Teoretická část diplomové práce s názvem Strategie rozvoje Muzea loutkářských kultur v Chrudimi charakterizuje význam volného času a volnočasových zařízení, dále se věnuje kultuře, kulturní politice, muzeím a nástrojům na podporu jejich rozvoje. V praktické části jsou analyzovány vybrané charakteristiky muzeí v České republice. Samostatnou kapitolu tvoří muzea v Pardubickém kraji. Poslední část obsahuje analýzu Muzea loutkářských kultur a návrh strategie rozvoje muzea. Cílem práce je zhodnocení muzejního sektoru České republiky a návrh dalšího rozvoje Muzea loutkářských kultur.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis entitled Development Strategy of the Chrudim Puppetry Museum characterizes the importance of leisure and recreational facilities, is also concerned with culture, cultural policy, museums and tools to support their development. In the practical part analyzes selected characteristics of museums in the Czech Republic. A separate chapter is museums in the Pardubice region. The last part contains an analysis of Chrudim Puppetry Museum and proposal development strategy. The aim is to assess the museum sector in the Czech Republic and a proposal for further development of the Puppetry Museum.
Klíčová slova
volný čas, kultura, muzeum, návštěvník, strategie, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
leisure time, culture, museum, visitor, strategy, development
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce s názvem Strategie rozvoje Muzea loutkářských kultur v Chrudimi charakterizuje význam volného času a volnočasových zařízení, dále se věnuje kultuře, kulturní politice, muzeím a nástrojům na podporu jejich rozvoje. V praktické části jsou analyzovány vybrané charakteristiky muzeí v České republice. Samostatnou kapitolu tvoří muzea v Pardubickém kraji. Poslední část obsahuje analýzu Muzea loutkářských kultur a návrh strategie rozvoje muzea. Cílem práce je zhodnocení muzejního sektoru České republiky a návrh dalšího rozvoje Muzea loutkářských kultur.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis entitled Development Strategy of the Chrudim Puppetry Museum characterizes the importance of leisure and recreational facilities, is also concerned with culture, cultural policy, museums and tools to support their development. In the practical part analyzes selected characteristics of museums in the Czech Republic. A separate chapter is museums in the Pardubice region. The last part contains an analysis of Chrudim Puppetry Museum and proposal development strategy. The aim is to assess the museum sector in the Czech Republic and a proposal for further development of the Puppetry Museum.
Klíčová slova
volný čas, kultura, muzeum, návštěvník, strategie, rozvoj
Klíčová slova v angličtině
leisure time, culture, museum, visitor, strategy, development
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte význam funkce volnočasových zařízení v současném světě.
Zhodnoťte nástroje na podporu rozvoje muzeí.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané charakteristiky muzeí v České republice.
Syntetizujte poznatky analýzy muzeí v České republice.
Navrhněte strategii rozvoje Muzea loutkařských kultur v Chrudimi.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte význam funkce volnočasových zařízení v současném světě.
Zhodnoťte nástroje na podporu rozvoje muzeí.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané charakteristiky muzeí v České republice.
Syntetizujte poznatky analýzy muzeí v České republice.
Navrhněte strategii rozvoje Muzea loutkařských kultur v Chrudimi.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Eva a Pavel CHROMÝ. Kulturní regiony a geografie kultury: kulturní reálie a kultura v regionech Česka. 1. vyd. Praha: ASPI, 2009, 348 s. ISBN 978-80-7357-339-3.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 978-80-247-1104-4.
SANDELL, Richard a Robert R. JANES. Museum Management and Marketing. 1. vyd. London: Routledge, 2007, 420 s. ISBN 978-0-415-39629-5.
Seznam doporučené literatury
HEŘMANOVÁ, Eva a Pavel CHROMÝ. Kulturní regiony a geografie kultury: kulturní reálie a kultura v regionech Česka. 1. vyd. Praha: ASPI, 2009, 348 s. ISBN 978-80-7357-339-3.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 978-80-247-1104-4.
SANDELL, Richard a Robert R. JANES. Museum Management and Marketing. 1. vyd. London: Routledge, 2007, 420 s. ISBN 978-0-415-39629-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 47 bodů
Otázka: Pokud byste utvářela strategii rozvoje muzea v přírodě, v čem by se lišila od Vámi navržené strategie?
Hodnocení: otázka zodpovězena
Oponent DP: 48 bodů
Otázka: V rámci strategického cieľu reklama a propagácia Ste stanovila prioritu mezinárodná spolupráca. Aké sú podľa Vás bariéry v spolupráci a akým spôsobom by sa dalo prispieť k ich odstráneniu?
Hodnocení: otázka zodpovězena
Zkoušející: doc. RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Otázka: Je reálné financování z fondů Ministerstva kultury?
Hodnocení: otázka zodpovězena
Zkoušející: Ing. Milana Otrusinová, Ph.D.
Otázka: Máte v rámci své diplomové práce zpracován rozpočet projektů?
Hodnocení: otázka zodpovězena