Práce v teoretické části definuje nadání a popisuje mýty o rozvoji nadaných dětí v oblasti původu nadání, identifikace nadaných dětí, sociálně-emocionální oblasti a oblasti edukace nadaných dětí.
V praktické části zjišťuje, ve které z oblastí rozvoje nadaných dětí jsou mýty u respondentů nejrozšířenější.
Anotace v angličtině
In theoretical part work difines gift and discribes myts about development of gifted children in part source of gift, part of identification of gifted children, part of social-emotional development and part of education of gifted children.
In research part work identifies, in which from parts development of gifted children are myths by respondents the most common.
Klíčová slova
nadání, nadané děti, mýty, fakta
Klíčová slova v angličtině
gift, gifted children, myts, facts
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce v teoretické části definuje nadání a popisuje mýty o rozvoji nadaných dětí v oblasti původu nadání, identifikace nadaných dětí, sociálně-emocionální oblasti a oblasti edukace nadaných dětí.
V praktické části zjišťuje, ve které z oblastí rozvoje nadaných dětí jsou mýty u respondentů nejrozšířenější.
Anotace v angličtině
In theoretical part work difines gift and discribes myts about development of gifted children in part source of gift, part of identification of gifted children, part of social-emotional development and part of education of gifted children.
In research part work identifies, in which from parts development of gifted children are myths by respondents the most common.
Klíčová slova
nadání, nadané děti, mýty, fakta
Klíčová slova v angličtině
gift, gifted children, myts, facts
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mytů a faktů o rozvoji osobnosti nadaných žáků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mytů a faktů o rozvoji osobnosti nadaných žáků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LAZNIBATIOVÁ, Jolana. Nadané dieťa-jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Bratislava: Iris, 2007. ISBN 80-89018-53-X.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadání-pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009.
ISBN 978-80-247-1998-6.
MŐNKS, F. a Irene H. YPENBURG. Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5.
VÁCLAV Fořtík a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností-logické myšlení, prostorová představivost, práce se slovy, pozornost, kritické myšlení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
LAZNIBATIOVÁ, Jolana. Nadané dieťa-jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Bratislava: Iris, 2007. ISBN 80-89018-53-X.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadání-pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009.
ISBN 978-80-247-1998-6.
MŐNKS, F. a Irene H. YPENBURG. Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5.
VÁCLAV Fořtík a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností-logické myšlení, prostorová představivost, práce se slovy, pozornost, kritické myšlení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
LANDAU, Erika. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla formulaci výzkumných cílů a dále představila metody výzkumu. Poté uvedla shrnutí a doporučení pro praktick využití. Studentka prezentovala bakalářskou práci v časovém rozsahu 5 minut.
Dr. Včelařová poukázala na obtížnost uchopení bakalářské práce a vymezení rozdílnosti mezi mýtem a názorem odpovídajícímu realitě.