Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací obchodního řetězce Globus. Cílem je připravit návrh strategie a komunikačního mixu pro řeznictví, která tento řetězec ve svých hypermarketech provozuje. Celkové téma této práce je reakcí na aktuální trend v komunikaci maloobchodních řetězců a to čerstvost a kvalitu potravin.
Teoretická část je věnována vymezení klíčových pojmů jako značka, privátní značka, cho-vání zákazníka a komunikačnímu mixu obvyklému pro maloobchodní řetězce. V praktické části je rozsáhlá analýza stanovených konkurentů, které zasahuje jak jejich produktový mix, tak i marketingové nástroje. Fakta zjištěná v analýze jsou podpořena kvalitativním výzkumem se zákazníky hypermarketů Globus. Projektová část pak pracuje s konkrétním návrhem na komunikační mix, který bude odpovídajícím způsobem reprezentovat řeznictví Globus a zajistí nejen obecnou informovanost, ale i akvizici nových zákazníků, kteří v současné době preferují jiná nákupní místa.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with marketing communications of Globus retail chain. Its aim is to draft a strategy and communication mix for the butchers that operate in Globus hypermar-kets. The overall theme of the thesis is the response to current communication trends of retail chains, which are freshness and food quality.
The theoretical part is focusing on definition of key terms such as brand, private label, customer behaviour and communication mix, common for retail chains. Practical part con-sists of an extensive analysis of selected competitors, who are affected by their product mix, as well as marketing tools. Presented facts and figures are verified data from qualita-tive research with Globus hypermarkets customers. The following project part is working with concrete communication mix proposal that will adequately represent Globus butchers and will ensure the general customer awareness as well as acquisition of new customers, who currently prefer another retail chain.
Klíčová slova
značka, privátní značka, obchodní řetězec, řeznictví, marketingový a komunikační mix, analýza, konkurence, vlastní výroba, positioning.
Klíčová slova v angličtině
brand, private label, retail chain, butchers, marketing and communication mix, analysis, competitors, own production and positioning
Rozsah průvodní práce
81 s. (138.758 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací obchodního řetězce Globus. Cílem je připravit návrh strategie a komunikačního mixu pro řeznictví, která tento řetězec ve svých hypermarketech provozuje. Celkové téma této práce je reakcí na aktuální trend v komunikaci maloobchodních řetězců a to čerstvost a kvalitu potravin.
Teoretická část je věnována vymezení klíčových pojmů jako značka, privátní značka, cho-vání zákazníka a komunikačnímu mixu obvyklému pro maloobchodní řetězce. V praktické části je rozsáhlá analýza stanovených konkurentů, které zasahuje jak jejich produktový mix, tak i marketingové nástroje. Fakta zjištěná v analýze jsou podpořena kvalitativním výzkumem se zákazníky hypermarketů Globus. Projektová část pak pracuje s konkrétním návrhem na komunikační mix, který bude odpovídajícím způsobem reprezentovat řeznictví Globus a zajistí nejen obecnou informovanost, ale i akvizici nových zákazníků, kteří v současné době preferují jiná nákupní místa.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with marketing communications of Globus retail chain. Its aim is to draft a strategy and communication mix for the butchers that operate in Globus hypermar-kets. The overall theme of the thesis is the response to current communication trends of retail chains, which are freshness and food quality.
The theoretical part is focusing on definition of key terms such as brand, private label, customer behaviour and communication mix, common for retail chains. Practical part con-sists of an extensive analysis of selected competitors, who are affected by their product mix, as well as marketing tools. Presented facts and figures are verified data from qualita-tive research with Globus hypermarkets customers. The following project part is working with concrete communication mix proposal that will adequately represent Globus butchers and will ensure the general customer awareness as well as acquisition of new customers, who currently prefer another retail chain.
Klíčová slova
značka, privátní značka, obchodní řetězec, řeznictví, marketingový a komunikační mix, analýza, konkurence, vlastní výroba, positioning.
Klíčová slova v angličtině
brand, private label, retail chain, butchers, marketing and communication mix, analysis, competitors, own production and positioning
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska tématu: značka, privátní značka, nákupní chování, vývoj obchodních řetězců v ČR, marketingová komunikace v retailu. Definujte cíl práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
2. Analyzujte současné trendy komunikace obchodních řetězců s důrazem na vlastní produkci masa a uzenin.
3. Uveďte základní fakta týkající se společnosti a vlastní výroby Globus ČR.
4. Realizujte výzkum, týkající se postojů zákazníků k vlastní řeznické výrobě Globus ČR.
5. Vytvořte projekt a plán marketingové komunikace vlastní řeznické výroby Globus ČR.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a definovaných výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska tématu: značka, privátní značka, nákupní chování, vývoj obchodních řetězců v ČR, marketingová komunikace v retailu. Definujte cíl práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
2. Analyzujte současné trendy komunikace obchodních řetězců s důrazem na vlastní produkci masa a uzenin.
3. Uveďte základní fakta týkající se společnosti a vlastní výroby Globus ČR.
4. Realizujte výzkum, týkající se postojů zákazníků k vlastní řeznické výrobě Globus ČR.
5. Vytvořte projekt a plán marketingové komunikace vlastní řeznické výroby Globus ČR.
6. Zhodnoťte naplnění cílů práce a definovaných výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, V., PÁTÍK, L. a POSTLER, M. Retail marketing. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-7261-207-9.
CIMLER, P. a kol. Retail management. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
KELLER, L., K. Strategické řízení značky. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, P. Marketing management. Vyd.12. Praha: Grada Publishing, dotisk 2009. 787 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER A KOL. Marketingová komunikace. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, dotisk 2009. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ A KOL. Chování zákazníka. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, V., PÁTÍK, L. a POSTLER, M. Retail marketing. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009. 326 s. ISBN 978-80-7261-207-9.
CIMLER, P. a kol. Retail management. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
KELLER, L., K. Strategické řízení značky. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, P. Marketing management. Vyd.12. Praha: Grada Publishing, dotisk 2009. 787 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER A KOL. Marketingová komunikace. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, dotisk 2009. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ A KOL. Chování zákazníka. Vyd.1. Praha: Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
V analýze konkurence jste srovnávala pouze s řeznictvími hyper a supermarketů. Dokažte prostřednictvím výsledků studií či alespoň zvažte, jaké šance na úspěch mají hypermarketová řeznictví oproti klasickým specializovaným řeznictvím. Není závislý nákup masa na preferenci marketu, ve kterém zákazníci realizují "velké nákupy" spotřebního zboží?
Snaží se Řeznictví Globus cílit i na zákazníky, kteří doposud nakupovali maso výhradně ve specializovaných prodejnách? Proč ano či ne? V případě že ano, jaký bude hlavní přesvědčovací argument? Jaké testy byste pro posouzení vhodnosti nastavení komunikace zvolila?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.