Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. Praktická část: Na poušti z duhových kuliček - kombinovaná technika
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. Praktická část: Na poušti z duhových kuliček - kombinovaná technika
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of Master's Thesis and Research 2. Practical part: In the Desert of Marbles - combined technique
Název dle studenta
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. Praktická část: Na poušti z duhových kuliček - kombinovaná technika
Přehled filmovýh triků vkládajících část obrazu do jiného obrazu. Historické milníky ve vývoji filmového klíčování od dvojexpozice až po digitální klíčování na greenscreenu. Popis tvorby diplomového filmu, využívajícího digitálního klíčování a následná kombinace s digitálně malovaným pozadím a kreslenou animací. Rozbor zpracování scénáře a výtvarného záměru. Závěry a poučení z tvorby kombinovaného filmu. Obrazová dokumentace z výroby i z hotového filmu.
Film:
Když se muži jeho žena rozpadne na poušť vzpomínek, nezbývá, než si ji na odvrácené straně víček mezi nekonečně dlouhým nádechem a výdechem ze střípků minulosti složit znova. Jestli to vůbec má smysl nebo je to jen zbytečná práce, ukáže až inventura vzpomínek.
Diplomový film Milana Ondrucha podle básně "Nehodlám vzpomínat". Kombinovaná technologie mísící živou akci, s malovaným pozadím a kreslenou animací.
Anotace v angličtině
A summary of film tricks which inserts part of an image into another one. Milestones in the history of the keying development from multiple exposure to digital keying with a greenscreen. Description of my diploma film production which is using digital keying and the subsequent combination with digitally painted background and with drawn animation. Analysis of screenplay development and my artistic intensions. Conclusions and lessions learned from production of a combined film. Visual documentation of the production and of the final film.
Film:
When the man´s woman breaks apart into the desert of memories, just one thing remains. He should put her together again from the fragments of the past all of this is on the other side of his eyelids in eternal time between breath in and breath out. Is it worth it? Is it a waste of time? Only the stocktaking of memories will reveal the answer.
Klíčová slova
filmový trik, kombinovaný film, Na poušti z duhových kuliček, maska, putující maska, přední projekce, zadní projekce, infračervený klíč, bluescreen, Williamsova metoda, Dunningova metoda, digitální klíčování, klíčování, keylight, výrazy v AE.
Klíčová slova v angličtině
film trick, combined film, On the Desert of Marbles, matte, traveling matte, front projection, rear projection, infrared key, bluescreen, William's process, Dunning process, digital keying, keylight, expressions in AE.
Rozsah průvodní práce
61 s. (88 576 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Přehled filmovýh triků vkládajících část obrazu do jiného obrazu. Historické milníky ve vývoji filmového klíčování od dvojexpozice až po digitální klíčování na greenscreenu. Popis tvorby diplomového filmu, využívajícího digitálního klíčování a následná kombinace s digitálně malovaným pozadím a kreslenou animací. Rozbor zpracování scénáře a výtvarného záměru. Závěry a poučení z tvorby kombinovaného filmu. Obrazová dokumentace z výroby i z hotového filmu.
Film:
Když se muži jeho žena rozpadne na poušť vzpomínek, nezbývá, než si ji na odvrácené straně víček mezi nekonečně dlouhým nádechem a výdechem ze střípků minulosti složit znova. Jestli to vůbec má smysl nebo je to jen zbytečná práce, ukáže až inventura vzpomínek.
Diplomový film Milana Ondrucha podle básně "Nehodlám vzpomínat". Kombinovaná technologie mísící živou akci, s malovaným pozadím a kreslenou animací.
Anotace v angličtině
A summary of film tricks which inserts part of an image into another one. Milestones in the history of the keying development from multiple exposure to digital keying with a greenscreen. Description of my diploma film production which is using digital keying and the subsequent combination with digitally painted background and with drawn animation. Analysis of screenplay development and my artistic intensions. Conclusions and lessions learned from production of a combined film. Visual documentation of the production and of the final film.
Film:
When the man´s woman breaks apart into the desert of memories, just one thing remains. He should put her together again from the fragments of the past all of this is on the other side of his eyelids in eternal time between breath in and breath out. Is it worth it? Is it a waste of time? Only the stocktaking of memories will reveal the answer.
Klíčová slova
filmový trik, kombinovaný film, Na poušti z duhových kuliček, maska, putující maska, přední projekce, zadní projekce, infračervený klíč, bluescreen, Williamsova metoda, Dunningova metoda, digitální klíčování, klíčování, keylight, výrazy v AE.
Klíčová slova v angličtině
film trick, combined film, On the Desert of Marbles, matte, traveling matte, front projection, rear projection, infrared key, bluescreen, William's process, Dunning process, digital keying, keylight, expressions in AE.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 35 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 44100 kHz, 16Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (format 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 35 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 44100 kHz, 16Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (format 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BRINKMANN, Ron. The Art and Science of Digital Compositing:
Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics. 2nd ed. Elsevier, 2008. ISBN 978-0-12-370638-6.
Seznam doporučené literatury
BRINKMANN, Ron. The Art and Science of Digital Compositing:
Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics. 2nd ed. Elsevier, 2008. ISBN 978-0-12-370638-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C
Hodnocení oponent praktická: B
Práce studenta byla ohodnocena jako dobrá, neboť se dle komise objevovaly dílčí nedostatky.