Sociální marketing byl jako pojem poprvé definován v roce 1971 a od té doby prošel vel-kou transformací. Jak ukazuje nárůst neziskových organizací za posledních 20 let je oblast dárcovství v ČR silným a stále rostoucím odvětvím. Jejich působení a pozice se v ekono-mice a společnosti výrazně posunula. Tradiční filantropické a sdružovací role byly doplněny o další funkce, cíle a poslání. Neziskové organizace se staly významnými spolupracovníky i konkurenty jak soukromých firem, tak veřejných organizací a představují také významnou ekonomickou sílu. Sociální marketing se stal součástí komerčních kampaní a oba sektory se vzájemně prolínají a stávají se partnery. Komerční reklamní kampaně bývají doplněny o sociální apel a získávají tak další rozměr pro zákazníka; poskytují však také velkou hodnotu pro neziskové organizace a občanská sdružení, pro které je sociální marketing určen. Úvod diplomové práce je věnován rešerši dostupných zdrojů z oblasti sociálního marketingu. V praktické části je představen projekt sociálního marketingu Charitativní antikvariát, jeho cíle, poslání, způsob realizace, vyhodnocení silných a slabých stránek na základě realizovaného dotazníkového šetření. Teoretická část spolu s praktickou jsou východiskem pro implementaci sociálního marketingu v marketingu nákupních center, tak aby došlo k naplnění cílů sociálních a také komerčních.
Anotace v angličtině
Social marketing as a concept was first defined in 1971 and since then has undergone great transformation. As shown by the increase of non-profit organizations for the past 20 years is the area of donorship in Czech Republic still strong and growing sector. Their work and the position in the economy and society shifted significantly. Traditional philanthropic and associate roles were complemented by additional functions, goals and mission.
Non-profit organizations have become important collaborators and competitors in both private companies and public organizations and are also an important economic power.
Social marketing has become a part of commercial campaigns and both sectors are inter-connected and become partners. Commercial advertising campaigns are complemented by social appeal and obtain yet another dimension for the customer, but also provide great value for non-profit organizations and civic associations for which the social marketing is intended. The introduction of the thesis is devoted to the search of the resources available in the field of social marketing. In the practical part, the social marketing project Charitable antiquarian is presented, together with its goals and mission, realization, evaluation of strengths and weaknesses based on the realized survey. The theoretical part create with the practical one the basis for implementation of social marketing in marketing of shopping centers, so as to fulfill the social as well as commercial objectives.
Klíčová slova
Klíčová slova: sociální marketing, dárcovství, fundraising, neziskové organizace, marketing nákupních center, event, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Keywords: social marketing, donorship, fundraising, nonprofit organizations, marketing of shopping centers, event, quantitative research
Rozsah průvodní práce
89 s (116 843 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální marketing byl jako pojem poprvé definován v roce 1971 a od té doby prošel vel-kou transformací. Jak ukazuje nárůst neziskových organizací za posledních 20 let je oblast dárcovství v ČR silným a stále rostoucím odvětvím. Jejich působení a pozice se v ekono-mice a společnosti výrazně posunula. Tradiční filantropické a sdružovací role byly doplněny o další funkce, cíle a poslání. Neziskové organizace se staly významnými spolupracovníky i konkurenty jak soukromých firem, tak veřejných organizací a představují také významnou ekonomickou sílu. Sociální marketing se stal součástí komerčních kampaní a oba sektory se vzájemně prolínají a stávají se partnery. Komerční reklamní kampaně bývají doplněny o sociální apel a získávají tak další rozměr pro zákazníka; poskytují však také velkou hodnotu pro neziskové organizace a občanská sdružení, pro které je sociální marketing určen. Úvod diplomové práce je věnován rešerši dostupných zdrojů z oblasti sociálního marketingu. V praktické části je představen projekt sociálního marketingu Charitativní antikvariát, jeho cíle, poslání, způsob realizace, vyhodnocení silných a slabých stránek na základě realizovaného dotazníkového šetření. Teoretická část spolu s praktickou jsou východiskem pro implementaci sociálního marketingu v marketingu nákupních center, tak aby došlo k naplnění cílů sociálních a také komerčních.
Anotace v angličtině
Social marketing as a concept was first defined in 1971 and since then has undergone great transformation. As shown by the increase of non-profit organizations for the past 20 years is the area of donorship in Czech Republic still strong and growing sector. Their work and the position in the economy and society shifted significantly. Traditional philanthropic and associate roles were complemented by additional functions, goals and mission.
Non-profit organizations have become important collaborators and competitors in both private companies and public organizations and are also an important economic power.
Social marketing has become a part of commercial campaigns and both sectors are inter-connected and become partners. Commercial advertising campaigns are complemented by social appeal and obtain yet another dimension for the customer, but also provide great value for non-profit organizations and civic associations for which the social marketing is intended. The introduction of the thesis is devoted to the search of the resources available in the field of social marketing. In the practical part, the social marketing project Charitable antiquarian is presented, together with its goals and mission, realization, evaluation of strengths and weaknesses based on the realized survey. The theoretical part create with the practical one the basis for implementation of social marketing in marketing of shopping centers, so as to fulfill the social as well as commercial objectives.
