Diplomová práce se zaměřuje na téma komunikační strategie internetového obchodu Ciga-rette.cz. Jejím cílem je navrhnout na základě kvalitně provedených marketingových analýz funkční a cenově přijatelnou komunikační strategii. Teoretická část se věnuje získání poznatků z oblasti e-commerce, internetového marketingu, marketingových analýz a platné legislativy. Praktická část analyzuje konkurenční prostředí v oblasti podnikání s elektronickými cigaretami a hlavní konkurenty obchodu Cigarette.cz. Součástí je situační analýza, obsahová analýza a mystery shopping. Z výsledků jednotlivých analýz vychází projektová část, jež je tvořena dvěma částmi ? návrhem změn v obchodu Cigarette.cz a návrhem proveditelné komunikační strategie doplněné o rozpočet a časový harmonogram.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on communication strategies of online shop Cigarette.cz. The goal of the thesis is to design efficient and affordable communication strategy based on the deep-dive marketing analysis. The theoretical part summarizes the learning about e-commerce, Internet marketing, marketing analysis and relevant legislation. The practical part analyzes the competitive environment in the segment of electronic cigarettes and the main competitors of Cigarette.cz. It also includes situational analysis, content analysis and mystery shopping. Based on the individual analysis was created the project, which consists of two parts - the proposal of changes to the Cigarette.cz shop and suggestion of feasible communication strategy completed with budget and timing.
e-commerce, internet marketing, online marketing, communication strategy, e-shop, electronic cigarettes
Rozsah průvodní práce
106
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na téma komunikační strategie internetového obchodu Ciga-rette.cz. Jejím cílem je navrhnout na základě kvalitně provedených marketingových analýz funkční a cenově přijatelnou komunikační strategii. Teoretická část se věnuje získání poznatků z oblasti e-commerce, internetového marketingu, marketingových analýz a platné legislativy. Praktická část analyzuje konkurenční prostředí v oblasti podnikání s elektronickými cigaretami a hlavní konkurenty obchodu Cigarette.cz. Součástí je situační analýza, obsahová analýza a mystery shopping. Z výsledků jednotlivých analýz vychází projektová část, jež je tvořena dvěma částmi ? návrhem změn v obchodu Cigarette.cz a návrhem proveditelné komunikační strategie doplněné o rozpočet a časový harmonogram.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on communication strategies of online shop Cigarette.cz. The goal of the thesis is to design efficient and affordable communication strategy based on the deep-dive marketing analysis. The theoretical part summarizes the learning about e-commerce, Internet marketing, marketing analysis and relevant legislation. The practical part analyzes the competitive environment in the segment of electronic cigarettes and the main competitors of Cigarette.cz. It also includes situational analysis, content analysis and mystery shopping. Based on the individual analysis was created the project, which consists of two parts - the proposal of changes to the Cigarette.cz shop and suggestion of feasible communication strategy completed with budget and timing.
e-commerce, internet marketing, online marketing, communication strategy, e-shop, electronic cigarettes
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši týkající se marketingové komunikace na internetu.
2. Identifikujte hlavní konkurenty e-shopu Cigarette.cz a zanalyzujte je. Pro analýzu použijte metodu zúčastněného pozorování kombinovanou s mystery shopping. Vytvořte situační analýzu.
3. Navrhněte v praxi aplikovatelnou komunikační strategii e-shopu Cigarette.cz zahrnující vhodný mix nástrojů, rozložení jednotlivých aktivit z hlediska času a rozpočet nutný k realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši týkající se marketingové komunikace na internetu.
2. Identifikujte hlavní konkurenty e-shopu Cigarette.cz a zanalyzujte je. Pro analýzu použijte metodu zúčastněného pozorování kombinovanou s mystery shopping. Vytvořte situační analýzu.
3. Navrhněte v praxi aplikovatelnou komunikační strategii e-shopu Cigarette.cz zahrnující vhodný mix nástrojů, rozložení jednotlivých aktivit z hlediska času a rozpočet nutný k realizaci.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman: Nová pravidla marketingu a PR. Vyd. 1. Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
SEDLÁČEK, Jiří: E-komerce internetový a mobil marketing ? od A do Z. 1. Vyd. BEN-Technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
KARLÍČEK, Miroslav. KRÁL, Petr: Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 1. Vyd. Praha: Grada, 2011. 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. ARMSTRONG, Gary: Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 855 s., ISBN 978-80-247-0513-2.
KOTLER, P., WONG V., SAUNDERS J., ARMSTRONG G.: Moderní marketing. 4. vyd. Grada Publishing 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman: Nová pravidla marketingu a PR. Vyd. 1. Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
SEDLÁČEK, Jiří: E-komerce internetový a mobil marketing ? od A do Z. 1. Vyd. BEN-Technická literatura, 2006. 351 s. ISBN 80-7300-195-0.
KARLÍČEK, Miroslav. KRÁL, Petr: Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 1. Vyd. Praha: Grada, 2011. 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. ARMSTRONG, Gary: Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 855 s., ISBN 978-80-247-0513-2.
KOTLER, P., WONG V., SAUNDERS J., ARMSTRONG G.: Moderní marketing. 4. vyd. Grada Publishing 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V diplomovej práci nie sú vaše výskumné otázky dostatočne prehľadne zodpovedané. Môžete odpovede na vaše výskumné otázky stručne zhrnúť?
2. Viete stručne uviesť na základe čoho ste zvolili konkrétne parametre hodnotenia funkčnosti jednotlivých internetových obchodov? (7.2.1 Sledované ukazatele, s. 40)
3. V projektovej časti uvádzate niekoľko zaujímavých návrhov komunikačnej stratégie internetového obchodu Cigarette.cz. Môžete uviesť, ktoré z návrhov považujete za naozaj kľúčové a ktoré naopak za menej podstatné?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.