Práce je zaměřena na problematiku spotřebitelských úvěrů nabízených bankovními a finančními institucemi fyzickým osobám na území České republiky. Ke komparaci spotřebitelských úvěrů je zvolena kamenná banka, internetová banka a finanční instituce, konkrétně Československá obchodní banka a.s., Air Bank a.s., Home Credit a.s..
Teoretická část se stručně zabývá problematikou bank, finančních institucí, bankovních produktů a úvěrů, podrobněji je zaměřena na spotřebitelské úvěry. V části praktické jsou přehledně zpracovány modelové příklady nabízeného spotřebitelského úvěru od výše jmenovaných institucí, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of consumer loans offered by banking and financial institutions to physical persons in the Czech Republic. For the comparison of consumer loans I selected a brick-and-mortar bank, an internet bank and financial institutions, specifically Českoslovenksá obchodní banka a.s., Air Bank a.s., Home Credit a.s..
The theoretical part deals briefly with problems of banks, financial institutions, banking products and loans, it is more focused on consumer loans. In the practical part there are clearly elaborated model examples of a consumer loan offered by the above-mentioned institutions, which are then compared and evaluated.
Klíčová slova
Bankovní a finanční instituce, spotřebitelský úvěr, klient, ČSOB, Home Credit, Air Bank
Klíčová slova v angličtině
Banking and financial institutions, consumer loan, client, ČSOB, Home Credit, Air bank
Rozsah průvodní práce
65 s. (86 432 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku spotřebitelských úvěrů nabízených bankovními a finančními institucemi fyzickým osobám na území České republiky. Ke komparaci spotřebitelských úvěrů je zvolena kamenná banka, internetová banka a finanční instituce, konkrétně Československá obchodní banka a.s., Air Bank a.s., Home Credit a.s..
Teoretická část se stručně zabývá problematikou bank, finančních institucí, bankovních produktů a úvěrů, podrobněji je zaměřena na spotřebitelské úvěry. V části praktické jsou přehledně zpracovány modelové příklady nabízeného spotřebitelského úvěru od výše jmenovaných institucí, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of consumer loans offered by banking and financial institutions to physical persons in the Czech Republic. For the comparison of consumer loans I selected a brick-and-mortar bank, an internet bank and financial institutions, specifically Českoslovenksá obchodní banka a.s., Air Bank a.s., Home Credit a.s..
The theoretical part deals briefly with problems of banks, financial institutions, banking products and loans, it is more focused on consumer loans. In the practical part there are clearly elaborated model examples of a consumer loan offered by the above-mentioned institutions, which are then compared and evaluated.
Klíčová slova
Bankovní a finanční instituce, spotřebitelský úvěr, klient, ČSOB, Home Credit, Air Bank
Klíčová slova v angličtině
Banking and financial institutions, consumer loan, client, ČSOB, Home Credit, Air bank
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu k danému tématu.
II. Praktická část
Vytvořte modelové příklady pro spotřebitele alespoň u tří bankovních/finančních institucí.
Proveďte srovnání modelových příkladů.
Vyslovte doporučení pro spotřebitele.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu k danému tématu.
II. Praktická část
Vytvořte modelové příklady pro spotřebitele alespoň u tří bankovních/finančních institucí.
Proveďte srovnání modelových příkladů.
Vyslovte doporučení pro spotřebitele.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Petr. Bankovnictví pro bankéře a klienty. Třetí přepracované vydání. Praha: Právnické a ekonomické nakladatelství a knihkupectví Bohumily Hořínkové a Jana Tuláčka, 2005. ISBN 80-7201-515-X.
KALABIS, Zbyněk. Bankovní služby v praxi: Jak se zorientovat v nabídce bankovních produktů. Vydání první. Brno: Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, a.s., 2005. ISBN 80-251-0882-1.
KAMPF, Rudolf. Financování a bankovnictví: (přednášky a texty). Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2005. ISBN 80-7194-712-1.
POLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. Vydání první. Praha : C.H. Beck, 2006. 716 s.
ISBN 80-7179-462-7.
VRÁNOVÁ, Šárka a Petra BRÁZDILOVÁ. Finance a my: Formy a možnosti platebního styku. Zlín: Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborná škola ekonomická Zlín, 2008. ISBN 978-80-7318-694-4.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Petr. Bankovnictví pro bankéře a klienty. Třetí přepracované vydání. Praha: Právnické a ekonomické nakladatelství a knihkupectví Bohumily Hořínkové a Jana Tuláčka, 2005. ISBN 80-7201-515-X.
KALABIS, Zbyněk. Bankovní služby v praxi: Jak se zorientovat v nabídce bankovních produktů. Vydání první. Brno: Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, a.s., 2005. ISBN 80-251-0882-1.
KAMPF, Rudolf. Financování a bankovnictví: (přednášky a texty). Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2005. ISBN 80-7194-712-1.
POLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. Vydání první. Praha : C.H. Beck, 2006. 716 s.
ISBN 80-7179-462-7.
VRÁNOVÁ, Šárka a Petra BRÁZDILOVÁ. Finance a my: Formy a možnosti platebního styku. Zlín: Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborná škola ekonomická Zlín, 2008. ISBN 978-80-7318-694-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 54 bodů
Oponent BP: 45 bodů
Ing. Petra Brázdilová:
1. Jaké faktory zvyšují rizikovost žadatele o spotřebitelský úvěr? (odpověděla zcela)
2. V případě rizikovějšího klienta jsou stanoveny nějaké omezující podmínky, které by riziko pro věřitele snižovaly? (odpověděla zcela)
Ing. Hana Šedová. Ph.D.:
Co je to půjčka s odměnou? (odpověděla zcela)
Ing. Dušan Jurášek:
Na jakou cílovou skupinu je zaměřen Home Credit? (odpověděla zcela)
Bc. Ing. Šárka Vránová:
Jsou nějaké jiné podmínky, než splátka v daném termínu? (odpověděla zcela)
Jak se ověřuje bonita klienta? (odpověděla zcela)