Předmětem této bakalářské práce je šikana mezi žáky druhého stupně základní školy. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, zabývá se vývojem osobnosti a popisuje druhy prevence. Cílem mé práce je zjistit, jaký druh šikany se nejčastěji objevuje mezi žáky 2. ZŠ, jak často jsou děti šikanovány, v jakém věku je nejčastější výskyt šikany a zda jsou děti s lepším prospěchem častěji šikanovány než děti s horším prospěchem.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is bullying among pupils of secondary school. Theoretical fra-mework section describes the basic concepts involved in the development of personality and describes the types of prevention. The aim of my work is to determine what kind of bullying is most common among pupils of the 2ndSchool, how often children are bullied at what age is the most common occurrence of bullying and that children with better benefits more often bullied than children with poorer grades.
Předmětem této bakalářské práce je šikana mezi žáky druhého stupně základní školy. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, zabývá se vývojem osobnosti a popisuje druhy prevence. Cílem mé práce je zjistit, jaký druh šikany se nejčastěji objevuje mezi žáky 2. ZŠ, jak často jsou děti šikanovány, v jakém věku je nejčastější výskyt šikany a zda jsou děti s lepším prospěchem častěji šikanovány než děti s horším prospěchem.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is bullying among pupils of secondary school. Theoretical fra-mework section describes the basic concepts involved in the development of personality and describes the types of prevention. The aim of my work is to determine what kind of bullying is most common among pupils of the 2ndSchool, how often children are bullied at what age is the most common occurrence of bullying and that children with better benefits more often bullied than children with poorer grades.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti šikany.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu, včetně intepretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti šikany.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu, včetně intepretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 8073670143.
VYKOPALOVÁ, Hana. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 8024403374.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 8073670143.
VYKOPALOVÁ, Hana. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 8024403374.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
noty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka srozumitelně prezentovala obsah své závěrečné práce, zodpověděla otázku oponenta. Jakou gramatickou podobu má mít hypotéza? (dr. Unger) Studentka odpověděla adekvátně. Jakou navrhujete alternativu, pokud škola nemá žádného psychologa? (dr. Opatrný) Studentka neznala odpověď.