Diplomová práce ?Strategie komunikace vysokých škol na sociálních sítích? pojednává především o problematice sociálních sítí ve spojitosti s veřejnými institucemi, jako jsou vysoké školy. Práce je rozdělena do tří částí. V první nastoluje teoretická východiska z literatury, která jsou nutná k pochopení základních náležitostí komunikace, veřejného sektoru a specifik prostoru sociálních sítí. Ve druhé části se nachází analýza současného stavu komunikace na dvou nejrozšířenějších sítích - Facebooku a Twitteru, především po obsahové stránce. Dále pracuje s monitoringem dění na sociálních sítích pomocí technologického sběru dat agenturním systémem. Náhled do situace také rozšiřuje dotazník, směřovaný směrem ke správcům profilů několika vysokých škol a také příklad zajímavého přístupu k vedení komunikace z pohledu Olgy Biernátové. Projektová část v obecné rovině nastavuje základní předpoklady pro správné fungování na sociálních sítích.
Annotation in English
The thesis "The communication strategy of universities in social networks" deals primarily on the issue of social networks in conjunction with public institutions such as universities. The work is divided into three parts. The first shows the theoretical results from the litera-ture, that are necessary to understand the basic elements of communication, the public sector and the specifics of social networks. The second part is the analysis of the current situa-tion of the two most widespread communication networks - Facebook and Twitter, especially in terms of content. It also works with monitoring of social networks using the technology of data collection agency system. Another source of information is a questionnaire directed at university administrator profiles and also an example of an interesting approach to communication management from the perspective of Olga Biernátová. Project part in general sets the basic requirements for the proper functioning of the social networks.
Keywords
komunikace, sociální sítě, web 2.0, vysoké školy, strategie
Keywords in English
communication, social network, web 2.0, universities, strategy
Length of the covering note
63s. (139 418 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce ?Strategie komunikace vysokých škol na sociálních sítích? pojednává především o problematice sociálních sítí ve spojitosti s veřejnými institucemi, jako jsou vysoké školy. Práce je rozdělena do tří částí. V první nastoluje teoretická východiska z literatury, která jsou nutná k pochopení základních náležitostí komunikace, veřejného sektoru a specifik prostoru sociálních sítí. Ve druhé části se nachází analýza současného stavu komunikace na dvou nejrozšířenějších sítích - Facebooku a Twitteru, především po obsahové stránce. Dále pracuje s monitoringem dění na sociálních sítích pomocí technologického sběru dat agenturním systémem. Náhled do situace také rozšiřuje dotazník, směřovaný směrem ke správcům profilů několika vysokých škol a také příklad zajímavého přístupu k vedení komunikace z pohledu Olgy Biernátové. Projektová část v obecné rovině nastavuje základní předpoklady pro správné fungování na sociálních sítích.
Annotation in English
The thesis "The communication strategy of universities in social networks" deals primarily on the issue of social networks in conjunction with public institutions such as universities. The work is divided into three parts. The first shows the theoretical results from the litera-ture, that are necessary to understand the basic elements of communication, the public sector and the specifics of social networks. The second part is the analysis of the current situa-tion of the two most widespread communication networks - Facebook and Twitter, especially in terms of content. It also works with monitoring of social networks using the technology of data collection agency system. Another source of information is a questionnaire directed at university administrator profiles and also an example of an interesting approach to communication management from the perspective of Olga Biernátová. Project part in general sets the basic requirements for the proper functioning of the social networks.
Keywords
komunikace, sociální sítě, web 2.0, vysoké školy, strategie
Keywords in English
communication, social network, web 2.0, universities, strategy
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury shrnující komunikaci veřejných institucí na sociálních sítích a jejich využití pro komunikaci se zaměřením na vysoké školy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Na základě provedeného monitoringu komunikace vybraných vysokých škol na sociálních sítích zpracujte analýzu současné komunikace vybraných vysokých škol na sociálních sítích.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh efektivního přístupu ke komunikaci vysokých škol na sociálních sítích z hlediska obsahové tak i nákladové. Vysvětlete navržené přístupy a jejich výhody či rizika jejich implementace v praxi.
5. V závěru zhodnoťte splnění cíle.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury shrnující komunikaci veřejných institucí na sociálních sítích a jejich využití pro komunikaci se zaměřením na vysoké školy.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Na základě provedeného monitoringu komunikace vybraných vysokých škol na sociálních sítích zpracujte analýzu současné komunikace vybraných vysokých škol na sociálních sítích.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh efektivního přístupu ke komunikaci vysokých škol na sociálních sítích z hlediska obsahové tak i nákladové. Vysvětlete navržené přístupy a jejich výhody či rizika jejich implementace v praxi.
5. V závěru zhodnoťte splnění cíle.
Recommended resources
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9. ISBN 8072610066.
SAFKO, Lon. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. 3rd ed. Hoboken: John Wiley & Sons, c2012, xviii, 622 s. ISBN 978-1-118-26974-9.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM, 2011, 115 s. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
Recommended resources
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 256 s. ISBN 978-80-247-3779-9. ISBN 8072610066.
SAFKO, Lon. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. 3rd ed. Hoboken: John Wiley & Sons, c2012, xviii, 622 s. ISBN 978-1-118-26974-9.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. Zlín: VeRBuM, 2011, 115 s. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
Enclosed appendices
1 cd
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Oponent:
1. Porovnejte FB komunikaci UTB s Vámi analyzovanými profily a vyvoďte stručný závěr.
2. Jaká frekvence příspěvků je z Vašeho pohledu a analýzy nejvhodnější pro instituce jakými
jsou vysoké školy.
3. Považujete sociální sítě za vhodný nástroj pro komunikaci dovnitř VŠ nebo ne?
Student zodpověděl otázky zcela.