům své generace. Přestože za svou více než dvacetiletou kariéru "zabrousil" do několika filmových žánrů, neúspěšnějšími se staly jeho filmy protknuté černým humorem a pohrávající si s kriminální zápletkou.
Tato práce se zabývá Ritchieho snímky z hlediska žánrových konvencí. Snaží se postihnout prvky, jež tvoří poetiku jeho filmů, i žánrové inovace, s nimiž přichází.
Anotace v angličtině
British director Guy Ritchie is considered to be one of the most capable directors of his generation. Despite the fact that for more than twenty years of his career he "wandered" in several film genres his most successful films are the ones that are larded with black hu-mor and that are playing with the criminal plot.
This work deals with Ritchie´s movies in terms of genre conventions. It tries to cap-ture the elements that form the poetics of his films, and also the genre innovations which he comes up with.
Klíčová slova
Guy Rirchie, filmový žánr, černá komedie, Podfu(c)k, Snatch.
Klíčová slova v angličtině
Guy Ritchie, film genre, black comedy, Podfu(c) k, Snatch.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
GRANT, Barry Keith. Film genre reader III. Austin, Tex.: University of Texas Press, 2003, xx, 636 p. ISBN 02-927-0185-3.
ALTMAN, Rick. Film/genre. London: BFI Publishing, 1999, x, 246 p. ISBN 08-517-0717-3.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
Film a doba: čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. Brno: Sdružení přátel odborného filmového tisku. ISSN 0015-1068.
Cinepur. Praha: Sdružení přátel Cinepuru, občanské sdružení. ISSN 1213-516x.
Seznam doporučené literatury
GRANT, Barry Keith. Film genre reader III. Austin, Tex.: University of Texas Press, 2003, xx, 636 p. ISBN 02-927-0185-3.
ALTMAN, Rick. Film/genre. London: BFI Publishing, 1999, x, 246 p. ISBN 08-517-0717-3.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Překlad Petra Dominková, Jan Hanzlík, Václav Kofroň. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, 639 s. ISBN 978-807-3312-176.
Film a doba: čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. Brno: Sdružení přátel odborného filmového tisku. ISSN 0015-1068.
Cinepur. Praha: Sdružení přátel Cinepuru, občanské sdružení. ISSN 1213-516x.