V bakalářské práci je zpracována analýza konkurenčního prostředí e-shopu Lepsizahrada.cz na úrovni internetového podnikání. Jejím hlavním cílem je účinná transformace současné obchodní strategie za účelem zvýšení a stabilizace tržního podílu. V první části práce jsou přehledně zpracovány teoretické poznatky vztahující se k řešené problematice konkurenceschopnosti a podnikání v internetovém prostředí. V úvodu druhé, praktické, části jsou popsány základní informace o internetovém obchodu. Následně jsou provedeny potřebné vnitřní i vnější analýzy za účelem zjištění a zhodnocení aktuálního stavu konkurenceschopnosti webového portálu. Nedílnou součástí práce jsou závěrečná doporučení vedoucí ke zvýšení a stabilizaci tržního podílu na poli internetových obchodů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis processes competitive environment analysis of the online store Lepsizahrada.cz at the level of internet business. Its main aim is effective transformation of current business strategy in order to increase and stabilize market share. First part of the work consists of transparently processed theoretical findings related to the issues of competitiveness and business in the online environment. In the introduction of second, practical part, thesis summarizes basic information about the online store. Subsequently, there can be found necessary inner and outer analysis performed to find and evaluate the current state of online store's competitiveness. Integral part of this work is series of recommendations leading to increase and stabilize market share in the field of online business.
V bakalářské práci je zpracována analýza konkurenčního prostředí e-shopu Lepsizahrada.cz na úrovni internetového podnikání. Jejím hlavním cílem je účinná transformace současné obchodní strategie za účelem zvýšení a stabilizace tržního podílu. V první části práce jsou přehledně zpracovány teoretické poznatky vztahující se k řešené problematice konkurenceschopnosti a podnikání v internetovém prostředí. V úvodu druhé, praktické, části jsou popsány základní informace o internetovém obchodu. Následně jsou provedeny potřebné vnitřní i vnější analýzy za účelem zjištění a zhodnocení aktuálního stavu konkurenceschopnosti webového portálu. Nedílnou součástí práce jsou závěrečná doporučení vedoucí ke zvýšení a stabilizaci tržního podílu na poli internetových obchodů.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis processes competitive environment analysis of the online store Lepsizahrada.cz at the level of internet business. Its main aim is effective transformation of current business strategy in order to increase and stabilize market share. First part of the work consists of transparently processed theoretical findings related to the issues of competitiveness and business in the online environment. In the introduction of second, practical part, thesis summarizes basic information about the online store. Subsequently, there can be found necessary inner and outer analysis performed to find and evaluate the current state of online store's competitiveness. Integral part of this work is series of recommendations leading to increase and stabilize market share in the field of online business.
Zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se průzkumu konkurenčního prostředí podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte činnost internetového obchodu Lepsizahrada.cz.
Analyzujte konkurenční prostředí internetového obchodu Lepsizahrada.cz.
Na základě analýzy vyvoďte doporučení pro internetový obchod Lepsizahrada.cz.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů.
Zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se průzkumu konkurenčního prostředí podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte činnost internetového obchodu Lepsizahrada.cz.
Analyzujte konkurenční prostředí internetového obchodu Lepsizahrada.cz.
Na základě analýzy vyvoďte doporučení pro internetový obchod Lepsizahrada.cz.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza v rukou manažera:
33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál
a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
SEDLÁK, Mirek a Petra MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 336 s. ISBN 978-80-251-3727-7.
Seznam doporučené literatury
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza v rukou manažera:
33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 325 s. ISBN 978-80-251-2621-9.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál
a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
SEDLÁK, Mirek a Petra MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 336 s. ISBN 978-80-251-3727-7.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 59 bodů
Ing. Radek Michelfeit:
Jakou z certifikací, jejichž udělení konkurenčním obchodům porovnáváte v Tabulce 11 (str. 73), považujete za nejdůležitější pro zákazníky a proč? (odpověděl zcela)
Z provedené analýzy vyplynulo, že internetový obchod www.lepsizahrada.cz má oproti konkurenci nejsložitější systém kalkulace dopravních nákladů, jež jsou u prodeje nábytku poměrně významné. Jak velký marketingový vliv má podle vás toto zjištění na potenciální zákazníky? (odpověděl zcela)
Jaké nové trendy v oblasti prodeje přes internet pozorujete a které z nich budou podle vašeho názoru představovat největší konkurenční výhodu v příštích letech? (odpověděl zcela)
Oponent BP: 46 bodů
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Analýza internetového obchodu je provedena postupně u jednotlivých konkurentů, ale bylo by vhodné na závěr shrnout, jak si stojí v této konkurenci Lepsizahrada.cz. Připravte si pro obhajobu přehlednou tabulku. (odpověděl zcela)
2. Co je konkurenční výhodou e-shopu Lepsizahrada.cz? (odpověděl zcela)
3. Která Vaše doporučení byla firmou akceptována? (odpověděl zcela)
Ing. Belza, Ph.D.:
Proč nebyl firmou akceptován navrhovaný "live chat"? (odpověděl částečně)