Tématem této bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti MEZ Stroje, s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsem zpracoval poznatky z odborné literatury týkající se konkurence a konkurenceschopnosti a prováděných analýz. Praktická část obsahuje představení společnosti, dále analýzy, pomocí kterých jsem uvedenou firmu zkoumal. V poslední části jsou uvedeny návrhy možných opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor Thesis is analysis of competitivness of the MEZ Stroje Ltd. It is divided into two parts, theoretical and practical. I compiled findings from literature relating to competition and competitivness at theoretical part. The practical part contains presenta-tion of the company and analysis that I used to the examination of the company. The final section provides suggestions for increasing level of competitiveness.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza , analýza prostředí
Klíčová slova v angličtině
competition, competitivness, SWOT analysis, PEST analysis, analysis of surroundigs
Rozsah průvodní práce
70 s. (91 418 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti MEZ Stroje, s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsem zpracoval poznatky z odborné literatury týkající se konkurence a konkurenceschopnosti a prováděných analýz. Praktická část obsahuje představení společnosti, dále analýzy, pomocí kterých jsem uvedenou firmu zkoumal. V poslední části jsou uvedeny návrhy možných opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor Thesis is analysis of competitivness of the MEZ Stroje Ltd. It is divided into two parts, theoretical and practical. I compiled findings from literature relating to competition and competitivness at theoretical part. The practical part contains presenta-tion of the company and analysis that I used to the examination of the company. The final section provides suggestions for increasing level of competitiveness.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza , analýza prostředí
Klíčová slova v angličtině
competition, competitivness, SWOT analysis, PEST analysis, analysis of surroundigs
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se konkurenceschopnosti podniku.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti ve společnosti MEZ STROJE s.r.o.
Na základě výsledků analýzy navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se konkurenceschopnosti podniku.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti ve společnosti MEZ STROJE s.r.o.
Na základě výsledků analýzy navrhněte kroky pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s.
ISBN 978-80-7418-100-9.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s.
ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip et al. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s.
ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012,
231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s.
ISBN 978-80-7418-100-9.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management: 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s.
ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip et al. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s.
ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012,
231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: Ing. Vaněk, 34 bodů:
Co brání firmě k vytvoření zisku certifikací? zodpovězeno zcela. Případně zhodnoťte, zda jde o příležitost, či slabou stranu v rámci SWOT analýzy. Zodpovězeno zcela.
Oponent BP: Ing. Bejtkovský, Ph.D., 44 bodů:
Měl již student možnost projednat svá doporučení s managementem společnosti MEZ Stroje, s.r.o., jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Ing. Mikeska, Ph.D.: Domníváte se, že máte přidanou hodnotu, kterou čínský trh ocení? Zodpovězeno.