Cílem této bakalářské práce je pokusit se zjistit jak klienti ? děti interpretují proces resocializace v podmínkách výchovného ústavu. Jedná se především o děti, které jsou rozdílné nejen příslušností k různým etnickým skupinám, ale i mentalitou, či odlišnými poruchami v učení a chování. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu resocializace a její metody v rámci resocializačního procesu ve výchovném ústavu. V praktické části ukazuje, jak klienti vnímají, interpretují a jak se adaptují na resocializační proces v rámci výchovného ústavu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to try to find out how clients - children interpret the process reso-cia-tion in terms of educational institution. These are mainly children who are different not only belonging to a different ethnic groups, but also the mentality, or different problems in learning and behavior. The theoretical section explains the concept of rehabilitation and its methods in the rehabilitation process of the educational institution. In the practical part shows how clinical enti perceive, interpret and how they adapt to the re-socialization pro-cess within the educational institution.
Klíčová slova
výchovný ústav, resocializace, adaptace, interpretace, metody resocializace, poruchy v učení a chování, výchovná skupina, klientela VÚ, denní režim.
Klíčová slova v angličtině
educational institute, rehabilitation, adaptation, interpretation, methods of rehabilitation, learning disorders and behavioral, educational group, clients VU daily routine.
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je pokusit se zjistit jak klienti ? děti interpretují proces resocializace v podmínkách výchovného ústavu. Jedná se především o děti, které jsou rozdílné nejen příslušností k různým etnickým skupinám, ale i mentalitou, či odlišnými poruchami v učení a chování. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu resocializace a její metody v rámci resocializačního procesu ve výchovném ústavu. V praktické části ukazuje, jak klienti vnímají, interpretují a jak se adaptují na resocializační proces v rámci výchovného ústavu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to try to find out how clients - children interpret the process reso-cia-tion in terms of educational institution. These are mainly children who are different not only belonging to a different ethnic groups, but also the mentality, or different problems in learning and behavior. The theoretical section explains the concept of rehabilitation and its methods in the rehabilitation process of the educational institution. In the practical part shows how clinical enti perceive, interpret and how they adapt to the re-socialization pro-cess within the educational institution.
Klíčová slova
výchovný ústav, resocializace, adaptace, interpretace, metody resocializace, poruchy v učení a chování, výchovná skupina, klientela VÚ, denní režim.
Klíčová slova v angličtině
educational institute, rehabilitation, adaptation, interpretation, methods of rehabilitation, learning disorders and behavioral, educational group, clients VU daily routine.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti resocializace.
Příprava metodiky výzkumné části. Reflexe prostředí, v němž bude probíhat kvalitativní výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti resocializace, a to prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Výklad kategorií pomocí strategie "vyložení karet".
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti resocializace.
Příprava metodiky výzkumné části. Reflexe prostředí, v němž bude probíhat kvalitativní výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti resocializace, a to prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Výklad kategorií pomocí strategie "vyložení karet".
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CZAPÓW, Czeslaw a Stanislaw Jedlewski. Resocializační pedagogika. Varšava: Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, 1971.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
CZAPÓW, Czeslaw a Stanislaw Jedlewski. Resocializační pedagogika. Varšava: Panstwowe Wydawnictwo Naukowe, 1971.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval bakalářskou práci jasně a srozumitelně. Na úvod zkušební komisi obeznámil se základní terminologií bakalářské práce. Poté představil metodologii praktické části, spolu s konkrétními výsledky. Na závěr zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta.