Diplomová práce je zaměřena na cílovou skupinu matek s dětmi ve věku od narození do tří let. Hlavním cílem práce je navrhnout efektivní marketingový mix novému produktu při uvedení na cílový trh. V teoretické části autorka stručně definuje klíčové prvky strategické-ho marketingu a jednotlivé složky marketingového mixu a zpracovává rešerši literatury pojednávající o této problematice. V praktické části zpracovává analýzu současného stavu komunikačních aktivit jednotlivých společností včetně praktických příkladů, provádí kvan-titativní a kvalitativní šetření k dané problematice, analyzuje konkurenční prostředí dle Porterova 5-ti faktorového modelu a představuje marketingový mix přímých konkurentů. V projektové části je zpracován návrh marketingového mixu pro novinku Pupík dětské kap-ky.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed at mothers with children aged from birth to three years. The main goal of this work is to design an effective marketing mix for the new product introduction to the target market. In the theoretical part, the author briefly defines the key elements of strategic marketing and individual components of the marketing mix and prepares a literature dea-ling with this issue. In the practical part the author presents an of analysis of the current state of the communication activities of individual companies, including practical exam-ples, conducts quantitative and qualitative research on the issue and analyzes the competi-tive environment according to Porter's 5-factor model and a marketing mix of direct com-petitors. The project part presents a proposal of the marketing mix for the new product Pu-pík child drops.
Klíčová slova
matka, dítě ve věku od narození do tří let, Porterův 5-ti faktorový model, segmentace, targeting, positioning, marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikační mix.
Klíčová slova v angličtině
mother, child aged from birth to three years, Porter's 5-factor model, segmentation, targeting, positioning, marketing mix, product, price, distribution, communication mix.
Rozsah průvodní práce
111 s. (138 170 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na cílovou skupinu matek s dětmi ve věku od narození do tří let. Hlavním cílem práce je navrhnout efektivní marketingový mix novému produktu při uvedení na cílový trh. V teoretické části autorka stručně definuje klíčové prvky strategické-ho marketingu a jednotlivé složky marketingového mixu a zpracovává rešerši literatury pojednávající o této problematice. V praktické části zpracovává analýzu současného stavu komunikačních aktivit jednotlivých společností včetně praktických příkladů, provádí kvan-titativní a kvalitativní šetření k dané problematice, analyzuje konkurenční prostředí dle Porterova 5-ti faktorového modelu a představuje marketingový mix přímých konkurentů. V projektové části je zpracován návrh marketingového mixu pro novinku Pupík dětské kap-ky.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed at mothers with children aged from birth to three years. The main goal of this work is to design an effective marketing mix for the new product introduction to the target market. In the theoretical part, the author briefly defines the key elements of strategic marketing and individual components of the marketing mix and prepares a literature dea-ling with this issue. In the practical part the author presents an of analysis of the current state of the communication activities of individual companies, including practical exam-ples, conducts quantitative and qualitative research on the issue and analyzes the competi-tive environment according to Porter's 5-factor model and a marketing mix of direct com-petitors. The project part presents a proposal of the marketing mix for the new product Pu-pík child drops.
Klíčová slova
matka, dítě ve věku od narození do tří let, Porterův 5-ti faktorový model, segmentace, targeting, positioning, marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikační mix.
Klíčová slova v angličtině
mother, child aged from birth to three years, Porter's 5-factor model, segmentation, targeting, positioning, marketing mix, product, price, distribution, communication mix.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Vymezte cílovou skupinu matky s dětmi do 3 let.
3. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových aktivit jednotlivých společností k definované cílové skupině.
4. Zpracujte marketingový výzkum směřující k cíli práce, kvantitativní metody doplňte kvalitativními, popište metodiku výzkumu.
5. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte marketingový mix k uvedení nového produktu dětské řady na trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Vymezte cílovou skupinu matky s dětmi do 3 let.
3. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových aktivit jednotlivých společností k definované cílové skupině.
4. Zpracujte marketingový výzkum směřující k cíli práce, kvantitativní metody doplňte kvalitativními, popište metodiku výzkumu.
5. Ze zjištěných dat a provedených analýz vyvoďte závěry a v projektové části navrhněte marketingový mix k uvedení nového produktu dětské řady na trh.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
FORET, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
FORET, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Vysvětlete přínos pro zpracování práce popis vybraných případových studií?
2. Výsledky kvalitativního šetření budete používat v praxi? Pokud ano, jakým
způsobem?
3. Formulujte hlavní závěry konkurenční analýzy dle Portera.
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela.