Cílem bakalářské práce je analýza zákazníků nákupního centra AFI Palác Pardubice a současně zhodnocení jednotlivých částí komunikačního mixu AFI Paláce za rok 2012.
Celá práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část zpracovává literární poznatky na téma zákazník, produkt a jeho charakteristika, marketingový výzkum a komunikační mix. Praktická část obsahuje SWOT analýzu, dále analýzu zákazníků formou dotazníku a na závěr analýzu jednotlivých částí komunikačního mixu s návrhem vlastních doporučení.
Výstupem bakalářské práce je analýza zákazníků a jejich nákupních preferencí, SWOT analýza AFI Paláce s určením obchodní oblasti pro jeho největší konkurenty, zhodnocení komunikace za předchozí rok a návrhy na zlepšení této komunikace pro rok následující, které by přispěly ke zlepšení vztahů mezi obchodním centrem a jejími zákazníky.
Anotace v angličtině
The aids of this Bachelor thesis is customer analysis of shopping centre AFI Palác Pardubice and evaluation of individual parts of communication mix AFI Palác in 2012, at the same time.
The Bachelor thesis is divided into two parts. A theoretical and a practical part. The theoretic part processes literary pieces of knowledge on a topic of a customer, product and its features, marketing research, and communication mix. The Practical part includes SWOT analysis, customers´ analysis in questionnaire rendition and in the end the analysis of individual parts of communication mix with a proposal of my own recommendations.
The conclusion of the Bachelor thesis is a customer analysis and their shopping preferences, SWOT analysis of AFI Palác with determination of business area for its biggest competitors, evaluation of communication during previous year and proposals for improving this communication for next year, which should contribute to better relationship between shopping centre and their customers.
Klíčová slova
zákazník, marketingový výzkum, komunikační mix, SWOT analýza, konkurence, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
customer, marketing research, communication mix, SWOT analysis, competitors, purchase behaviour
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza zákazníků nákupního centra AFI Palác Pardubice a současně zhodnocení jednotlivých částí komunikačního mixu AFI Paláce za rok 2012.
Celá práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část zpracovává literární poznatky na téma zákazník, produkt a jeho charakteristika, marketingový výzkum a komunikační mix. Praktická část obsahuje SWOT analýzu, dále analýzu zákazníků formou dotazníku a na závěr analýzu jednotlivých částí komunikačního mixu s návrhem vlastních doporučení.
Výstupem bakalářské práce je analýza zákazníků a jejich nákupních preferencí, SWOT analýza AFI Paláce s určením obchodní oblasti pro jeho největší konkurenty, zhodnocení komunikace za předchozí rok a návrhy na zlepšení této komunikace pro rok následující, které by přispěly ke zlepšení vztahů mezi obchodním centrem a jejími zákazníky.
Anotace v angličtině
The aids of this Bachelor thesis is customer analysis of shopping centre AFI Palác Pardubice and evaluation of individual parts of communication mix AFI Palác in 2012, at the same time.
The Bachelor thesis is divided into two parts. A theoretical and a practical part. The theoretic part processes literary pieces of knowledge on a topic of a customer, product and its features, marketing research, and communication mix. The Practical part includes SWOT analysis, customers´ analysis in questionnaire rendition and in the end the analysis of individual parts of communication mix with a proposal of my own recommendations.
The conclusion of the Bachelor thesis is a customer analysis and their shopping preferences, SWOT analysis of AFI Palác with determination of business area for its biggest competitors, evaluation of communication during previous year and proposals for improving this communication for next year, which should contribute to better relationship between shopping centre and their customers.
Klíčová slova
zákazník, marketingový výzkum, komunikační mix, SWOT analýza, konkurence, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
customer, marketing research, communication mix, SWOT analysis, competitors, purchase behaviour
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte marketingové literární prameny zabývající se tématem analýzy zákazníků a komunikačního mixu
II. Praktická část
Proveďte dotazníkové šetření nákupního centra AFI Palác Pardubice
Analyzujte komunikační mix
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte marketingové literární prameny zabývající se tématem analýzy zákazníků a komunikačního mixu
II. Praktická část
Proveďte dotazníkové šetření nákupního centra AFI Palác Pardubice
Analyzujte komunikační mix
Závěr
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 600 s. ISBN 80-2470254-1
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. první. Brno: Computer Press, 2008, 192 s. ISBN 978-80-251-1942-6
KARLÍČEK, Miroslav a Marcela ZAMAZALOVÁ. Marketingová komunikace. Praha: Oeconomia, 2009, 224 s. ISBN 978-80-245-1601-1
STUCHLÍK, Jan. Základy marketingu. Interní studijní texty VOŠE : Zlín, 2003
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing: - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. ISBN 80-86898-48-2
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 600 s. ISBN 80-2470254-1
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. první. Brno: Computer Press, 2008, 192 s. ISBN 978-80-251-1942-6
KARLÍČEK, Miroslav a Marcela ZAMAZALOVÁ. Marketingová komunikace. Praha: Oeconomia, 2009, 224 s. ISBN 978-80-245-1601-1
STUCHLÍK, Jan. Základy marketingu. Interní studijní texty VOŠE : Zlín, 2003
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing: - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. ISBN 80-86898-48-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 55 bodů
Ing. Jana Michalcová:
V praktické části v bodě 3.2 je uvedeno zajímavé porovnání komunikace a současně návštěvnosti, a to ve dvou posledních letech 2011 a 2012.
Máte nyní o AFI PALÁCI jako marketingovém produktu perfektní znalosti.
Dokázala byste dnes predikovat (=předpovědět) jeho návštěvnost v budoucnu, tj. v letošním roce a také výhled pro rok 2014? Bude AFI PALÁC obchodně úspěšný? (odpověděla částečně)
Využije spíše příležitosti, nebo se projeví některé hrozby (viz analýza SWOT)?
Svou odpověď prosím zdůvodněte. (odpověděla částečně)
Oponent BP: 33 bodů
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Z čeho usuzujete, že je pro AFI lepší, aby jej navštěvovali méně vzdělaní zákazníci? (odpověla částečně)
2. Jakým způsobem jste oslovovala respondenty? (odpověděla částečně)
3. Která metoda by byla vhodnější pro zjištění věkového složení zákazníků? (neodpověděla)
Ing. Petr Krenar:
Myslíte si, že počet 100 respondentů byl dostatečný? (odpověděla částečně)
Řekla jste, že jste si respondenty vybírala subjektivně; jste si jistá, že to byl správný postup? A jaké bylo přibližné procento těch, kteří odmítli odpovídat? (odpověděla částečně)