Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí firmy RIM ? CZ spol. s r. o., resp. jejího nového výrobku, kancelářské židle FLEXi. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je provedena rešerše literatury, vysvětleny pojmy jako konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí a definovány cíle a metody konkurenční analýzy. Praktická část se věnuje charakteristice firmy, analýze jejímu prostředí, charakteristice nového výrobku a vybraných konkurentů, kteří nabízejí podobné produkty. Dále jsou v práci srovnávány výrobky dle různých kritérií jako například dle technických parametrů, cenové nabídky a ekonomické situace každé firmy, jelikož jejich sídla jsou v různých státech světa. V závěru této bakalářské práce je navrženo doporučení pro firmu vyplývající z celé práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the analysis of the competitive environment of the company RIM - CZ spol. s r. o., or its new product ? office chair called FLEXi. This thesis is composed of two parts. In the theoretical part there is a bibliographic search, the terms such as competition, competitiveness, and competitive environment are explained. There are also defined objectives and methods of competitive analysis. The practical part deals with the company profile, an analysis of its environment, characteristics of the new product and selected competitors who offer similar products. Furthermore, this work compares similar products according to various criteria such as technical parameters, quotation, and economic situation of each company, because their headquarters are located in different countries of the world. In conclusion of this thesis, a recommendation for the firm is suggested.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, konkurenční analýza, SWOT analýza
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí firmy RIM ? CZ spol. s r. o., resp. jejího nového výrobku, kancelářské židle FLEXi. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je provedena rešerše literatury, vysvětleny pojmy jako konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí a definovány cíle a metody konkurenční analýzy. Praktická část se věnuje charakteristice firmy, analýze jejímu prostředí, charakteristice nového výrobku a vybraných konkurentů, kteří nabízejí podobné produkty. Dále jsou v práci srovnávány výrobky dle různých kritérií jako například dle technických parametrů, cenové nabídky a ekonomické situace každé firmy, jelikož jejich sídla jsou v různých státech světa. V závěru této bakalářské práce je navrženo doporučení pro firmu vyplývající z celé práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the analysis of the competitive environment of the company RIM - CZ spol. s r. o., or its new product ? office chair called FLEXi. This thesis is composed of two parts. In the theoretical part there is a bibliographic search, the terms such as competition, competitiveness, and competitive environment are explained. There are also defined objectives and methods of competitive analysis. The practical part deals with the company profile, an analysis of its environment, characteristics of the new product and selected competitors who offer similar products. Furthermore, this work compares similar products according to various criteria such as technical parameters, quotation, and economic situation of each company, because their headquarters are located in different countries of the world. In conclusion of this thesis, a recommendation for the firm is suggested.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční prostředí, konkurenční analýza, SWOT analýza
Prostudujte potřebnou literaturu vztahující se k tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu firmy.
Analyzujte vybrané konkurenty.
Popište nový výrobek firmy.
Proveďte srovnání s konkurenty dle ceny, technických parametrů a makroekonomické situace.
Navrhněte možné změny pro lepší konkurenceschopnost.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte potřebnou literaturu vztahující se k tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu firmy.
Analyzujte vybrané konkurenty.
Popište nový výrobek firmy.
Proveďte srovnání s konkurenty dle ceny, technických parametrů a makroekonomické situace.
Navrhněte možné změny pro lepší konkurenceschopnost.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: [konkurenční potenciál a dynamika podnikání]. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1277-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Zlín: Ekka, 2007. ISBN 80-900015-8-0.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: [konkurenční potenciál a dynamika podnikání]. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1277-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Zlín: Ekka, 2007. ISBN 80-900015-8-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 54 bodů
PhDr. Jiří Katolický:
1. Podle jakého kriteria bylo vybráno oněch 12 konkurenčních firem ke srovnání? Kdo tyto firmy vybral? (odpověděla zcela)
2. Co považujete za konkurenční výhodu firmy RIM-CZ, spol. s r. o.? (odpověděla zcela)
3. Která z konkurenčních společností by mohla představovat pro firmu RIM-CZ, spol. s r. o. největší riziko, pokud by odstanila své nedostatky (resp. nedostatky svého produktu)? (odpověděla částečně)
Oponent BP: 36 bodů
Ing. Petr Krenar:
Na s. 10 se zmiňujete, že v praktické části práce bude provedena analýza vnějšího prostředí - konkrétně Porterův model pěti konkurenčních sil. Uveďte, na jaké straně/ách lze uvedenou analýzu nalézt. (odpověděla částečně)
Na s. 24 - 26 uvádíte řadu položek týkající se jednotlivých stránek SWOT analýzy. Zamyslete se nad těmito poznatky z hlediska zdrojů jejich původu (vnitřní a vnější) a možností jejich úrovně ovlivňování firmou. Uveďte případné korekce v jejich vhodnějším zatřídění. (odpověděla zcela)
Na s. 32 popisujete makroekonomické údaje týkající se návštěvnosti divadel, kin, zoologických zahrad a muzeí v ČR. Zdůvodněte, jakou souvislost má tento vliv, resp. jeho negativní dopad na činnost firmy RIM-CZ. (odpověděla částečně)