Teoretická část práce shrnuje dosavadní historii a poznatky týkající se využití eye trackingu jak obecně, tak jeho použití pro výzkum v oblasti elektronického marketingu, tedy např. pro měření internetových stránek nebo direct mailových kampaní.
Praktická část práce popisuje realizované měření oční kamerou na vybraných typických příkladech elektronických komunikátů s cílem zjistit, jaké grafické a obsahové prvky ovlivňují pohledy a pozornost jejich čtenářů.
Cílem projektové části práce je sestavení sady metodických rad a pokynů pro tvůrce elektronických komunikátů, opírající se o výsledky měření a jejich analýzy provedené v praktické části práce a naplánování směřování dalšího výzkumu.
Anotace v angličtině
The Theoretical Part of the Thesis summarizes the history as well as the main findings concerning the use of Eye Tracking. It describes Eye Tracking in general terms as well as its specific use in the on-line marketing. There are for example descriptions of Eye Tracking used for measurement of web pages or direct mail campaigns.
In the Practical Part of the Thesis you can find a description of an eye tracking measurement realised on a number of chosen typical on-line presentations. The aim of the measurements was to determine whether and/or which graphical and content items influence the readers´ attention and focus.
The Project Part of the Thesis consists of a set of pieces of methodological advice for those preparing on-line presentations. They are based on the findings and their analysis presented in the Practical Part of the Thesis. The Project Part of the Thesis can be used to conduct another or consecutive eye tracking research.
Teoretická část práce shrnuje dosavadní historii a poznatky týkající se využití eye trackingu jak obecně, tak jeho použití pro výzkum v oblasti elektronického marketingu, tedy např. pro měření internetových stránek nebo direct mailových kampaní.
Praktická část práce popisuje realizované měření oční kamerou na vybraných typických příkladech elektronických komunikátů s cílem zjistit, jaké grafické a obsahové prvky ovlivňují pohledy a pozornost jejich čtenářů.
Cílem projektové části práce je sestavení sady metodických rad a pokynů pro tvůrce elektronických komunikátů, opírající se o výsledky měření a jejich analýzy provedené v praktické části práce a naplánování směřování dalšího výzkumu.
Anotace v angličtině
The Theoretical Part of the Thesis summarizes the history as well as the main findings concerning the use of Eye Tracking. It describes Eye Tracking in general terms as well as its specific use in the on-line marketing. There are for example descriptions of Eye Tracking used for measurement of web pages or direct mail campaigns.
In the Practical Part of the Thesis you can find a description of an eye tracking measurement realised on a number of chosen typical on-line presentations. The aim of the measurements was to determine whether and/or which graphical and content items influence the readers´ attention and focus.
The Project Part of the Thesis consists of a set of pieces of methodological advice for those preparing on-line presentations. They are based on the findings and their analysis presented in the Practical Part of the Thesis. The Project Part of the Thesis can be used to conduct another or consecutive eye tracking research.
1. Zpracujte rešerši odborné literatury věnující se problematice eye trackingu (oční kamery).
2. Realizujte měření základních typů internetových stránek oční kamerou na vybraném vzorku aktivní internetové populace.
3. Na základě výsledků měření oční kamerou vypracujte manuál osvědčených postupů (tzv. best practices) s doporučenými návrhovými vzory (design patterns).
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury věnující se problematice eye trackingu (oční kamery).
2. Realizujte měření základních typů internetových stránek oční kamerou na vybraném vzorku aktivní internetové populace.
3. Na základě výsledků měření oční kamerou vypracujte manuál osvědčených postupů (tzv. best practices) s doporučenými návrhovými vzory (design patterns).
Seznam doporučené literatury
DUCHOWSKI, Andrew T. Eye tracking methodology: theory and practice. New York: Springer, 2003, xvii, 251 s. ISBN 18-523-3666-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HOLMQVIST, Kenneth. Eye tracking: a comprehensive guide to methods and measures. New York: Oxford University Press, 2011, xix, 537 p. ISBN 01-996-9708-6.
NIELSEN, Jakob a Kara PERNICE. Eyetracking web usability. Berkeley, CA.: New Riders, 2010, xix, 437 p. ISBN 03-214-9836-4.
Seznam doporučené literatury
DUCHOWSKI, Andrew T. Eye tracking methodology: theory and practice. New York: Springer, 2003, xvii, 251 s. ISBN 18-523-3666-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
HOLMQVIST, Kenneth. Eye tracking: a comprehensive guide to methods and measures. New York: Oxford University Press, 2011, xix, 537 p. ISBN 01-996-9708-6.
NIELSEN, Jakob a Kara PERNICE. Eyetracking web usability. Berkeley, CA.: New Riders, 2010, xix, 437 p. ISBN 03-214-9836-4.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Je výsledek testů ovlivněn faktem, že účastník ví, že se jedná o jistou formu měření?
2. Pokud byste měl srovnat chování testovaných osob na nejnižší věkové hranici a nejvyšší
věkové hranici dané CS, jsou zde výraznější rozdíly či nikoli?
3. Jaké zařízení byste doporučil k eye-tracking metodě pro online i offline nosiče?