Teoretická část diplomové práce přináší úvod do oboru User Experience a popisuje jej v kontextu B2C e-commerce. Vysvětluje základní pojmy jako je user-centered design, použitelnost, interakční design a informační architektura. Definuje, co UX znamená, a popisuje jeho vztah s marketingem a oborem Customer Experience. Dále popisuje jednotlivé metody UX analýzy a zejména metodiku uživatelského testování.
Praktická část obsahuje analýzu firmy Veneo a její strategie. Na základě znalosti firmy je realizována UX analýza e-shopu firmy, tvořena zjištěními z uživatelského testování, heuristické analýzy, obsahového auditu a analýzy dat z webové analytiky.
Projektová část uzavírá práci návrhem řešení, opatření a zásad pro zlepšení, a dlouhodobé zlepšování, uživatelského prožitku e-shopu a jeho obchodní efektivity.
Annotation in English
The theoretical part of the thesis provides an introduction to the field of User Experience and describes it in the context of B2C e-commerce. It explains basic concepts such as user-centered design, usability, interaction design and information architecture. Defines what UX means, and describes its relationship with marketing and Customer Experience field. It also describes individual methods of UX analysis and in particular methodology of user testing.
The practical part, based on an analysis of Veneo company's strategy, presents the UX analysis of company's e-shop, which consists of findings from user testing, heuristic analysis, content audit and analysis of web analytics data.
The Project part concludes the thesis with proposed solutions and long-term suggestions for improvement of e-shop's user experience and its business efficiency.
customer experience, e-commerce, information architecture, interaction design, marketing, marketing strategy, usability, user-centered design, user experience, user testing, Veneo.
Length of the covering note
107 s. (163 501 znaků)
Language
CZ
Annotation
Teoretická část diplomové práce přináší úvod do oboru User Experience a popisuje jej v kontextu B2C e-commerce. Vysvětluje základní pojmy jako je user-centered design, použitelnost, interakční design a informační architektura. Definuje, co UX znamená, a popisuje jeho vztah s marketingem a oborem Customer Experience. Dále popisuje jednotlivé metody UX analýzy a zejména metodiku uživatelského testování.
Praktická část obsahuje analýzu firmy Veneo a její strategie. Na základě znalosti firmy je realizována UX analýza e-shopu firmy, tvořena zjištěními z uživatelského testování, heuristické analýzy, obsahového auditu a analýzy dat z webové analytiky.
Projektová část uzavírá práci návrhem řešení, opatření a zásad pro zlepšení, a dlouhodobé zlepšování, uživatelského prožitku e-shopu a jeho obchodní efektivity.
Annotation in English
The theoretical part of the thesis provides an introduction to the field of User Experience and describes it in the context of B2C e-commerce. It explains basic concepts such as user-centered design, usability, interaction design and information architecture. Defines what UX means, and describes its relationship with marketing and Customer Experience field. It also describes individual methods of UX analysis and in particular methodology of user testing.
The practical part, based on an analysis of Veneo company's strategy, presents the UX analysis of company's e-shop, which consists of findings from user testing, heuristic analysis, content audit and analysis of web analytics data.
The Project part concludes the thesis with proposed solutions and long-term suggestions for improvement of e-shop's user experience and its business efficiency.
customer experience, e-commerce, information architecture, interaction design, marketing, marketing strategy, usability, user-centered design, user experience, user testing, Veneo.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o User Experience, o vztahu UX s marketingem, o začleňování UX do firemních struktur; o e-commerce a o marketingu obecně.
2. Na základě rešerše zpracujte teoretická východiska problematiky.
3. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce, výzkumnou otázku práce a metody práce.
4. Charakterizujte pro vybranou firmu předmět a cíl podnikání, tržní postavení a cílové skupiny.
5. Analyzujte stávající stav UX elektronického obchodu vybrané firmy.
6. V projektové části na základě analýzy vyvoďte konkrétní návrhy řešení problémů spolu s návrhem obecných zásad marketingové strategie firmy.
