Diplomová práce na téma Komunikační strategie prevence sociálního problému je zaměře-na na snížení romské nesnášenlivosti ve městě Vsetín. Teoretická část se zabývá sociálním marketingem a sociální reklamou. Dále je v ní rozebrána problematika romské menšiny a kvalitativní marketingový výzkum. V praktické části je analyzována česká a slovenská kampaň na podporu integrace Romů. Také je zde představen kvalitativní výzkum s experty, kteří s romskou komunitou denně pracují a především jejich názory na možnosti konceptu dané sociální kampaně. V projektové části je navrhnuta konkrétní komunikační kampaň na podporu tolerance Romů ve městě Vsetín, která se opírá o poznatky z praktické a teoretické části a navíc je doplněna o vlastní doporučení autorky. Cílem této diplomové práce je na-vrhnout projekt, který podpoří romskou integraci v malém městě a zabrání nárůstu negativních sociálních vztahů do nadcházejících let.
Anotace v angličtině
The thesis, which subject is Communication strategy for preventing social problems, is aimed at reducing intolerance of Roma in Vsetin. The theoretical part deals with social marketing and social advertising. It also deals with the issue of the Roma minority and qualitative marketing research. The Czech and Slovak campaign to promote the integration of Roma is analyzed in the practical part. There is also introduced qualitative research with experts who work daily with the Roma community, especially their views on the potential concept of the social campaign. In the project part, there is designed the specific communi-cation campaign to promote tolerance of Roma in Vsetín, which is based on knowledge of the practical and theoretical part and is also supplemented by the author's recommenda-tions. The aim of this thesis is to propose a project that will support Roma integration in a small town, and prevent growth of negative social relations in the coming years.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, etika, etický kodex, Romové, expertní rozhovory
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, ethics, code of ethics, Roma, expert inter-views
Rozsah průvodní práce
93 s. (124 504 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Komunikační strategie prevence sociálního problému je zaměře-na na snížení romské nesnášenlivosti ve městě Vsetín. Teoretická část se zabývá sociálním marketingem a sociální reklamou. Dále je v ní rozebrána problematika romské menšiny a kvalitativní marketingový výzkum. V praktické části je analyzována česká a slovenská kampaň na podporu integrace Romů. Také je zde představen kvalitativní výzkum s experty, kteří s romskou komunitou denně pracují a především jejich názory na možnosti konceptu dané sociální kampaně. V projektové části je navrhnuta konkrétní komunikační kampaň na podporu tolerance Romů ve městě Vsetín, která se opírá o poznatky z praktické a teoretické části a navíc je doplněna o vlastní doporučení autorky. Cílem této diplomové práce je na-vrhnout projekt, který podpoří romskou integraci v malém městě a zabrání nárůstu negativních sociálních vztahů do nadcházejících let.
Anotace v angličtině
The thesis, which subject is Communication strategy for preventing social problems, is aimed at reducing intolerance of Roma in Vsetin. The theoretical part deals with social marketing and social advertising. It also deals with the issue of the Roma minority and qualitative marketing research. The Czech and Slovak campaign to promote the integration of Roma is analyzed in the practical part. There is also introduced qualitative research with experts who work daily with the Roma community, especially their views on the potential concept of the social campaign. In the project part, there is designed the specific communi-cation campaign to promote tolerance of Roma in Vsetín, which is based on knowledge of the practical and theoretical part and is also supplemented by the author's recommenda-tions. The aim of this thesis is to propose a project that will support Roma integration in a small town, and prevent growth of negative social relations in the coming years.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, etika, etický kodex, Romové, expertní rozhovory
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, ethics, code of ethics, Roma, expert inter-views
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům v oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy pro oblast prevence a řešení soc. problémů (s národnostními menšinami) včetně etického a právního rámce.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě kriteriální analýzy sekundárních zdrojů dat a kvalitativního výzkumu u neziskových organizací analyzujte efektivitu vybraných sociálních kampaní zaměřenou na problematiku romské komunity, formulujte stěžejní apely, sdělení pro jejich nastavení.
4. Zpracujte projekt marketingové komunikace pro město Vsetín, jehož cílem je integrace romské menšiny v malém městě. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům v oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy pro oblast prevence a řešení soc. problémů (s národnostními menšinami) včetně etického a právního rámce.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě kriteriální analýzy sekundárních zdrojů dat a kvalitativního výzkumu u neziskových organizací analyzujte efektivitu vybraných sociálních kampaní zaměřenou na problematiku romské komunity, formulujte stěžejní apely, sdělení pro jejich nastavení.
4. Zpracujte projekt marketingové komunikace pro město Vsetín, jehož cílem je integrace romské menšiny v malém městě. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 9788087500019.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 9788087500019.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak se Vy díváte na uplatnění etického pravidla- "reklama nesmí bez oprávněného důvodu využívat motiv strachu" v sociální reklamě? Jak byste konkrétně definovala "oprávněný důvod" v rámci kampaně, pokud je považováno za efektivnější ve svém dopadu na cílovou skupinu využití emocionálních apelů, tzn. nejen nadsázku a humor, ale i apel strachu, přestože Vy sama jste se zaměřila "spíše na pocit lítosti a kladné emoce ze zkrášlení venkovního prostředí"?
2. Str. 53: Jsou v současnosti k dispozici již zpracované konečné výsledky kampaní využitelné k verifikaci Vašich závěrů? Dají se doložit?
3. "O nás bez nás." nezajímal Vás i názor těch, kterým chcete pomoci?
Studentka dostatečně odpověděla na položené otázky