Diplomová práce se zabývá analýzou vnímání a budováním značky obchodního portálu Aukro.cz. Dále následným návrhem změny komunikační linky online portálu s ohledem na výsledky průzkumu a také komplexním snižováním marketingového rozpočtu. Teoretická část bude apelovat na správné vymezení všech důležitých pojmů. Teorie analýz, které bu-dou v práci použity, popis metod marketingového výzkumu a především vymezení teorie značky, budování značky a také komunikační mix se zaměřením na budování značky. V praktické části se práce zaměřuje na analýzy současného stavu firmy, analýzu konkurence a především kvalitativní průzkum a jeho závěry. Projektová část nastíní brand story značky a navrhne komunikační kampaň, která nastaví novou linku komunikace s ohledem na aktuální komplexní stav společnosti.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on the perception analysis and the brand building of the business portal aukro.cz. The subsequent proposal of a change of a communication line of the online portal considering results of the research and also a complex reduction of the marketing budget follows. The theoretical part appeals to the correct definition of impor-tant terms. The theory of analyses, which will be used in this thesis, the definition of mar-keting research methods and especially the brand theory, the brand building and the com-munication mix aimed at the brand building. The practical part is focused on analyses of a current company situation, an analysis of competitors and primarily, a qualitative research and its conclusions. The project part approaches a brand story of the brand and suggests a new communication campaign which establishes a new line of the communication with the respect to an actual complex situation of the company.
brand, brand building, brand story, e-commerce, brand percep-tion, digital marketing
Length of the covering note
100 s. (160 745)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá analýzou vnímání a budováním značky obchodního portálu Aukro.cz. Dále následným návrhem změny komunikační linky online portálu s ohledem na výsledky průzkumu a také komplexním snižováním marketingového rozpočtu. Teoretická část bude apelovat na správné vymezení všech důležitých pojmů. Teorie analýz, které bu-dou v práci použity, popis metod marketingového výzkumu a především vymezení teorie značky, budování značky a také komunikační mix se zaměřením na budování značky. V praktické části se práce zaměřuje na analýzy současného stavu firmy, analýzu konkurence a především kvalitativní průzkum a jeho závěry. Projektová část nastíní brand story značky a navrhne komunikační kampaň, která nastaví novou linku komunikace s ohledem na aktuální komplexní stav společnosti.
Annotation in English
The diploma thesis is focused on the perception analysis and the brand building of the business portal aukro.cz. The subsequent proposal of a change of a communication line of the online portal considering results of the research and also a complex reduction of the marketing budget follows. The theoretical part appeals to the correct definition of impor-tant terms. The theory of analyses, which will be used in this thesis, the definition of mar-keting research methods and especially the brand theory, the brand building and the com-munication mix aimed at the brand building. The practical part is focused on analyses of a current company situation, an analysis of competitors and primarily, a qualitative research and its conclusions. The project part approaches a brand story of the brand and suggests a new communication campaign which establishes a new line of the communication with the respect to an actual complex situation of the company.
brand, brand building, brand story, e-commerce, brand percep-tion, digital marketing
Research Plan
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Charakterizujte východiska práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu konkurence a kvalitativní šetření, focus group.
4. Na základě výsledků focus group analyzujte vnímání značky.
5. Nastiňte atributy značky.
6. V rámci projektové části navrhněte změnu komunikace pro značku Aukro.cz.
Research Plan
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Charakterizujte východiska práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu konkurence a kvalitativní šetření, focus group.
4. Na základě výsledků focus group analyzujte vnímání značky.
5. Nastiňte atributy značky.
6. V rámci projektové části navrhněte změnu komunikace pro značku Aukro.cz.
Recommended resources
AAKER, A. D. Brand building. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
HAIG, M. Království značek. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 80-86929-09-4.
CHERNATONY, de L. Značka od vize k vyšším ziskům. 1. vyd. Brno: Computer press, 2009. 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
KOZEL, R., a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
NEUMEIER, M., The Brand Gap. 2. vyd. San Fracisco: Peachpit Press, 2006. 194 s. ISBN 0-321-34810-9.
PELSMACKER DE, Patrick a kol. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 320s. ISBN 978-80-247-3622-8.
TAYLOR, David. Brand management. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Recommended resources
AAKER, A. D. Brand building. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
HAIG, M. Království značek. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 80-86929-09-4.
CHERNATONY, de L. Značka od vize k vyšším ziskům. 1. vyd. Brno: Computer press, 2009. 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
KOZEL, R., a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
NEUMEIER, M., The Brand Gap. 2. vyd. San Fracisco: Peachpit Press, 2006. 194 s. ISBN 0-321-34810-9.
PELSMACKER DE, Patrick a kol. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 320s. ISBN 978-80-247-3622-8.
TAYLOR, David. Brand management. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) K čemu slouží projektivní techniky a s jakým výsledkem jste je uplatnila ve Vaší práci?
2) Vysvětlete podstatu metod personalizace a animalizace a jejich využití ve Vaší práci
(píšete o nich jako o srovnávacích metodách).
3) Jaké jsou optimální charakteristiky značky Aukro, ke kterým prostřednictvím
navrhované marketingové komunikace chcete dospět?