Práca sa zaoberá marketingom a marketingovými komunikáciami open-source software Ajaxplorer, ktorý spadá do kategórie technologický startupov v oblasti cloud computingu. Teoretická časť vymedzuje dôležité pojmy klasifikovaním štruktúry cloudov, vymedzuje termíny IaaS/PaaS/SaaS, modely nasadenia cloudu a obzvlášť je zameraná na definovanie výhod a hrozieb spojených so širokým a rapídnym nasadením cloud computingu v posledných rokoch. Rieši technické aspekty problematiky hlavne preto, aby bolo možné určiť aké marketingové nástroje je možné a vhodné v tomto prostredí použiť. Praktická časť spája teóriu cloudových technológií a marketingu. Projektová časť navrhuje konkrétny marketingový koncept.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on marketing and marketing communications of open-source software Ajaxplorer, which is falling under category of cloud technology startups. Theoretical part is classifying important terms in cloud computing structure, defines IaaS/PaaS/SaaS and models of cloud deployment. It is especially focused on advantages and threats connected to the wide-rapid-spread of cloud computing in last few years. It is mapping this complex technology phenomenon mainly for finding suitable marketing tools and strategies that would be useful for promotion and advertising in this environment. Practical part is tying theory of clouds and theory of marketing into one, so the final project part can propose new communication strategy and marketing for named product.
Práca sa zaoberá marketingom a marketingovými komunikáciami open-source software Ajaxplorer, ktorý spadá do kategórie technologický startupov v oblasti cloud computingu. Teoretická časť vymedzuje dôležité pojmy klasifikovaním štruktúry cloudov, vymedzuje termíny IaaS/PaaS/SaaS, modely nasadenia cloudu a obzvlášť je zameraná na definovanie výhod a hrozieb spojených so širokým a rapídnym nasadením cloud computingu v posledných rokoch. Rieši technické aspekty problematiky hlavne preto, aby bolo možné určiť aké marketingové nástroje je možné a vhodné v tomto prostredí použiť. Praktická časť spája teóriu cloudových technológií a marketingu. Projektová časť navrhuje konkrétny marketingový koncept.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on marketing and marketing communications of open-source software Ajaxplorer, which is falling under category of cloud technology startups. Theoretical part is classifying important terms in cloud computing structure, defines IaaS/PaaS/SaaS and models of cloud deployment. It is especially focused on advantages and threats connected to the wide-rapid-spread of cloud computing in last few years. It is mapping this complex technology phenomenon mainly for finding suitable marketing tools and strategies that would be useful for promotion and advertising in this environment. Practical part is tying theory of clouds and theory of marketing into one, so the final project part can propose new communication strategy and marketing for named product.
1. Zhodnoťte literární zdroje práce ze všech dostupných zdrojů a zformulujte teoretická východiska pro obsahové a technické zpracování dané problematiky.
2. Popište současný stavu marketingové komunikace produktu AjaXplorer, zejména prvky marketingového a komunikačního mixu. Zároveň zpracujte výstupy všech předešlých výzkumů, které se zaobírali objektem práce.
3. Vypracujte výzkumní otázky, určete typ výzkumu a následně jej proveďte a vyhodnoťte.
4. Vypracujte návrh na zlepšení marketingové komunikace produktu AjaXplorer na základě teoretických východisek a výzkumu.
5. Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací daného návrhu do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literární zdroje práce ze všech dostupných zdrojů a zformulujte teoretická východiska pro obsahové a technické zpracování dané problematiky.
2. Popište současný stavu marketingové komunikace produktu AjaXplorer, zejména prvky marketingového a komunikačního mixu. Zároveň zpracujte výstupy všech předešlých výzkumů, které se zaobírali objektem práce.
3. Vypracujte výzkumní otázky, určete typ výzkumu a následně jej proveďte a vyhodnoťte.
4. Vypracujte návrh na zlepšení marketingové komunikace produktu AjaXplorer na základě teoretických východisek a výzkumu.
5. Uveďte možné přínosy a rizika spojená s implementací daného návrhu do praxe.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management: implementation and management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KAPFERER, Jean-Noe?l, Danese COOPER a Mark STONE. The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th ed., New ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, xv, 560 p. ISBN 07-494-5085-1.