Klíčová slova
Klíčová slova: sociální marketing, dárcovství, fundraising, neziskové organizace, marketing nákupních center, event, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Keywords: social marketing, donorship, fundraising, nonprofit organizations, marketing of shopping centers, event, quantitative research
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte nové zdroje týkající se tématu práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky formulujte cíle a výzkumné otázky.
3. Analyzujte reálné komunikační aktivity v oblasti sociálního marketingu vybrané společnosti.
4. Implementujte sociální marketing do marketingu nákupních center. Vytvořte model sociálních kampaní pro nákupní centra.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte nové zdroje týkající se tématu práce.
2. V návaznosti na teoretické poznatky formulujte cíle a výzkumné otázky.
3. Analyzujte reálné komunikační aktivity v oblasti sociálního marketingu vybrané společnosti.
4. Implementujte sociální marketing do marketingu nákupních center. Vytvořte model sociálních kampaní pro nákupní centra.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, A.R., Marketing Social Change. 1. vydání, San Francisco, 1995. Počet stran 348, ISBN 978-0787901370.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: UTB, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2 (brož.).
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Omega, 1997. 233 s. ISBN 80-902376-0-6.
DE PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 1. vydání, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
FRIČ, P., GOULLI, R.: Neziskový sektor v České republice, Praha, Eurolex Bohemia, 2001, 203 str., ISBN 80-86432-04-1.
FRIČ, P. a kol: Dárcovství a dobrovolnictví v České republice, 1. vyd., Nadace rozvoje občanské společnosti Agnes, 2001, 112 str., ISBN 80-902633-7-2.
CHHOKAR, J.S., BRODBECK, F.C., HOUSE, J.R., Culture and Leadership across the World, The Globe Book of In-Depth Studie sof 25 Societies, Tylor & Francis Group, New York, 1121 s, ISBN 978-0-8058-5997-3.
KOTLER, P. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SOLOMON, R.M., MARSHALL, W.E., STUART, W.E. Marketing. 1. Vydání. Brno: Computer press. 2006. Počet stran 572. ISBN 80-251-1273-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. 356 s. ISBN: 9788024735283.
WEINREICH, Nedra Kline. Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide to Designing Change for Good. 2 vydání. SAGE, 2010. Počet stran 328. ISBN: 9781412953696.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, A.R., Marketing Social Change. 1. vydání, San Francisco, 1995. Počet stran 348, ISBN 978-0787901370.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: UTB, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2 (brož.).
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Omega, 1997. 233 s. ISBN 80-902376-0-6.
DE PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, 1. vydání, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
FRIČ, P., GOULLI, R.: Neziskový sektor v České republice, Praha, Eurolex Bohemia, 2001, 203 str., ISBN 80-86432-04-1.
FRIČ, P. a kol: Dárcovství a dobrovolnictví v České republice, 1. vyd., Nadace rozvoje občanské společnosti Agnes, 2001, 112 str., ISBN 80-902633-7-2.
CHHOKAR, J.S., BRODBECK, F.C., HOUSE, J.R., Culture and Leadership across the World, The Globe Book of In-Depth Studie sof 25 Societies, Tylor & Francis Group, New York, 1121 s, ISBN 978-0-8058-5997-3.
KOTLER, P. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SOLOMON, R.M., MARSHALL, W.E., STUART, W.E. Marketing. 1. Vydání. Brno: Computer press. 2006. Počet stran 572. ISBN 80-251-1273-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. 356 s. ISBN: 9788024735283.
WEINREICH, Nedra Kline. Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide to Designing Change for Good. 2 vydání. SAGE, 2010. Počet stran 328. ISBN: 9781412953696.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
Jaké jsou náklady na plakáty, 3D stojany, podlahovou grafiku a ostatní propagační
prostředky?
Jako sekundární cíl uvádíte "zájem médií". Dle čeho a jakou hranici neplaceného mediálního
krytí jste si stanovila pro splnění sekundárního cíle?
Dle grafu 3 se nejméně účastníků dozvědělo o dané akci z internetu. Na kterých webových
stránkách byla akce komunikována?
Otázky vedoucího:
1. Ako je možné zvýšiť transparentnosť vynaložených prostriedkov v analyzovanej
kampani ako aj vo Vami navrhovanej kampani?
2. Prečo nie je v navrhovanom rozpočte počítané aj s lokálnou televíznou stanicou?
3. Nebolo by vhodnejšie počítať s nižším percentuálnym podielom na iné propagačné
materiály a s vyšším na internet?
Studentka zodpověděla všechny položené otázky zcela. Nebyly položeny dodatečné otázky.