Tato práce je zaměřena na možnost uplatnění mediace v mateřských školách pedagogickými pracovníky a jejich nadřízenými. Teoretická část se sestává z textu věnujícího teorii mediace, komunikaci, konfliktu, procesu mediace včetně legislativního zakotvení a uplat-nění mediace ve školském prostředí, konkrétně uplatnění mediace učiteli a řediteli v mateřských školách. Praktická část obsahuje vyhodnocení a srovnávání výsledků prove-deného dotazníkového šetření mezi učiteli a řediteli mateřských škol.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the possibility of application of mediation in kindergarten teaching staff and their superiors. The theoretical part consists of text refer to the theory of mediation, communication, conflict, mediation process, including legislative measures, and the use of mediation in the school environment, namely the application of mediation tea-chers and principals in nursery schools. The practical part contains the evaluation and comparison of the results of the questionnaire survey of teachers and directors of kinder-gartens.
Klíčová slova
Mediace, konflikt, školský management, komunikace, školní mediace, me-diátor, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Mediation, conflict, school management, communication, school mediation, mediator, social work
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na možnost uplatnění mediace v mateřských školách pedagogickými pracovníky a jejich nadřízenými. Teoretická část se sestává z textu věnujícího teorii mediace, komunikaci, konfliktu, procesu mediace včetně legislativního zakotvení a uplat-nění mediace ve školském prostředí, konkrétně uplatnění mediace učiteli a řediteli v mateřských školách. Praktická část obsahuje vyhodnocení a srovnávání výsledků prove-deného dotazníkového šetření mezi učiteli a řediteli mateřských škol.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the possibility of application of mediation in kindergarten teaching staff and their superiors. The theoretical part consists of text refer to the theory of mediation, communication, conflict, mediation process, including legislative measures, and the use of mediation in the school environment, namely the application of mediation tea-chers and principals in nursery schools. The practical part contains the evaluation and comparison of the results of the questionnaire survey of teachers and directors of kinder-gartens.
Klíčová slova
Mediace, konflikt, školský management, komunikace, školní mediace, me-diátor, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Mediation, conflict, school management, communication, school mediation, mediator, social work
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mediace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mediace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Lenka. Mediace: způsob řešení mezilidských konfliktů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 190 s. ISBN 80-247-0467-6.
JOHNSON, David W a Roger T JOHNSON. Reducing school violence through conflict resolution. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development, c1995, viii, 119 p. ISBN 08-712-0252-2.
SIMKIN, William E. Mediation and the dynamics of collective bargaining. Washington: Bureau of National Affairs, 1971, xiv, 410 p. ISBN 08-717-9127-7.
STEWART, Katherine A a Madeline M MAXWELL. Storied conflict talk: narrative construction in mediation. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., c2010, vii, 137 p. Studies in narrative, v. 12. ISBN 90-272-8826-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Facilitativní mediace: řešení konfliktu prostřednictvím mediátora. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 207 s. ISBN 978-802-6200-918.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Lenka. Mediace: způsob řešení mezilidských konfliktů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 190 s. ISBN 80-247-0467-6.
JOHNSON, David W a Roger T JOHNSON. Reducing school violence through conflict resolution. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development, c1995, viii, 119 p. ISBN 08-712-0252-2.
SIMKIN, William E. Mediation and the dynamics of collective bargaining. Washington: Bureau of National Affairs, 1971, xiv, 410 p. ISBN 08-717-9127-7.
STEWART, Katherine A a Madeline M MAXWELL. Storied conflict talk: narrative construction in mediation. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., c2010, vii, 137 p. Studies in narrative, v. 12. ISBN 90-272-8826-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Facilitativní mediace: řešení konfliktu prostřednictvím mediátora. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 207 s. ISBN 978-802-6200-918.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Jaké nastaly ve vaší práci změny? (doc. Wiegerová)Studentka uvedla několik dílčích výsledků analýzy dat, chyběly však celkové závěry práce. Dále studentka odpověděla na otázky uvedené v posudcích, dr. Majerčíková shrnula kladné i záporné stránky práce. V čem byla vaše práce přínosná právě pro vás jako učitelku mateřské školky? (doc. Wiegerová) Studentka odpověděla spíše obecně o své motivaci pro práci. Dr. Unger uvedl, že výzkumné otázky směřují spíše k volbě kvalitativního výzkumu.