Předmětem práce je seznámení se s problematikou etických aspektů reklamy a podpory prodeje tabákových výrobků a postojem veřejnosti k této oblasti. Hlavní spojující téma je reklamní komunikace tabákových společností a její zákonné a etické hranice.
Teoretická část popisuje historické souvislosti, současnou situaci a vysvětluje specifika tohoto odvětví. V praktické části jsou popsány současné strategie tabákových společností doplněné o reálné údaje, získané provedeným výzkumem. Část projektová pak předkládá návrhy na možná opatření, vedoucí ke zlepšení současné situace.
Anotace v angličtině
Subject of the work is to introduce the issue of ethical aspects of advertising and promotion of tobacco products and the public?s attitude to this issue.
The main and linking theme is advertising communication of tobacco companies and its legal and ethical boundaries.
First part is theoretical and it describes historical background, current situation and it explains the specifics of the industry. The practical part describes the current strategy of tobacco companies complemented by real data obtained by survey. The project part then makes suggestions on possible measures to improve the current situation.
Klíčová slova
reklama, marketing, etika, komunikační proces, propagace, tabáková společnost, postoj k reklamě, kouření, tabák, reklama na cigarety, protikuřácká reklama, společenská odpovědnost
Klíčová slova v angličtině
advertising, marketing, ethic, communication process, promotion, tobacco company, smoking, tobacco, cigarettes advertising, anti-tobacco advertising, social responsibility
Rozsah průvodní práce
109 s. (145 302)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem práce je seznámení se s problematikou etických aspektů reklamy a podpory prodeje tabákových výrobků a postojem veřejnosti k této oblasti. Hlavní spojující téma je reklamní komunikace tabákových společností a její zákonné a etické hranice.
Teoretická část popisuje historické souvislosti, současnou situaci a vysvětluje specifika tohoto odvětví. V praktické části jsou popsány současné strategie tabákových společností doplněné o reálné údaje, získané provedeným výzkumem. Část projektová pak předkládá návrhy na možná opatření, vedoucí ke zlepšení současné situace.
Anotace v angličtině
Subject of the work is to introduce the issue of ethical aspects of advertising and promotion of tobacco products and the public?s attitude to this issue.
The main and linking theme is advertising communication of tobacco companies and its legal and ethical boundaries.
First part is theoretical and it describes historical background, current situation and it explains the specifics of the industry. The practical part describes the current strategy of tobacco companies complemented by real data obtained by survey. The project part then makes suggestions on possible measures to improve the current situation.
Klíčová slova
reklama, marketing, etika, komunikační proces, propagace, tabáková společnost, postoj k reklamě, kouření, tabák, reklama na cigarety, protikuřácká reklama, společenská odpovědnost
Klíčová slova v angličtině
advertising, marketing, ethic, communication process, promotion, tobacco company, smoking, tobacco, cigarettes advertising, anti-tobacco advertising, social responsibility
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní literaturu, proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska tématu, reklama na tabákové výrobky, etické aspekty, regulace a samoregulace reklamy na tabákové výrobky, ochrana spotřebitelů.
2. Definujte cíl práce a postup, stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současnou situaci, formy a podoby reklamy na tabákové výrobky na českém trhu, její vnímání spotřebiteli v rovině etické.
5. Realizujte výzkum týkající se vnímání reklamy na tabákové výrobky občany České republiky.
6. Zhodnoťte naplnění cílu práce a definovaných hypotéz. Na základě teoretické a praktické části vypracujte projektovou část, která může pomoci řešit problém v této oblasti.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci výběru tématu, charakterizujte základní literaturu, proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska tématu, reklama na tabákové výrobky, etické aspekty, regulace a samoregulace reklamy na tabákové výrobky, ochrana spotřebitelů.
2. Definujte cíl práce a postup, stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současnou situaci, formy a podoby reklamy na tabákové výrobky na českém trhu, její vnímání spotřebiteli v rovině etické.
5. Realizujte výzkum týkající se vnímání reklamy na tabákové výrobky občany České republiky.
6. Zhodnoťte naplnění cílu práce a definovaných hypotéz. Na základě teoretické a praktické části vypracujte projektovou část, která může pomoci řešit problém v této oblasti.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ŠÍLER, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996. ISBN 80-86058-10-7.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ŠÍLER, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996. ISBN 80-86058-10-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na s. 30 konstatujete, že etika a morálka ?v zásadě znamenají totéž?. Můžete říci,
v čem spočívá rozlišení těchto pojmů v teorii etiky jako filozofické disciplíny (např.
podle R. Brázdy, filozofických slovníků nebo jen wikipedie)?
2. Jak je regulován product placement a podprahová reklama v české legislativě, o nichž
se zmiňujete v kapitole 3.2 (s. 28)? Uvedl byste v této souvislosti nějaký příklad
podprahových reklamních strategií, o nichž se zmiňujete na s. 45?
3. Která doporučení z projektové části považujete za skutečně autorská?