Diplomová práce se zabývá marketingem Státního zámku Vranov nad Dyjí. Teoretická část poskytuje teoretická fakta o památkové péči v České republice a marketingu památkových objektů. V praktické části je definován marketingový mix zámku Vranov, na který navazuje marketingový výzkum, jehož cílem je identifikovat silné a slabé stránky produktu. Projektová část představuje soubor dílčích návrhů na odstranění zjištěných nedostatků a zkvalitnění, popř. rozšíření portfolia služeb.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing of the Vranov nad Dyji State Chateau. The theo-retical part provides theoretical facts about the heritage preservation in the Czech republic and marketing of the heritage sites. The analytical part defines marketing mix of Vranov Chateau which is followed by marketing research. Its aim is to identify the strengths and weaknesses of the product. The project presents a set of proposals to eliminate the identi-fied deficiencies and improve or extend the service portfolio.
Diplomová práce se zabývá marketingem Státního zámku Vranov nad Dyjí. Teoretická část poskytuje teoretická fakta o památkové péči v České republice a marketingu památkových objektů. V praktické části je definován marketingový mix zámku Vranov, na který navazuje marketingový výzkum, jehož cílem je identifikovat silné a slabé stránky produktu. Projektová část představuje soubor dílčích návrhů na odstranění zjištěných nedostatků a zkvalitnění, popř. rozšíření portfolia služeb.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing of the Vranov nad Dyji State Chateau. The theo-retical part provides theoretical facts about the heritage preservation in the Czech republic and marketing of the heritage sites. The analytical part defines marketing mix of Vranov Chateau which is followed by marketing research. Its aim is to identify the strengths and weaknesses of the product. The project presents a set of proposals to eliminate the identi-fied deficiencies and improve or extend the service portfolio.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu památkové péče a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy).
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace Státního zámku Vranov nad Dyjí. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu zámku a zjistěte jejich preference týkající se poskytovaných služeb. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingu zámku.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh úprav poskytovaných služeb zámku. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu změn dle Vašeho návrhu a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu památkové péče a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy).
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu marketingu a marketingové komunikace Státního zámku Vranov nad Dyjí. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu zámku a zjistěte jejich preference týkající se poskytovaných služeb. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingu zámku.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh úprav poskytovaných služeb zámku. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu změn dle Vašeho návrhu a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie. Teorie, management a marketing služeb. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012, 183 s. ISBN 978-80-87472-25-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie. Teorie, management a marketing služeb. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012, 183 s. ISBN 978-80-87472-25-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázka vedoucího:
Jak se z textu zdá, představy vedení zámku o produktu jsou spíše tradicionalistické. Jak byste
argumentovala, abyste ho přesvědčila o potřebnosti navrhovaných změn?
Otázky oponenta:
1. Mohla by diplomantka tento rozpor při obhajobě vysvětlit?
2. Nedostatky a chyby ze strany zaměstnanců zámku jsou podle Vás způsobeny nezájmem
nebo tzv. "provozní slepotou"? V textu jsem bližší vysvětlení nenašla.
3. Str. 73 - děti v kostýmech. Má potom vůbec smysl je provázet expozicí? Domnívám se, že
jejich pozornost bude věnována především kostýmům? Zjistila jste, proč "prohlídka
v kostýmech" není až na výjimky obvyklá?
4. Navrhujete zkvalitnění zázemí pro návštěvníky objektu. Obejdou se bez stavebních prací
nebo jste konzultovala případné zásahy s odborníky z Památkového ústavu?
5. Jak se poznatky a návrhy z Vaší diplomové práce projeví v propagaci St. zámku Vranov nad
Dyjí? Kdo zodpovídá za propagaci zámku?
Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky. Nebyly položeny žádné dodatečné otázky.