Diplomová práce se zabývá propagací beletristických knih pro dospělé na českém knižním trhu. Dále je práce zaměřena konkrétně na nakladtelství Plus, na analýzu jeho postavení na českém trhu. Současně se diplomová práce zabývá návrhem public relations kampaně na knižní titul Prázdné místo od J. K. Rowlingové.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concerned with promotion of fiction books for adults on the Czech book market. Further the thesis is focused specifically on Plus publishing, the analysis of its position on the Czech book market. Simultaneously the thesis deals with public relations campaigns for a book title vacant place by JK Rowling.
Klíčová slova
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., nakladatelství Plus, Plus, Prázdné místo, The Casual Vacancy, J. K. Rowlingová, reklama, kniha, knižní trh.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Plus publishing, Plus, J. K. Rowling, The Casual Vacancy, advertising, book, book market.
Rozsah průvodní práce
115 s. (205 491)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá propagací beletristických knih pro dospělé na českém knižním trhu. Dále je práce zaměřena konkrétně na nakladtelství Plus, na analýzu jeho postavení na českém trhu. Současně se diplomová práce zabývá návrhem public relations kampaně na knižní titul Prázdné místo od J. K. Rowlingové.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concerned with promotion of fiction books for adults on the Czech book market. Further the thesis is focused specifically on Plus publishing, the analysis of its position on the Czech book market. Simultaneously the thesis deals with public relations campaigns for a book title vacant place by JK Rowling.
Klíčová slova
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., nakladatelství Plus, Plus, Prázdné místo, The Casual Vacancy, J. K. Rowlingová, reklama, kniha, knižní trh.
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Plus publishing, Plus, J. K. Rowling, The Casual Vacancy, advertising, book, book market.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Analyzujte současný stav, využití PR nástrojů směřujících k prezentaci beletrie pro dospělé ve vybraném nakladatelství.
3. Zpracujte marketingový výzkum směřující k cíli práce, kvantitativní metody doplňte kvalitativními, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte model využití PR prostředků k uvedení nového titulu na knižním trhu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Analyzujte současný stav, využití PR nástrojů směřujících k prezentaci beletrie pro dospělé ve vybraném nakladatelství.
3. Zpracujte marketingový výzkum směřující k cíli práce, kvantitativní metody doplňte kvalitativními, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte model využití PR prostředků k uvedení nového titulu na knižním trhu.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. 2008. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE. 2. Brno : Computer Press, a.s., 2008. str. 452. ISBN: 80-251-1041-9.
KOTLER, P. 2007. MODERNÍ MARKETING. 4. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. str. 1048. ISBN 978-80-247-1545-2.
PISTORIUS, V. 2003. Jak se dělá kniha. 1. Praha : Paseka, 2003. str. 256. 80-7185-516-2.
VYSEKALOVÁ, J. 2007. PSYCHOLOGIE REKLAMY. 3. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. str. 296. ISBN: 978-80-247-2196-5.
FTOREK, J. 2009. PUBLIC RELATIONS JAKO OVLIVŇOVÁNÍ MÍNĚNÍ. 2. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. str. 200. ISBN: 978-80-247-2678-6.
DU PLESSIS, E. 2007. JAK ZÁKAZNÍK VNÍMÁ REKLAMU. 1. Brno : Computer Press, a.s., 2007. str. 232. ISBN: 978-80-251-1456-8.
HENDL, J. 2008. KVALITATIVNÍ VÝZKUM: ZÁKLADNÍ TEORIE, METODY A APLIKACE. 2. vydání. Praha : Portál, 2008. str. 408. ISBN: 978-80-7367-485-4.
THEAKER, A. 2004. THE PUBLIC RELATIONS HANDBOOK. 2. . New York : Routledge, 2004. str. 366. 978-1-55776-684-7.
TRÁVNÍČEK, J. 2011. ČTENÁŘI A INTERNAUTI. 1. Brno : Host, 2011. str. 191. ISBN 978-80-7294-515-3.
TRÁVNÍČEK, J. 2008. ČTEME. 1. Brno : Host, 2008. str. 207. ISBN 978-80-7294-270-1.
ROWLING, J. K. 2012. CASUAL VACANCY. 1. London : Little, Brown, 2012, str. 503. ISBN: 978-0-316-22853-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. 2008. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE. 2. Brno : Computer Press, a.s., 2008. str. 452. ISBN: 80-251-1041-9.
KOTLER, P. 2007. MODERNÍ MARKETING. 4. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. str. 1048. ISBN 978-80-247-1545-2.
PISTORIUS, V. 2003. Jak se dělá kniha. 1. Praha : Paseka, 2003. str. 256. 80-7185-516-2.
VYSEKALOVÁ, J. 2007. PSYCHOLOGIE REKLAMY. 3. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. str. 296. ISBN: 978-80-247-2196-5.
FTOREK, J. 2009. PUBLIC RELATIONS JAKO OVLIVŇOVÁNÍ MÍNĚNÍ. 2. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. str. 200. ISBN: 978-80-247-2678-6.
DU PLESSIS, E. 2007. JAK ZÁKAZNÍK VNÍMÁ REKLAMU. 1. Brno : Computer Press, a.s., 2007. str. 232. ISBN: 978-80-251-1456-8.
HENDL, J. 2008. KVALITATIVNÍ VÝZKUM: ZÁKLADNÍ TEORIE, METODY A APLIKACE. 2. vydání. Praha : Portál, 2008. str. 408. ISBN: 978-80-7367-485-4.
THEAKER, A. 2004. THE PUBLIC RELATIONS HANDBOOK. 2. . New York : Routledge, 2004. str. 366. 978-1-55776-684-7.
TRÁVNÍČEK, J. 2011. ČTENÁŘI A INTERNAUTI. 1. Brno : Host, 2011. str. 191. ISBN 978-80-7294-515-3.
TRÁVNÍČEK, J. 2008. ČTEME. 1. Brno : Host, 2008. str. 207. ISBN 978-80-7294-270-1.
ROWLING, J. K. 2012. CASUAL VACANCY. 1. London : Little, Brown, 2012, str. 503. ISBN: 978-0-316-22853-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) Jsou PR stále ještě pouze BTL? Nebo, vzhledem k vývoji nových forem, už jdou spíše napříč linkou ? Through the Line (TTL)?2) Je možné (vhodné) v textu knihy využít Product Placement? Pokud ano, za jakých podmínek? Je to pak starostí autora, nebo nakladatele?
3) V čem vidí autorka příčinu takové obliby fantasy literatury u mladé generace (nejde jen o Rowlingovou a Harry Pottera)?
4) U knih (ale i CD apod.) se někdy užívá při zavádění na trh a na akcích s tím spojených termínu ?křest?. Nesetkala se autorka někdy s protesty věřících, či představitelů církve? Jde přece jen o náboženský termín a obřad s ním spojený má v křesťanství svůj specifický význam.