Předmětem diplomové práce je konkurenční prostředí a konkurenční postavení společnosti Elektrocentrum trading, spol. s r.o. Cílem práce je vytvořit realizovatelný projekt, který bude směřovat k posílení konkurenčních výhod společnosti a směřovat tak k posílení kon-kurenčního postavení společnosti na trhu. Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti konkurence, konkurenční výhody a analýzy konkurence. V druhé části práce jsou uplatňovány teoretické poznatky v praxi. Na jejich základě je provedena Porterova a SWOT analýza vybraného podniku a proveden dotazníkový průzkum mezi odběrateli. Pro-jektová část nabízí na základě praktické části posílení konkurenčního postavení společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of thesis is a competitive environment and competitive position of the company Elektrocentrum trading, spol. s r.o. The goal is to create feasible project that will aim to strengthen the company's competitive advantage and directed to the strengthening of com-petitive position in the market. The theoretical part deals with the basic concepts of compe-tition, competitive advantages and competitor analysis. In the second part is applied theo-retical knowledge in practice. On this basis are performed a Porter's and SWOT analysis of the selected company and a questionnaire survey among customers. Project part based on the practical part offers opportunities to strengthen the competitive position of the compa-ny.
Předmětem diplomové práce je konkurenční prostředí a konkurenční postavení společnosti Elektrocentrum trading, spol. s r.o. Cílem práce je vytvořit realizovatelný projekt, který bude směřovat k posílení konkurenčních výhod společnosti a směřovat tak k posílení kon-kurenčního postavení společnosti na trhu. Teoretická část se zabývá základními pojmy z oblasti konkurence, konkurenční výhody a analýzy konkurence. V druhé části práce jsou uplatňovány teoretické poznatky v praxi. Na jejich základě je provedena Porterova a SWOT analýza vybraného podniku a proveden dotazníkový průzkum mezi odběrateli. Pro-jektová část nabízí na základě praktické části posílení konkurenčního postavení společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of thesis is a competitive environment and competitive position of the company Elektrocentrum trading, spol. s r.o. The goal is to create feasible project that will aim to strengthen the company's competitive advantage and directed to the strengthening of com-petitive position in the market. The theoretical part deals with the basic concepts of compe-tition, competitive advantages and competitor analysis. In the second part is applied theo-retical knowledge in practice. On this basis are performed a Porter's and SWOT analysis of the selected company and a questionnaire survey among customers. Project part based on the practical part offers opportunities to strengthen the competitive position of the compa-ny.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, zaměřte se na konkurenční prostředí.
2. Zpracujte analýzu zvolené společnosti vztahující se ke konkurenčnímu postavení.
3. Proveďte marketingový průzkum u předem definované skupiny respondentů s cílem zjistit faktory ovlivňující konkurenceschopnost. Zjištěná data využijte jako výchozí pro zpracování projektového řešení problému.
4. V projektové části práce navrhněte projekt vedoucí k posílení konkurenceschopnosti společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, zaměřte se na konkurenční prostředí.
2. Zpracujte analýzu zvolené společnosti vztahující se ke konkurenčnímu postavení.
3. Proveďte marketingový průzkum u předem definované skupiny respondentů s cílem zjistit faktory ovlivňující konkurenceschopnost. Zjištěná data využijte jako výchozí pro zpracování projektového řešení problému.
4. V projektové části práce navrhněte projekt vedoucí k posílení konkurenceschopnosti společnosti.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C.H.Beck, 2009. 240s. ISBN 978-80-740-0098-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. 232s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Kolektiv autorů. Marketingové aplikace. Praha: Oeconomica, 2006. 213s. ISBN 80-245-0673-4.
Lošťáková, H. B-to-B marketing. Praha: Professional Publishing, 2005. 186s. ISBN 80-86419-94-0.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C.H.Beck, 2009. 240s. ISBN 978-80-740-0098-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J., Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. 232s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Kolektiv autorů. Marketingové aplikace. Praha: Oeconomica, 2006. 213s. ISBN 80-245-0673-4.
Lošťáková, H. B-to-B marketing. Praha: Professional Publishing, 2005. 186s. ISBN 80-86419-94-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Definujte a uveďte príklad funkčného benchmarkingu.
2. Vidí autor ďalšie uplatnenie stratégie diferenciácie v spoločnosti Elektrocentrum trading, s. r. o.?
3. Ktorú konkurenčnú výhodu považuje autor za najvýznamnejšiu v spoločnosti Elektrocentrum trading, s. r. o.? Prečo?