Cílem bakalářská práce je posouzení konkurenceschopnosti a doporučení postupů k jejímu zvýšení. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy jako je konkurence a konkurenceschopnost, image firmy, prosperita, SWOT analýza a jiné metody používané k posuzování konkurenceschopnosti firmy. Praktická část je zaměřena na představení firmy XY, kde je analýza prováděna, seznámení s její historií, imagem firmy, organizačním členěním a popsány také jsou hlavní aktivity firmy. Na základě poznatků z teoretické části se vypočítají poměrové ukazatelé, a to rentabilita, likvidita a pomocí dalších metod určených k analýze se posoudí prosperita. Následně finanční analýza ukáže, zda firma vykazuje zisk a je konkurenceschopná na trhu. V závěru bakalářské práce se vyhodnotí konkurenční výhody firmy XY vzhledem k jiným firmám zabývající se stejnou činností. Výsledkem práce je zhodnocení konkurenceschopnosti v tříletém období.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to assess competitiveness and recommendations of procedures to increase it. The thesis is divided into two main parts, namely a theoretical and practical. In the theoretical part terms such as competition and competitiveness, company image, prosperity, SWOT analysis and other methods used to assess the competitiveness of the company are defined. The practical part is focused on the performance of XY, where the analysis is performed, information about its history, company image, organizational segmentation and description of main activities of the company. On the basis of the theoretical part ratios of indicators as profitability, liquidity and other techniques to assess analysing the prosperity are calculated. Then financial analysis shows that the company has a profit and compete in the market. The conclusion of the bachelor thesis assesses the competitive advantages of company XY relative to other firms engaged in the same activity. The result of this thesis assesses competitiveness in three years.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, hospodaření, finanční analýza, SWOT analýza
Cílem bakalářská práce je posouzení konkurenceschopnosti a doporučení postupů k jejímu zvýšení. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy jako je konkurence a konkurenceschopnost, image firmy, prosperita, SWOT analýza a jiné metody používané k posuzování konkurenceschopnosti firmy. Praktická část je zaměřena na představení firmy XY, kde je analýza prováděna, seznámení s její historií, imagem firmy, organizačním členěním a popsány také jsou hlavní aktivity firmy. Na základě poznatků z teoretické části se vypočítají poměrové ukazatelé, a to rentabilita, likvidita a pomocí dalších metod určených k analýze se posoudí prosperita. Následně finanční analýza ukáže, zda firma vykazuje zisk a je konkurenceschopná na trhu. V závěru bakalářské práce se vyhodnotí konkurenční výhody firmy XY vzhledem k jiným firmám zabývající se stejnou činností. Výsledkem práce je zhodnocení konkurenceschopnosti v tříletém období.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to assess competitiveness and recommendations of procedures to increase it. The thesis is divided into two main parts, namely a theoretical and practical. In the theoretical part terms such as competition and competitiveness, company image, prosperity, SWOT analysis and other methods used to assess the competitiveness of the company are defined. The practical part is focused on the performance of XY, where the analysis is performed, information about its history, company image, organizational segmentation and description of main activities of the company. On the basis of the theoretical part ratios of indicators as profitability, liquidity and other techniques to assess analysing the prosperity are calculated. Then financial analysis shows that the company has a profit and compete in the market. The conclusion of the bachelor thesis assesses the competitive advantages of company XY relative to other firms engaged in the same activity. The result of this thesis assesses competitiveness in three years.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, hospodaření, finanční analýza, SWOT analýza
Proveďte analýzu hospodaření firmy na základě ukazatelů finanční analýzy a SWOT analýzy.
Posuďte konkurenceschopnost firmy XY.
Doporučte postupy ke zvýšení kokurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BERMANOVÁ, K., J. KNIGHT a J. CASE. Finanční inteligence pro manažery. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3724-6.
[2] HOLMAN, R. Ekonomie. 3. aktualizované vydání. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-681-6.
[3] JUREČKA, V. a kolektiv. Mikroekonomie. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3259-6.
[4] KISLINGEROVÁ, E. a kol. Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-903-0.
[5] PETŘÍK, T. Ekonomické a finanční řízení firmy: Manažerské účetnictví v praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1046-3.
Seznam doporučené literatury
[1] BERMANOVÁ, K., J. KNIGHT a J. CASE. Finanční inteligence pro manažery. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3724-6.
[2] HOLMAN, R. Ekonomie. 3. aktualizované vydání. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-681-6.
[3] JUREČKA, V. a kolektiv. Mikroekonomie. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3259-6.
[4] KISLINGEROVÁ, E. a kol. Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-903-0.
[5] PETŘÍK, T. Ekonomické a finanční řízení firmy: Manažerské účetnictví v praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1046-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Ing. Jiří Baroš:
1. Proč je nepříznivým aspektem firmy XY vysoká nezaměstnanost v regionu? (odpověděla zcela)
2. Jak vysvětlíte, že silnou stránkou firmy je velká konkurence firem prodávajících úklidové prostředky? (odpověděla zcela)
3. Jakým způsobem doporučujete odstranění prostojů mezi zákazkami? (odpověděla zcela)
Oponent BP: 34 bodů
Ing. Petra Brázdilová:
1. Jakým poměrem se na výnosech firmy podílí úklid a činnost prádelny? (odpověděla zcela)
2. Zdůvodněte Vaše doporučení (s. 53), aby firma používala vlastní zdroje, protože je to výhodnější. (odpověděla zcela)
3. Pokuste se dát do souvislostí vývoj tržeb a nákladů, vysvětlete pokles přidané hodnoty. (odpověděla zcela)
Bc. Ing. Šárka Vránová:
Jak dlouho trvá zapracování nového zaměstnance? (odpověděla zcela)