Hlavním tématem diplomové práce je strategie budování značky v oblasti sportu. Analytic-ká a projektová část této práce patří českému výrobci jízdních kol, značce Superior. Klíčem k nalezení konkurenční výhody značky, jakož i jejího významu dle archetypální psycholo-gie, se stala důkladná analýza konkurence a následná syntéza poznatků získaných z primárních i sekundárních zdrojů. Navrhovaný projekt přichází s novým komunikačním konceptem značky, který je postavený na archetypu kouzelníka, a ukázkou jeho konkrétní-ho užití.
Anotace v angličtině
Main theme of this thesis is the brand building strategy in the field of sport. Analytic and project parts of the thesis are dedicated to the Czech bicycle producers, the brand Superior in particular. Finding the key competitive advantages of brand, as well as its importance was performed according to the detailed competitive analyses and consequent synthesis of the findings from primary and secondary sources. The proposed project submits a new communication concept of the brand and provides an example of its specific use.
Klíčová slova
značka, branding, archetyp, sportovní marketing, sponzoring, Superior
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, archetype, sport marketing, sponsoring, Superior
Rozsah průvodní práce
103 s. (128 671 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je strategie budování značky v oblasti sportu. Analytic-ká a projektová část této práce patří českému výrobci jízdních kol, značce Superior. Klíčem k nalezení konkurenční výhody značky, jakož i jejího významu dle archetypální psycholo-gie, se stala důkladná analýza konkurence a následná syntéza poznatků získaných z primárních i sekundárních zdrojů. Navrhovaný projekt přichází s novým komunikačním konceptem značky, který je postavený na archetypu kouzelníka, a ukázkou jeho konkrétní-ho užití.
Anotace v angličtině
Main theme of this thesis is the brand building strategy in the field of sport. Analytic and project parts of the thesis are dedicated to the Czech bicycle producers, the brand Superior in particular. Finding the key competitive advantages of brand, as well as its importance was performed according to the detailed competitive analyses and consequent synthesis of the findings from primary and secondary sources. The proposed project submits a new communication concept of the brand and provides an example of its specific use.
Klíčová slova
značka, branding, archetyp, sportovní marketing, sponzoring, Superior
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, archetype, sport marketing, sponsoring, Superior
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární poznatky z oblasti marketingové strategie a budování značky.
2. Vymezte značku z hlediska spotřebitele a jeho nákupního chování.
3. Stručně definujte specifika marketingu v oblasti sportu a trávení volného času.
4. Definujte metody práce, výzkumné otázky a cíle práce.
5. Zpracujte analýzu postavení značky na trhu s jízdními koly.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
7. Navrhněte další postup budování značky pro český a evropský trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární poznatky z oblasti marketingové strategie a budování značky.
2. Vymezte značku z hlediska spotřebitele a jeho nákupního chování.
3. Stručně definujte specifika marketingu v oblasti sportu a trávení volného času.
4. Definujte metody práce, výzkumné otázky a cíle práce.
5. Zpracujte analýzu postavení značky na trhu s jízdními koly.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
7. Navrhněte další postup budování značky pro český a evropský trh.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
HESKOVÁ, Marie a ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
SOULEK, Ivan a MARTINEK, Karel. Cyklistika: horská, silniční, rekreační, výkonnostní. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 111 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 80-7169-951-9.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
HESKOVÁ, Marie a ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
SOULEK, Ivan a MARTINEK, Karel. Cyklistika: horská, silniční, rekreační, výkonnostní. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 111 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 80-7169-951-9.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) Jaké metody a techniky byste použila k hlubší analýze osobnosti značky?
2) Jaký je vztah mezi image a hodnotou značky?
3) Popište metodu mystery shopping a jaké jsou možnosti a meze jejího využití.
Studentka odpověděla na položené otázky.