Tato diplomová práce se zabývá estetickou funkcí v reklamě a zaměřuje se na využití dvou estetických kategorií ? krásného a ošklivého v reklamě. V teoretické části je popsána estetická funkce a její úloha v reklamě, dále přístup ke kráse a ošklivosti během historie. Praktická část zkoumá reálné využití ošklivosti a krásy v reklamě. V závěru práce jsou získané poznatky aplikovány v rámci návrhu kampaně pro Opavskou kulturní organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the aesthetic function in advertising and is focused on the use of two aesthetic categories - beautiful and ugly in advertising. The theoretical part describes the aesthetic function and its role in advertising and access to the beauty and ugliness in throughout history. Practical part examines the real application of ugliness and beauty in advertising. Gained knowledge is applied in campaign for Cultural Organization in Opava.
Tato diplomová práce se zabývá estetickou funkcí v reklamě a zaměřuje se na využití dvou estetických kategorií ? krásného a ošklivého v reklamě. V teoretické části je popsána estetická funkce a její úloha v reklamě, dále přístup ke kráse a ošklivosti během historie. Praktická část zkoumá reálné využití ošklivosti a krásy v reklamě. V závěru práce jsou získané poznatky aplikovány v rámci návrhu kampaně pro Opavskou kulturní organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the aesthetic function in advertising and is focused on the use of two aesthetic categories - beautiful and ugly in advertising. The theoretical part describes the aesthetic function and its role in advertising and access to the beauty and ugliness in throughout history. Practical part examines the real application of ugliness and beauty in advertising. Gained knowledge is applied in campaign for Cultural Organization in Opava.
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o reklamě a estetice.
2. Stanovte metody, cíle a hypotézy práce.
3. Vytvořte teoretický základ práce, charakterizujte vztah reklamy a estetiky, esteické funkce, estetických kategorií.
4. Analyzujte estetické funkce a estetické kategorie na konkrétních příkladech reklamy.
5. Proveďte průzkum týkající se problematiky.
6. Vyvoďte závěry z analýzy a použijte je v projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o reklamě a estetice.
2. Stanovte metody, cíle a hypotézy práce.
3. Vytvořte teoretický základ práce, charakterizujte vztah reklamy a estetiky, esteické funkce, estetických kategorií.
4. Analyzujte estetické funkce a estetické kategorie na konkrétních příkladech reklamy.
5. Proveďte průzkum týkající se problematiky.
6. Vyvoďte závěry z analýzy a použijte je v projektu.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
GIBBONS, Joan. Art and advertising. New York: Distributed in the US by Palgrave Macmillan, 2005, 198 p. ISBN 978-185-0435-853.
HENCKMANN, Wolfhart a Konrad LOTTER. Estetický slovník. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1995, 229 s. ISBN 978802050478.
JUZL, Miloš. Úvod do estetiky: předmět a metody, dějiny, základní estetické kategorie,. 1. vyd. Praha: Panorama, 1989, 427 s. ISBN 80-703-8051-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
GIBBONS, Joan. Art and advertising. New York: Distributed in the US by Palgrave Macmillan, 2005, 198 p. ISBN 978-185-0435-853.
HENCKMANN, Wolfhart a Konrad LOTTER. Estetický slovník. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1995, 229 s. ISBN 978802050478.
JUZL, Miloš. Úvod do estetiky: předmět a metody, dějiny, základní estetické kategorie,. 1. vyd. Praha: Panorama, 1989, 427 s. ISBN 80-703-8051-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Studentka odpověděla na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. V texte autorka používa slovo reklama v množnom čísle. Napríklad reklám? Nie je to
příliš odborné, ale mohla by nám vysvetliť čo pod tým má na mysli?
2. Tabuľka na s. 42 tiež nepôsobí celkom jednoznačne? Čo ňou chcela autorka povedať?
3. Aký je vzťah ošklivosti a strachu v reklame?