Diplomová práce se věnuje podpoře prodeje a především jedné z jejích forem, kterou jsou osobní prezentace (ochutnávky). Je rozdělena do tří částí. Teoretická, praktická a projektová část. Teoretická část se věnuje obecnému představení podpory prodeje, jejímu zařazení v rámci marketingového mixu a typům podpory prodeje. Dále specifikuje problematiku osobních prezentací (ochutnávek). Praktická část se věnuje osobním prezentacím na konkrétní značku čokolády Lindt. Popisuje a analyzuje tento typ promotion a na základě toho odpovídá na stanovené výzkumné otázky. Projektová část v souvislosti se zjištěnými skutečnostmi předkládá inovativní řešení pro možnou budoucí komunikaci značky Lindt.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Sales-Promotion and mainly one of its forms - personal presentations (product tasting). The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and the project part. The theoretical part focuses on the introduction of sales support, its classification within the frame of marketing mix and types of sales support. It further on specifies the matter of personal presentations (product tasting). The practical part is dedicated to personal presentations of a particular product - Lindt chocolate. It describes and analyzes this type of promotion and based on the matter, it answers the preset research questions. The project, based on the findings, presents innovative solutions for the plausible future communication of the Lindt brand.
Klíčová slova
podpora prodeje, osobní prezentace, ochutnávka, spotřebitelský průzkum
Klíčová slova v angličtině
Sales-Promotion, Personal Presentation, Product Tasting, Consumer Survey
Rozsah průvodní práce
96 s. (128 737 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje podpoře prodeje a především jedné z jejích forem, kterou jsou osobní prezentace (ochutnávky). Je rozdělena do tří částí. Teoretická, praktická a projektová část. Teoretická část se věnuje obecnému představení podpory prodeje, jejímu zařazení v rámci marketingového mixu a typům podpory prodeje. Dále specifikuje problematiku osobních prezentací (ochutnávek). Praktická část se věnuje osobním prezentacím na konkrétní značku čokolády Lindt. Popisuje a analyzuje tento typ promotion a na základě toho odpovídá na stanovené výzkumné otázky. Projektová část v souvislosti se zjištěnými skutečnostmi předkládá inovativní řešení pro možnou budoucí komunikaci značky Lindt.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with Sales-Promotion and mainly one of its forms - personal presentations (product tasting). The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and the project part. The theoretical part focuses on the introduction of sales support, its classification within the frame of marketing mix and types of sales support. It further on specifies the matter of personal presentations (product tasting). The practical part is dedicated to personal presentations of a particular product - Lindt chocolate. It describes and analyzes this type of promotion and based on the matter, it answers the preset research questions. The project, based on the findings, presents innovative solutions for the plausible future communication of the Lindt brand.
Klíčová slova
podpora prodeje, osobní prezentace, ochutnávka, spotřebitelský průzkum
Klíčová slova v angličtině
Sales-Promotion, Personal Presentation, Product Tasting, Consumer Survey
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odpovídající literaturu a zdroje charakteristické pro podporu prodeje v rámci marketingových komunikací. Věnujte pozornost tématu osobní prezentace.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k diplomové práci.
3. Analyzujte současný stav využití marketingové komunikace značky se zaměřením na podporu prodeje.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy podpory prodeje.
5. Na základě závěrů zpracujte projekt komunikace značky, vyhodnoťte výzkumné otázky a cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odpovídající literaturu a zdroje charakteristické pro podporu prodeje v rámci marketingových komunikací. Věnujte pozornost tématu osobní prezentace.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodologii k diplomové práci.
3. Analyzujte současný stav využití marketingové komunikace značky se zaměřením na podporu prodeje.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy podpory prodeje.
5. Na základě závěrů zpracujte projekt komunikace značky, vyhodnoťte výzkumné otázky a cíle práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing Management. 1.vydání. Praha: Grada publishing, 2001. 599 s. ISBN 80-695801-4-1.
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1.vydání. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-716999-7-7.
SCHIFFMAN, L., KANUK, L.: Nákupní chování 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004. Počet stran 644. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, J. : Psychologie spotřebitele ? Jak zákazníci nakupují. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. Počet stran 284. ISBN 80-247-0393-9.
BÁRTOVÁ, H., Bárta, V., Koudelka, J. : Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1.vyd. Praha: Oeconomica, 2004. Počet stran 243. ISBN 80-245-0778-1.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing Management. 1.vydání. Praha: Grada publishing, 2001. 599 s. ISBN 80-695801-4-1.
TELLIS, G.J. Reklama a podpora prodeje. 1.vydání. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-716999-7-7.
SCHIFFMAN, L., KANUK, L.: Nákupní chování 1.vyd. Brno: Computer Press, 2004. Počet stran 644. ISBN 80-251-0094-4.
VYSEKALOVÁ, J. : Psychologie spotřebitele ? Jak zákazníci nakupují. 1.vyd. Praha: Grada, 2004. Počet stran 284. ISBN 80-247-0393-9.
BÁRTOVÁ, H., Bárta, V., Koudelka, J. : Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1.vyd. Praha: Oeconomica, 2004. Počet stran 243. ISBN 80-245-0778-1.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Studentka odpověděla na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
1. Vymezte základní rozdíly mezi marketingovým a komunikačním mixem?
2. Domnívá se autorka práce, že ochutnávky pomáhají budovat image značky? Pokud
ano, proč?
3. Mohla by autorka doložit finanční náklady pro realizaci projektu?