Cílem této diplomové práce je na základě analýzy zjistit, proč značka vinařství nebyla při prvním pokusu o zavedení dostatečně atraktivní a v čem jsou zásadní problémy z hlediska vnímání značky cílovou skupinou. V teoretické části je zpracována problematika značky, identity značky a firemní identity a image. Na ni navazuje část, zabývající se marketingo-vým výzkumem, a poslední oblast se věnuje návrhům na změnu designu a rebranding loga. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum, který se snaží zjistit vnímání značky. Na základě výsledků výzkumu je vypracován projekt, kterým obsahuje návrhy na úpravu designu produktů i loga a změnu způsobu prodeje. V projektové části tak budou doporučeny další postupy pro případnou změnu image značky a budou navrženy základní kroky komunikační strategie a směr, kterým by se mohla dále komunikace ubírat.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is based on an analysis to find out why brand Josef Chromy Wines winery was not the first attempt at introducing enough attractive and what are the major problems in terms of brand perception of the target group. The theoretical part is proces-sing issue brand, brand identity and corporate identity and image. The following part, engaged in marketing research, and the last part is devoted to proposals to change the logo design and rebranding. The practical part is conducted qualitative research that seeks to determine the perception of the brand. Based on the results of the research project is developed, which includes proposals to modify product design and logos and change the way sales. The project part will be the recommended additional procedures for amending the brand image and the basic steps are proposed communication strategy and the direction of communication.
Klíčová slova
logo, značka, corporate identity, corporate design, image, obal, životní cyklus výrobku, životní cyklus značky, rebranding;
Klíčová slova v angličtině
logo, branding, corporate identity, corporate design, image, packaging, life cycle-lus of the product life cycle brand, rebranding;
Rozsah průvodní práce
98 s. + 14 s. obrazové přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je na základě analýzy zjistit, proč značka vinařství nebyla při prvním pokusu o zavedení dostatečně atraktivní a v čem jsou zásadní problémy z hlediska vnímání značky cílovou skupinou. V teoretické části je zpracována problematika značky, identity značky a firemní identity a image. Na ni navazuje část, zabývající se marketingo-vým výzkumem, a poslední oblast se věnuje návrhům na změnu designu a rebranding loga. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum, který se snaží zjistit vnímání značky. Na základě výsledků výzkumu je vypracován projekt, kterým obsahuje návrhy na úpravu designu produktů i loga a změnu způsobu prodeje. V projektové části tak budou doporučeny další postupy pro případnou změnu image značky a budou navrženy základní kroky komunikační strategie a směr, kterým by se mohla dále komunikace ubírat.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is based on an analysis to find out why brand Josef Chromy Wines winery was not the first attempt at introducing enough attractive and what are the major problems in terms of brand perception of the target group. The theoretical part is proces-sing issue brand, brand identity and corporate identity and image. The following part, engaged in marketing research, and the last part is devoted to proposals to change the logo design and rebranding. The practical part is conducted qualitative research that seeks to determine the perception of the brand. Based on the results of the research project is developed, which includes proposals to modify product design and logos and change the way sales. The project part will be the recommended additional procedures for amending the brand image and the basic steps are proposed communication strategy and the direction of communication.
Klíčová slova
logo, značka, corporate identity, corporate design, image, obal, životní cyklus výrobku, životní cyklus značky, rebranding;
Klíčová slova v angličtině
logo, branding, corporate identity, corporate design, image, packaging, life cycle-lus of the product life cycle brand, rebranding;
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte danou problematiku řešenou v diplomové práci. Zpracujte odborné literární parametry a vymezte jednotlivé marketingové pojmy vztahující se k tématu. Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
2. Charakterizujte současnou situaci firmy, stanovte cíl.
3. Realizujte marketingový průzkum u cílové skupiny potenciálních zákazníků a analyzujte konkurenční prostředí firmy. Vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii pro produkty firmy.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte danou problematiku řešenou v diplomové práci. Zpracujte odborné literární parametry a vymezte jednotlivé marketingové pojmy vztahující se k tématu. Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
2. Charakterizujte současnou situaci firmy, stanovte cíl.
3. Realizujte marketingový průzkum u cílové skupiny potenciálních zákazníků a analyzujte konkurenční prostředí firmy. Vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte komunikační strategii pro produkty firmy.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-5.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera ? Jak vytvářet a ovládat nové trhy. 1. vyd. Praha : Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
TROUT, J., RIVKIN, S., Odliš se, nebo zemři ? Jak zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha : Grada publishing, a.s., 2006., 200 s. ISBN 80-247-1301-2.
TAYLOR, D. Brand Management: Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-5.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera ? Jak vytvářet a ovládat nové trhy. 1. vyd. Praha : Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol.s r.o., 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
TROUT, J., RIVKIN, S., Odliš se, nebo zemři ? Jak zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha : Grada publishing, a.s., 2006., 200 s. ISBN 80-247-1301-2.
TAYLOR, D. Brand Management: Řízení značky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Přílohy volně vložené
1xCD - nahrávky rozhovorů a Media Kit
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Studentka odpověděla na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1.Definujte časovou náročnost projektu a chronologické návaznosti jednotlivých aktivit.
2. Myslíte si, že mají respondenti Zlínského kraje stejný postoj k vínu jako obyvatelé Prahy?
3. Vyčíslete náklady projektové části.