Tato diplomová práce se zabývá vztahem matek malých dětí do 6 let k internetu. Cílem je zjistit, co nejvíce na internetu využívají a kde a jak je mohou prodejci potřeb pro děti co nejefektivněji oslovit. Teoretická část je věnována online komunikaci a jejím formám s důrazem na oblast sociálních médií, zejména Facebook a dále ženám a specificky matkám jako cílové skupině a jejich vztahu k nakupování a internetu. Na toto téma jsou pak matky v praktické části dotazovány, mj. ohledně nakupování online, aktivnímu či pasivnímu využívání sociálních médií, vliv informací získaných na internetu na nákupní rozhodování a míru a způsob využívání internetu v mobilu. Projektové část pak na výsledky průzkumu navazuje a aplikuje získané poznatky do konkrétního návrhu online komunikace soukromé mateřské školy Svobodná školička.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the relationship of mothers of young children up to the age of 6 years to the Internet. The goal is to find out what they most use the Internet for or where and how they can be reached by sellers of baby goods most efficiently. The theoretical part is devoted to the theory of online communication and its forms, with emphasis on social media, especially Facebook. It also deals with women and mothers primarily as a target group, and their relationship to shopping and internet. This is also the theme of the practical part in which mothers are questioned in their use of the Internet, shopping online, active or passive usage of social media, which information influences their purchasing decision and their usage of the Internet on their mobile phone. Then the project part follows and applies the outcome of the research into the reality with the specific proposal of online communication of private nursery school Svobodna skolicka.
Klíčová slova
Matka, žena, internet, online, sociální média, sociální síť, Facebook, nakupování, nákupní rozhodování, Svobodná školička, soukromá školka
Klíčová slova v angličtině
Mother, mom, woman, internet, online, social media, social network, Facebook, shopping, purchasing decision, Svobodna skolicka, nursery, kindergarten, private nursery school
Rozsah průvodní práce
117 s. (165 782 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vztahem matek malých dětí do 6 let k internetu. Cílem je zjistit, co nejvíce na internetu využívají a kde a jak je mohou prodejci potřeb pro děti co nejefektivněji oslovit. Teoretická část je věnována online komunikaci a jejím formám s důrazem na oblast sociálních médií, zejména Facebook a dále ženám a specificky matkám jako cílové skupině a jejich vztahu k nakupování a internetu. Na toto téma jsou pak matky v praktické části dotazovány, mj. ohledně nakupování online, aktivnímu či pasivnímu využívání sociálních médií, vliv informací získaných na internetu na nákupní rozhodování a míru a způsob využívání internetu v mobilu. Projektové část pak na výsledky průzkumu navazuje a aplikuje získané poznatky do konkrétního návrhu online komunikace soukromé mateřské školy Svobodná školička.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines the relationship of mothers of young children up to the age of 6 years to the Internet. The goal is to find out what they most use the Internet for or where and how they can be reached by sellers of baby goods most efficiently. The theoretical part is devoted to the theory of online communication and its forms, with emphasis on social media, especially Facebook. It also deals with women and mothers primarily as a target group, and their relationship to shopping and internet. This is also the theme of the practical part in which mothers are questioned in their use of the Internet, shopping online, active or passive usage of social media, which information influences their purchasing decision and their usage of the Internet on their mobile phone. Then the project part follows and applies the outcome of the research into the reality with the specific proposal of online communication of private nursery school Svobodna skolicka.
Klíčová slova
Matka, žena, internet, online, sociální média, sociální síť, Facebook, nakupování, nákupní rozhodování, Svobodná školička, soukromá školka
Klíčová slova v angličtině
Mother, mom, woman, internet, online, social media, social network, Facebook, shopping, purchasing decision, Svobodna skolicka, nursery, kindergarten, private nursery school
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se online komunikací se zaměřením na cílovou skupinu matek a teorii marketingového výzkumu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle a výzkumné otázky. Definujte metody práce.
3. Popište, jak dnešní matky využívají internet, zejména se zaměřením na nákup potřeb pro děti, a jak internet může ovlivňovat jejich nákupní rozhodování.
4. Realizujte výzkumné šetření na vzorku matek s cílem nalezení odpovědí na výzkumné otázky.
5. Zpracujte výsledky výzkumu a s využitím získaných informací formulujte doporučení pro efektivní online marketingovou komunikaci s cílovou skupinou matek malých dětí. V závěru zhodnoťte splnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se online komunikací se zaměřením na cílovou skupinu matek a teorii marketingového výzkumu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle a výzkumné otázky. Definujte metody práce.
3. Popište, jak dnešní matky využívají internet, zejména se zaměřením na nákup potřeb pro děti, a jak internet může ovlivňovat jejich nákupní rozhodování.
4. Realizujte výzkumné šetření na vzorku matek s cílem nalezení odpovědí na výzkumné otázky.
5. Zpracujte výsledky výzkumu a s využitím získaných informací formulujte doporučení pro efektivní online marketingovou komunikaci s cílovou skupinou matek malých dětí. V závěru zhodnoťte splnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: Naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Digital Mom: Connecting with Digital Mom through Emerging Technologies and Connecting with Digital Mom through Social Networks [online]. A two-part report. Razorfish and CafeMom, 2009 [cit. 2013-01-20]. Dostupné z: http://digitalmom.razorfish.com
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
LI, Charlene a Josh BERNOFF. Spodná vlna: Ako podnikať a víťazit vo svete, ktorý zmenili sociálne médiá. Slovak Edition. Bratislava: Eastone Books, 2010, 295 s. Nadácie Tatra Banky. ISBN 978-808-1091-377.
Nová podoba atraktívnej cieľovky. Stratégie: Odborný mesačník o marketingu, reklame a médiách. 2012, roč. 2012, č. 1. Bratislava: ECOPRESS, a.s. s. 26-27. ISSN 1335-2016.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: Naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Digital Mom: Connecting with Digital Mom through Emerging Technologies and Connecting with Digital Mom through Social Networks [online]. A two-part report. Razorfish and CafeMom, 2009 [cit. 2013-01-20]. Dostupné z: http://digitalmom.razorfish.com
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
LI, Charlene a Josh BERNOFF. Spodná vlna: Ako podnikať a víťazit vo svete, ktorý zmenili sociálne médiá. Slovak Edition. Bratislava: Eastone Books, 2010, 295 s. Nadácie Tatra Banky. ISBN 978-808-1091-377.
Nová podoba atraktívnej cieľovky. Stratégie: Odborný mesačník o marketingu, reklame a médiách. 2012, roč. 2012, č. 1. Bratislava: ECOPRESS, a.s. s. 26-27. ISSN 1335-2016.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1) V jakých případech je vhodné využít kvalitativní výzkum? (na str. 45 uvádíte, že kvalitativní výzkum je vhodný tam, kde nelze stanovit předem hypotézy, je to skutečně to podstatné pro využití kvalitativního výzkumu? I kvalitativní výzkum ověřuje hypotézy i když jiným způsobem než výzkum kvantitativní)
2) Jaká jsou omezení on-line marketingu? (v práci uvádíte specifika a výhody, uveďte omezení a problémy, které zde existují)
3) Jaký je obvykle počet účastníků skupinového rozhovoru? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody? (na str. 58 uvádíte, že jste realizovala skupinový rozhovor s třemi účastnicemi, je to dle Vašeho názoru obvyklý počet osob pro FG?)
Studentka plně odpověděla na položené otázky.