DAHLÉN, Micael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. [1st ed.]. Hoboken: Wiley, 2010, xxii, 584 s. ISBN 978-0-470-31992-5.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley, c2010, xxx, 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 2010, xliii, 756 s. ISBN 978-0-273-72622-7.
GRAMS, Chris, Danese COOPER a Mark STONE. The ad-free brand: secrets to building successful brands in a digital world. 4th ed., New ed. Indianapolis, Ind.: Que Pub., c2012, x, 284 p. ISBN 07-897-4802-9.
HANDSCHUCK, Anna. Open Source Marketing: State-of-the-Art und Implikationen für Forschung und Praxis. 1st ed. München: FGM-Verl, 2010, xx, 279 p. ISBN 39-402-6013-4.
GURAU, Ashok Ranchhod and Calin, Danese COOPER a Mark STONE. Marketing strategies: a contemporary approach. 2. ed. Harlow [u.a.]: Financial Times Prentice Hall, 2007, xl, 445 p. ISBN 02-737-0674-8.
BACON, Jono, Danese COOPER a Mark STONE. The art of community: a contemporary approach. 1st ed. Sebastopol, CA: O'Reilly, c2009, xxv, 364 p. ISBN 05-961-5671-5.
ISOBEL DOOLE, Robin Lowe, Danese COOPER a Mark STONE. International marketing strategy: analysis, development and implementation. 5th ed. London: Cengage Learning, 2008, xxv, 364 p. ISBN 18-448-0763-0.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing management: implementation and management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KAPFERER, Jean-Noe?l, Danese COOPER a Mark STONE. The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th ed., New ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, xv, 560 p. ISBN 07-494-5085-1.
DAHLÉN, Micael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. [1st ed.]. Hoboken: Wiley, 2010, xxii, 584 s. ISBN 978-0-470-31992-5.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2nd ed. Hoboken, N.J.: Wiley, c2010, xxx, 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
HOLLENSEN, Svend. Global marketing: a decision-oriented approach. 5th ed. Harlow: Financial Times/Prentice Hall, 2010, xliii, 756 s. ISBN 978-0-273-72622-7.
GRAMS, Chris, Danese COOPER a Mark STONE. The ad-free brand: secrets to building successful brands in a digital world. 4th ed., New ed. Indianapolis, Ind.: Que Pub., c2012, x, 284 p. ISBN 07-897-4802-9.
HANDSCHUCK, Anna. Open Source Marketing: State-of-the-Art und Implikationen für Forschung und Praxis. 1st ed. München: FGM-Verl, 2010, xx, 279 p. ISBN 39-402-6013-4.
GURAU, Ashok Ranchhod and Calin, Danese COOPER a Mark STONE. Marketing strategies: a contemporary approach. 2. ed. Harlow [u.a.]: Financial Times Prentice Hall, 2007, xl, 445 p. ISBN 02-737-0674-8.
BACON, Jono, Danese COOPER a Mark STONE. The art of community: a contemporary approach. 1st ed. Sebastopol, CA: O'Reilly, c2009, xxv, 364 p. ISBN 05-961-5671-5.
ISOBEL DOOLE, Robin Lowe, Danese COOPER a Mark STONE. International marketing strategy: analysis, development and implementation. 5th ed. London: Cengage Learning, 2008, xxv, 364 p. ISBN 18-448-0763-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Student odpověděl na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Z akých údajov ste čerpali pri vytváraní SWOT analýzy (s. 85)?
2. Na základe Vašich zistení ste prišli k záveru, že zásadný problém je v nevhodne
nastavenom biznis pláne. V projektovej časti uvádzate niekoľko zaujímavých návrhov
na jeho zlepšenie. Vedeli by ste rámcovo vyčísliť sumu, ktorá bude na jeho zmenu
potrebná?
3. Aký čas by bol potrebný na realizáciu Vašich navrhovaných zmien a v akej postupnosti
by sa zmeny odporúčali realizovať. Viete uviesť aspoň základný časový plán?