Cílem této diplomové práce je doporučení pro nositele privátních značek na trhu potravin v České republice. Teoretická část se zabývá obecnými poznatky z oblasti trhu a nabíze-nými značkami. V praktické části jsou analyzované jednotlivé obchodní řetězce a značky, které nabízí spotřebitelům a jejich postoje k privátním značkám. Výsledky byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření a vyneseny do grafů. Bylo vypracováno doporučení pro vý-robce privátních značek.
Klíčová slova: privátní značky, obchodní řetězce, spotřebitel
Anotace v angličtině
The aim of this Master Thesis is to create the recommendation for the owners of private labels on the food market in the Czech Republic. The theoretical part deals with gen-eral knowledge of the market and available brands. In the practical part there is analysis of chain stores and brands that they offer to consumers and their attitudes to-wards private labels. The results were obtained by using a questionnaire survey and plot-ted. It has been drawn up recommendations for manufacturers of private label.
Klíčová slova
privátní značky, obchodní řetězce, spotřebitel
Klíčová slova v angličtině
private labels, chain stores, consumer
Rozsah průvodní práce
106 s. (14 762 slov).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je doporučení pro nositele privátních značek na trhu potravin v České republice. Teoretická část se zabývá obecnými poznatky z oblasti trhu a nabíze-nými značkami. V praktické části jsou analyzované jednotlivé obchodní řetězce a značky, které nabízí spotřebitelům a jejich postoje k privátním značkám. Výsledky byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření a vyneseny do grafů. Bylo vypracováno doporučení pro vý-robce privátních značek.
Klíčová slova: privátní značky, obchodní řetězce, spotřebitel
Anotace v angličtině
The aim of this Master Thesis is to create the recommendation for the owners of private labels on the food market in the Czech Republic. The theoretical part deals with gen-eral knowledge of the market and available brands. In the practical part there is analysis of chain stores and brands that they offer to consumers and their attitudes to-wards private labels. The results were obtained by using a questionnaire survey and plot-ted. It has been drawn up recommendations for manufacturers of private label.
Klíčová slova
privátní značky, obchodní řetězce, spotřebitel
Klíčová slova v angličtině
private labels, chain stores, consumer
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Vytvořte literární rešerši k problematice privátních značek na trhu potravin a chování spotřebitelů
II. Praktická část
Proveďte analýzu privátních značek potravinářského zboží na trhu v České republice
Analyzujte silné a slabé stránky privátních značek potravinářského zboží na trhu v České republice
Analyzujte chování českých spotřebitelů k privátním značkám potravinářského zboží
Zpracujte doporučení pro nositele privátních značek na trhu potravin v České republice
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Vytvořte literární rešerši k problematice privátních značek na trhu potravin a chování spotřebitelů
II. Praktická část
Proveďte analýzu privátních značek potravinářského zboží na trhu v České republice
Analyzujte silné a slabé stránky privátních značek potravinářského zboží na trhu v České republice
Analyzujte chování českých spotřebitelů k privátním značkám potravinářského zboží
Zpracujte doporučení pro nositele privátních značek na trhu potravin v České republice
Seznam doporučené literatury
CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, W.M.C.B. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. 1st ed. 2011. Žilina: GEORG, 180 s. ISBN 978-80-89401-58-1
KAPFERER, Jean-Noël, 2008. The new strategic brand management: creating and sustai-ning brand equity long term. 4th ed. London: Kogan Page. 560 s. ISBN 978-0-7494-5085-4
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press. 633 s. ISBN 8025100944
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3
Seznam doporučené literatury
CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, W.M.C.B. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. 1st ed. 2011. Žilina: GEORG, 180 s. ISBN 978-80-89401-58-1
KAPFERER, Jean-Noël, 2008. The new strategic brand management: creating and sustai-ning brand equity long term. 4th ed. London: Kogan Page. 560 s. ISBN 978-0-7494-5085-4
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press. 633 s. ISBN 8025100944
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol, 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky komise:
doc. Ing. Pavel Valášek, CSc.: Brala jste v potaz, že některé privátní značky mají více cenových kategorií? Jak jste vybírala respondenty?
Ing. Helena Velichová, Ph.D.: Chybí rozdělení diplomové práce na teoretickou a praktickou část. Výtka ke zdrojům literatury.
Ing. Soňa Škrovánková, Ph.D.: Výtka k formulaci otázek v dotazníku a jejich vyhodnocení. V čem je Vaše práce přínosem?
Mgr. Magda Doležalová, Ph.D.: Výtka k vyhodnocení dotazníku.
Studentka danou problematiku ovládá, ale její aplikace jí činila potíže. Její vystoupení při obhajobě bylo méně jisté a přesvědčivé. Na většinu otázek komise odpověděla správně.