7. Formulujte závěry, limity a možnosti realizace, měření efektivity navrženého projektu.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o User Experience, o vztahu UX s marketingem, o začleňování UX do firemních struktur; o e-commerce a o marketingu obecně.
2. Na základě rešerše zpracujte teoretická východiska problematiky.
3. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíl práce, výzkumnou otázku práce a metody práce.
4. Charakterizujte pro vybranou firmu předmět a cíl podnikání, tržní postavení a cílové skupiny.
5. Analyzujte stávající stav UX elektronického obchodu vybrané firmy.
6. V projektové části na základě analýzy vyvoďte konkrétní návrhy řešení problémů spolu s návrhem obecných zásad marketingové strategie firmy.
7. Formulujte závěry, limity a možnosti realizace, měření efektivity navrženého projektu.
Recommended resources
BOWLES, Cennydd a James BOX. Undercover user experience: learn how to do great UX work with tiny budgets, no time, and limited support. Berkeley, CA: New Riders, c2011, vii, 183 p. Voices that matter. ISBN 03-217-1990-5.
JOHNSON, Jeff. Designing with the mind in mind: simple guide to understanding user interface design rules. Boston: Morgan Kaufmann Publishers/Elsevier, c2010, xiv, 186 p. ISBN 01-237-5030-X.
COLBORNE, Giles. Simple and usable: Web, mobile, and interaction design. Berkeley, CA: New Riders, c2011, ix, 196 p. ISBN 03-217-0354-5.
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1.
SAFFER, Dan. Designing for interaction: creating innovative applications and devices. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, 2010, xv, 223 p. Voices that matter. ISBN 03-216-4339-9.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley, CA: New Riders, c2009, xix, 267 p. ISBN 03-216-0737-6.
WEINSCHENK, Susan. 100 things every designer needs to know about people. Berkeley, CA: New Riders, c2011, xi, 242 p. ISBN 03-217-6753-5.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Recommended resources
BOWLES, Cennydd a James BOX. Undercover user experience: learn how to do great UX work with tiny budgets, no time, and limited support. Berkeley, CA: New Riders, c2011, vii, 183 p. Voices that matter. ISBN 03-217-1990-5.
JOHNSON, Jeff. Designing with the mind in mind: simple guide to understanding user interface design rules. Boston: Morgan Kaufmann Publishers/Elsevier, c2010, xiv, 186 p. ISBN 01-237-5030-X.
COLBORNE, Giles. Simple and usable: Web, mobile, and interaction design. Berkeley, CA: New Riders, c2011, ix, 196 p. ISBN 03-217-0354-5.
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1.
SAFFER, Dan. Designing for interaction: creating innovative applications and devices. 2nd ed. Berkeley, CA: New Riders, 2010, xv, 223 p. Voices that matter. ISBN 03-216-4339-9.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
UNGER, Russ a Carolyn CHANDLER. A project guide to UX design: for user experience designers in the field or in the making. Berkeley, CA: New Riders, c2009, xix, 267 p. ISBN 03-216-0737-6.
WEINSCHENK, Susan. 100 things every designer needs to know about people. Berkeley, CA: New Riders, c2011, xi, 242 p. ISBN 03-217-6753-5.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Enclosed appendices
CD-ROM
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázka vedoucího:
Proběhly v minulosti nějaké pokusy získat zpětnou vazbu od uživatelé e-shopu?
Otázky oponenta:
Lze Vámi realizovanou UX analýzu zobecnit a aplikovat na všechny firmy bez rozdílu
předmětu podnikání?
V závěru práce uvádíte rizika při realizaci vašich návrhů. Která z uvedených rizik jsou největším ohrožením a která nejmenším?
Za jakých finančních podmínek jsou Vaše návrhy realizovatelné?
Student zodpověděl zcela na všechny výše uvedené otázky. Nikdo z komise nepoložil doplňující otázku.