Hlavním tématem diplomové práce jsou nové trendy v oblasti marketingu a jejich využití pro komunikaci firmy. Stěžejní v této kategorii je v dnešní době komunikace v místě pro-deje, které bude v rámci práce věnována zvláštní pozornost. Teoretická část se zaměřuje na prvky tradičního komunikačního mixu jakožto i na ty spadající do oblasti nových médií. Dále jsou v této části vymezeny populární formy marketingu a jejich využití. V neposlední řadě je zde vymezeno spotřebitelské chování a důležitost budování povědomí o značce. Analytická část se zaměřuje na rozbor marketingových komunikací specifické firmy. Pro účely analýzy a projektu byla vybrána firma Merkur Toys s.r.o., český výrobce legendárních stavebnic. Zde byl učiněn průzkum o povědomí o této značce a rozebrány jednotlivé prvky marketingového mixu ve srovnání s konkurenční firmou Lego. Detailní srovnávací analýza pak byla vykonána v oblastech webových stránek, stránek Facebooku a komunikace v místě prodeje. Projektová část navrhuje novou vizuální stránku společnosti a plán na zvýšení povědomí o značce formou eventu. V závěru této části je představena aktivace v rámci zalistování výrobku do sítí hypermarketu Globus v České republice.
Anotace v angličtině
The main topics of this thesis are the new trends in marketing and their use for communi-cation of companies. The key in this category is nowadays communication in the point of sale to which a special attention will be dedicated. Theoretical part deals not just with the elements of traditional marketing mix but also with those that belong to the field of new media. In addition, this section defines popular forms of marketing and their use. Last but not least consumer behaviour and the importance of building brand awareness are defined. The analytical part focuses on the analysis of specific marketing communications firm. For purpose of analysis and project a Czech traditional company Merkur Toys, which is a pro-ducer of legendary kit, was chosen. Conducted survey analyzes the brand awareness level of company and its products as well as individual elements of marketing mix and compares them with the biggest competitive company on the market, Lego. Detailed comparative analysis was carried out in the fields of web sites, Facebook pages and point of sale com-munication. Project part proposes a new visual aspect of a plan to increase brand awareness through event. The end of this section introduces the activation within product listing to Globus hypermarket chain in the Czech Republic.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační mix, nové trendy, nová média, spotřebitelské chování, značka, Facebook, Merkur, Lego, Globus.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, communication mix, new trends, new media, consumer behaviour, brand, Facebook, Merkur, Lego, Globus.
Rozsah průvodní práce
90 s. (111 227 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce jsou nové trendy v oblasti marketingu a jejich využití pro komunikaci firmy. Stěžejní v této kategorii je v dnešní době komunikace v místě pro-deje, které bude v rámci práce věnována zvláštní pozornost. Teoretická část se zaměřuje na prvky tradičního komunikačního mixu jakožto i na ty spadající do oblasti nových médií. Dále jsou v této části vymezeny populární formy marketingu a jejich využití. V neposlední řadě je zde vymezeno spotřebitelské chování a důležitost budování povědomí o značce. Analytická část se zaměřuje na rozbor marketingových komunikací specifické firmy. Pro účely analýzy a projektu byla vybrána firma Merkur Toys s.r.o., český výrobce legendárních stavebnic. Zde byl učiněn průzkum o povědomí o této značce a rozebrány jednotlivé prvky marketingového mixu ve srovnání s konkurenční firmou Lego. Detailní srovnávací analýza pak byla vykonána v oblastech webových stránek, stránek Facebooku a komunikace v místě prodeje. Projektová část navrhuje novou vizuální stránku společnosti a plán na zvýšení povědomí o značce formou eventu. V závěru této části je představena aktivace v rámci zalistování výrobku do sítí hypermarketu Globus v České republice.
Anotace v angličtině
The main topics of this thesis are the new trends in marketing and their use for communi-cation of companies. The key in this category is nowadays communication in the point of sale to which a special attention will be dedicated. Theoretical part deals not just with the elements of traditional marketing mix but also with those that belong to the field of new media. In addition, this section defines popular forms of marketing and their use. Last but not least consumer behaviour and the importance of building brand awareness are defined. The analytical part focuses on the analysis of specific marketing communications firm. For purpose of analysis and project a Czech traditional company Merkur Toys, which is a pro-ducer of legendary kit, was chosen. Conducted survey analyzes the brand awareness level of company and its products as well as individual elements of marketing mix and compares them with the biggest competitive company on the market, Lego. Detailed comparative analysis was carried out in the fields of web sites, Facebook pages and point of sale com-munication. Project part proposes a new visual aspect of a plan to increase brand awareness through event. The end of this section introduces the activation within product listing to Globus hypermarket chain in the Czech Republic.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační mix, nové trendy, nová média, spotřebitelské chování, značka, Facebook, Merkur, Lego, Globus.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, communication mix, new trends, new media, consumer behaviour, brand, Facebook, Merkur, Lego, Globus.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se marketingové komunikace směrem ke spotřebitelům, nové směry v marketingu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte společnost Merkur, její dosavadní marketingové aktivity.
4. Na základe sekundárních zdroju dat a primárního šetrení analyzujte současnou komunikaci společnosti, silné a slabé stránky společnosti, konkurenci.
5. Navrhněte komunikační kampaň ve vybraném novém směru marketingových komunikací.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace i měření zpětné vazby k projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se marketingové komunikace směrem ke spotřebitelům, nové směry v marketingu.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte společnost Merkur, její dosavadní marketingové aktivity.
4. Na základe sekundárních zdroju dat a primárního šetrení analyzujte současnou komunikaci společnosti, silné a slabé stránky společnosti, konkurenci.
5. Navrhněte komunikační kampaň ve vybraném novém směru marketingových komunikací.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace i měření zpětné vazby k projektu.
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim. Consumer behaviour. London: Thomson Learning, 2008. ISBN 978-184-4803-811.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 8024515202.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
PATRICK DE PELSMACKER, Maggie Geuens. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3721-383.
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim. Consumer behaviour. London: Thomson Learning, 2008. ISBN 978-184-4803-811.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 8024515202.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
PATRICK DE PELSMACKER, Maggie Geuens. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3721-383.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1) Popište cílovou skupinu zákazníků, na které je komunikace firmy zaměřena a vliv
konečného spotřebitele (dětí) na koupi produktu.
2) Uvádíte, že jste provedla hloubkový rozhovor (telefonicky) s vedoucím
představitelem firmy. Charakterizujte hlavní rysy a uveďte výhody a nevýhody
hloubkového rozhovoru (in-depth interview)
3) Jak byste charakterizovala osobnost značky Merkur a jké metody byste využila k její
hlubší analýze?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. Nebyly položeny dodatečné otázky.