Diplomová práce se zabývá problematikou procesu budování destinační značky České re-publiky, tvorbou jednotného vizuálního stylu a jeho vlivem na image České republiky jako turistické destinace. Cílem diplomové práce je zobrazit povědomí a konotace zahraničních i domácích turistů o České republice a jejím vizuálním stylu. Teoretická část práce vyme-zuje teoreticko-metodologický rámec, nezbytný pro pochopení a zpracování dalších částí práce. Praktická část se prostřednictvím kvalitativních metod snaží zjistit a popsat, jakým způsobem jsou vnímány prvky vizuální identity mezi českými a zahraničními občany a jaké jsou rozdíly ve vnímání těchto prvků mezi zkoumanými národnostními skupinami. Projektová část definuje cíle a návrhy řešení aktuální situace prostřednictvím marketingo-vých nástrojů.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the process of building of a destination brand of the Czech Re-public, the creation of a unified visual style and its impact on the image of the Czech Re-public as a tourist destination. The aim of the thesis is to show awareness and connotations of the Czech Republic brand and its visual style within domestic and foreign tourists. The theoretical part defines terminology and methodological framework necessary to under-stand further parts of the work. The practical part, through qualitative methods, seeks to identify and describe the manner in which are perceived particular elements of visual iden-tity within Czech and foreign citizens, and show the differences in the perception of these elements between the studied national groups. The final part of the work defines the pro-ject objectives and proposed solutions to the current situation through marketing tools.
Diplomová práce se zabývá problematikou procesu budování destinační značky České re-publiky, tvorbou jednotného vizuálního stylu a jeho vlivem na image České republiky jako turistické destinace. Cílem diplomové práce je zobrazit povědomí a konotace zahraničních i domácích turistů o České republice a jejím vizuálním stylu. Teoretická část práce vyme-zuje teoreticko-metodologický rámec, nezbytný pro pochopení a zpracování dalších částí práce. Praktická část se prostřednictvím kvalitativních metod snaží zjistit a popsat, jakým způsobem jsou vnímány prvky vizuální identity mezi českými a zahraničními občany a jaké jsou rozdíly ve vnímání těchto prvků mezi zkoumanými národnostními skupinami. Projektová část definuje cíle a návrhy řešení aktuální situace prostřednictvím marketingo-vých nástrojů.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the process of building of a destination brand of the Czech Re-public, the creation of a unified visual style and its impact on the image of the Czech Re-public as a tourist destination. The aim of the thesis is to show awareness and connotations of the Czech Republic brand and its visual style within domestic and foreign tourists. The theoretical part defines terminology and methodological framework necessary to under-stand further parts of the work. The practical part, through qualitative methods, seeks to identify and describe the manner in which are perceived particular elements of visual iden-tity within Czech and foreign citizens, and show the differences in the perception of these elements between the studied national groups. The final part of the work defines the pro-ject objectives and proposed solutions to the current situation through marketing tools.
1. Definujte problematiku a nastudujte odbornou literaturu.
2. Stanovte metodiku a výzkumné otázky.
3. Analyzujte vnímání image a corporate identity Česka mezi českými občany a cizinci.
4. Interpretujte výsledky a odvozte poznatky.
5. Zhodnoťte výsledky a verifikujte výzkumné otázky.
6. Vyvozte závěr a možná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Definujte problematiku a nastudujte odbornou literaturu.
2. Stanovte metodiku a výzkumné otázky.
3. Analyzujte vnímání image a corporate identity Česka mezi českými občany a cizinci.
4. Interpretujte výsledky a odvozte poznatky.
5. Zhodnoťte výsledky a verifikujte výzkumné otázky.
6. Vyvozte závěr a možná doporučení.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Grada Publishing a.s., Praha 2009, 192 str., ISBN 978-80-247-2790-5.
HERBST, Dieter: Corporate Identity. Cornelsen Verlag, Berlin, 2006, ISBN 3-464-49056-4.
ASHWORTH, G a Mihalis KAVARATZIS. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 2010, xiv, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
LACINA, Karel. Management a marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2010, 81 s. ISBN 978-80-7408-035-7.
ACERENZA, Miguel, Ángel. Fundamentos de marketing turístico, Sevilla, 2006, 107 str., ISBN 84-665-5091-7.
AHOLT, Simon. Manual sobre branding de destinos turísicos, Madrid, 2011, 173 str., ISBN 978-92-990058-7-3.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Grada Publishing a.s., Praha 2009, 192 str., ISBN 978-80-247-2790-5.
HERBST, Dieter: Corporate Identity. Cornelsen Verlag, Berlin, 2006, ISBN 3-464-49056-4.
ASHWORTH, G a Mihalis KAVARATZIS. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 2010, xiv, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
LACINA, Karel. Management a marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2010, 81 s. ISBN 978-80-7408-035-7.
ACERENZA, Miguel, Ángel. Fundamentos de marketing turístico, Sevilla, 2006, 107 str., ISBN 84-665-5091-7.
AHOLT, Simon. Manual sobre branding de destinos turísicos, Madrid, 2011, 173 str., ISBN 978-92-990058-7-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Výskumné otázky na str.35 sú vo forme oznamovacích viet- prečo potom takýto názov kapitoly?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.