Tato bakalářská práce je zaměřena na identifikace vzdělávacích potřeb seniorů, zejména v pobytových zařízeních pro tyto lidi. V teoretické části se zabýváme charakteristikou procesu stárnutí a stáří, vymezujeme zde také roli seniorů ve společnosti, péči o tyto lidi a jejich vzdělávací potřeby v dnešním světě. Praktickou část reprezentuje kvalitativní výzkum, podle kterého zjišťujeme, jak senioři interpretují své vzdělávací potřeby v rámci jejich života v pobytovém zařízení. Toto je také cílem naší práce.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is focused on the identifications of educational
needs in senior, mainly at homes for the eldery. In the theoretical part of this thesis we describe maturing and old age. We also mention position of seniors in this world, care for them and their educational needs. The practical part represents qualitative research that tries to determine how seniors interpret their educational needs during their lifes at home for the eldery. This is also the main goal of this bachelor thesis.
Educational needs, seniors, maturing, old age, adult education, lifelong
education
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na identifikace vzdělávacích potřeb seniorů, zejména v pobytových zařízeních pro tyto lidi. V teoretické části se zabýváme charakteristikou procesu stárnutí a stáří, vymezujeme zde také roli seniorů ve společnosti, péči o tyto lidi a jejich vzdělávací potřeby v dnešním světě. Praktickou část reprezentuje kvalitativní výzkum, podle kterého zjišťujeme, jak senioři interpretují své vzdělávací potřeby v rámci jejich života v pobytovém zařízení. Toto je také cílem naší práce.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is focused on the identifications of educational
needs in senior, mainly at homes for the eldery. In the theoretical part of this thesis we describe maturing and old age. We also mention position of seniors in this world, care for them and their educational needs. The practical part represents qualitative research that tries to determine how seniors interpret their educational needs during their lifes at home for the eldery. This is also the main goal of this bachelor thesis.
Educational needs, seniors, maturing, old age, adult education, lifelong
education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávacích potřeb seniorů v pobytovém zařízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávacích potřeb seniorů v pobytovém zařízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
GRUSS, Peter. Perspektivy stárnutí: z pohledu psychologie celoživotního vývoje. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-605-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-158-2.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
GRUSS, Peter. Perspektivy stárnutí: z pohledu psychologie celoživotního vývoje. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-605-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-158-2.
KLEVETOVÁ, Dana a Irena DLABALOVÁ. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student se v rámci prezentace především zaměřil na praktickou část, kdy zkušební komisi seznámil s výzkumnými cíli, metodami výzkumu a konkrétními výstupy výzkumného šetření, kterým věnoval nejvíce času. Na závěr zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta. Student byl na obhajobu bakalářské práce velmi dobře připraven.