Tato bakalářská práce na téma ?Pozitivní aspekty internetu u žáků středních škol? je zamě-řena na studenty středních škol a jejich trávení volného času na internetu a zkoumání, čím se tato věková kategorie na internetu zabývá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se dělí do tří kapitol tak, aby specifikovala všechny podstatné klíčové po-jmy. První kapitola je zaměřena na mládež, a to z pohledu vývojové psychologie a sociolo-gie. Druhá kapitola je pak zaměřena na internet jako takový, poslední kapitola je zaměřena právě na pozitivní aspekty spojené s internetem.
Cílem praktické části práce je zjistit pomocí dotazníku, jak se mládež chová a co nejčastěji dělá na sociálních sítích a zda tato sociální komunikace pomocí internetu jim usnadňuje život a čím.
Anotace v angličtině
This thesis on "The positive aspects of the Internet among high school students" is targeted at high school students and their leisure time on the internet and examining what makes this age category on the internet deals. The work is divided into theoretical and practical parts.
The theoretical part is divided into three chapters so as to specify all the relevant key after-income. The first chapter focuses on youth, and from the perspective of developmental psychology and sociology. The second chapter is focused on the internet, as such, the last chapter focuses on the positive aspects of being connected to the Internet.
The practical part is to find out a questionnaire to the youth behaves and what most often done on social networks, and whether this social communication via the Internet makes life easier for them and more.
Klíčová slova
Klíčová slova: mládež, volný čas, internet
Klíčová slova v angličtině
Keywords: youth, leisure, internet
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma ?Pozitivní aspekty internetu u žáků středních škol? je zamě-řena na studenty středních škol a jejich trávení volného času na internetu a zkoumání, čím se tato věková kategorie na internetu zabývá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se dělí do tří kapitol tak, aby specifikovala všechny podstatné klíčové po-jmy. První kapitola je zaměřena na mládež, a to z pohledu vývojové psychologie a sociolo-gie. Druhá kapitola je pak zaměřena na internet jako takový, poslední kapitola je zaměřena právě na pozitivní aspekty spojené s internetem.
Cílem praktické části práce je zjistit pomocí dotazníku, jak se mládež chová a co nejčastěji dělá na sociálních sítích a zda tato sociální komunikace pomocí internetu jim usnadňuje život a čím.
Anotace v angličtině
This thesis on "The positive aspects of the Internet among high school students" is targeted at high school students and their leisure time on the internet and examining what makes this age category on the internet deals. The work is divided into theoretical and practical parts.
The theoretical part is divided into three chapters so as to specify all the relevant key after-income. The first chapter focuses on youth, and from the perspective of developmental psychology and sociology. The second chapter is focused on the internet, as such, the last chapter focuses on the positive aspects of being connected to the Internet.
The practical part is to find out a questionnaire to the youth behaves and what most often done on social networks, and whether this social communication via the Internet makes life easier for them and more.
Klíčová slova
Klíčová slova: mládež, volný čas, internet
Klíčová slova v angličtině
Keywords: youth, leisure, internet
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
MACEK, Petr. Adolescence psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. ISBN 8024713691.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JIRÁK, Jan. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
MACEK, Petr. Adolescence psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. ISBN 8024713691.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala obsah bakalářské práce a následně se zaměřila na praktickou část. Studentka uvedla, co bylo cílem výzkumného šetření. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce.