V této bakalářské práci je zkoumána analýza konkurenčního prostředí firmy XY se zaměřením na poskytování servisu lesní techniky. Dále budou hodnocena vybraná kritéria pro porovnání s konkurenčními firmami.
Teoretická část se zabývá analýzou konkurence, Porterovým modelem konkurenčních sil, vysvětlením SWOT analýzy, ale také budováním zákaznické loajality a mikroprostředím podniku.
V praktické části je popisována konkurence firmy v regionu Vsetín.
Na závěr jsou vypsány výsledky a zjištěné skutečnosti z praktického sondování u konkurence. Je navrhnut návrh pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku XY.
Anotace v angličtině
In this Bachelor thesis there is studied the Analysis of Competitive Environment XY company focused on providing of forestry equipment service. Then there will be evaluated chosen criteria for comparison with competitive companies.
Theoretical part deals with Competitive Analysis, Porter's five forces model, explaining SWOT analysis, but also the building of customer loyalty and the company´s microenvironment.
In the practical part there is described the competition of the company in Vsetin region.
In conclusion there are put down the results and ascertained facts from practical probing of the competition. There are suggested recommendations for improvement of competitiveness XY company.
Klíčová slova
Analýza, konkurenční prostředí, SWOT, Porterův model pěti konkurenčních sil, servisní prostředí, loajalita zákazníka.
Klíčová slova v angličtině
Analysis, Competitive environment, SWOT, Porter's five forces model, service environment, customer loyalty.
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci je zkoumána analýza konkurenčního prostředí firmy XY se zaměřením na poskytování servisu lesní techniky. Dále budou hodnocena vybraná kritéria pro porovnání s konkurenčními firmami.
Teoretická část se zabývá analýzou konkurence, Porterovým modelem konkurenčních sil, vysvětlením SWOT analýzy, ale také budováním zákaznické loajality a mikroprostředím podniku.
V praktické části je popisována konkurence firmy v regionu Vsetín.
Na závěr jsou vypsány výsledky a zjištěné skutečnosti z praktického sondování u konkurence. Je navrhnut návrh pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku XY.
Anotace v angličtině
In this Bachelor thesis there is studied the Analysis of Competitive Environment XY company focused on providing of forestry equipment service. Then there will be evaluated chosen criteria for comparison with competitive companies.
Theoretical part deals with Competitive Analysis, Porter's five forces model, explaining SWOT analysis, but also the building of customer loyalty and the company´s microenvironment.
In the practical part there is described the competition of the company in Vsetin region.
In conclusion there are put down the results and ascertained facts from practical probing of the competition. There are suggested recommendations for improvement of competitiveness XY company.
Klíčová slova
Analýza, konkurenční prostředí, SWOT, Porterův model pěti konkurenčních sil, servisní prostředí, loajalita zákazníka.
Klíčová slova v angličtině
Analysis, Competitive environment, SWOT, Porter's five forces model, service environment, customer loyalty.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost XY.
Proveďte průzkum konkurenčního prostředí firmy ve vybraném regionu.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Na základě výsledků doporučte vhodné kroky ke zlepšení konkurenčního postavení firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost XY.
Proveďte průzkum konkurenčního prostředí firmy ve vybraném regionu.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Na základě výsledků doporučte vhodné kroky ke zlepšení konkurenčního postavení firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 55 bodů
Ing. Karla Poláčková:
1. Proč si myslíte, že společnost Mountfield a. s. může mít otevřeno 61 hodin v týdnu? (odpověděl zcela)
2. Proč jste neuspěl se servisem ve všech prodejnách, které jste navštívil? (odpověděl částečně)
Oponent BP: 40 bodů
Ing. Petr Krenar:
Na s. 49 uvádíte, že předmětem Mystery shoppingu byla kontrola seřízení motorové pily značky STIHL a značky DOLMAR. Z jakého důvodu nebyla posuzována pouze jedna značka motorové pily u všech Vámi sledovaných konkurenčních společností? (odpověděl částečně)
Na s. 54 - 57 navrhujete několik doporučení, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy, ovšem které nezohledňují naléhavost, potenciální rizika a zejména jejich finanční náročnost. Uveďte, které z Vámi předkládaných řešení při zvážení těchto kritérií považujete za nezbytné a reálné k implementaci? (odpověděl zcela)
Vyčíslil jste si nákladovost implementace? (odpověděl částečně)
Ing. Růžena Vorlová:
Na základě jakých kritérií jste stanovil výběr konkurence? (odpověděl částečně)