Tato diplomová práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti školní družiny pro první stupeň Základní školy. V teoretické části jsou vymezeny pojmy školní družina, definice školní družiny, význam školní družiny, funkce a cíl výchovy. Dále se zabývám režimem a činnostmi školní družiny. V analytické části charakterizuji školní družinu Základní školy XY a nabídku jejích služeb. Cílem bylo zmapovat současnou nabídku ostatních služeb školní družiny mimo rámec činnosti školní družiny. Praktická část obsahuje průzkum zjištění spokojenosti rodičů se službami školní družiny Základní školy XY. V projektové části se zabývám projektem zaměřeným na zvýšení kvality služeb školní družiny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with some theoretical knowledge from the area of after school clubs on the first level of primary education. In the theoretical part, the concepts of after school club, the definition of after school club, the importance of after school club, the function and purpose of education are outlined. In addition, I deal with the regime and the activities of the after school club. In the analytical section, the after school club of XY primary/elementary school and their services are characterized. The aim was to map the current offer of other services outside the scope of activities of the after school club. The practical part contains a survey detecting parents´ satisfaction with the services of the after school club of XY primary/elementary school. In the project part I am involved in a project aimed at improving the quality of after school club services.
Klíčová slova
školní družina, význam školní družiny, činnosti školní družiny, služby školní družiny, žáci školní družiny, osobnost vychovatelky
Klíčová slova v angličtině
after school club, the importance of after school clubs, after school club activities, services of the after school club, pupils in the after school club, the personality of the governess
Rozsah průvodní práce
80 s., 3.s.příl.(86 334 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá teoretickými poznatky z oblasti školní družiny pro první stupeň Základní školy. V teoretické části jsou vymezeny pojmy školní družina, definice školní družiny, význam školní družiny, funkce a cíl výchovy. Dále se zabývám režimem a činnostmi školní družiny. V analytické části charakterizuji školní družinu Základní školy XY a nabídku jejích služeb. Cílem bylo zmapovat současnou nabídku ostatních služeb školní družiny mimo rámec činnosti školní družiny. Praktická část obsahuje průzkum zjištění spokojenosti rodičů se službami školní družiny Základní školy XY. V projektové části se zabývám projektem zaměřeným na zvýšení kvality služeb školní družiny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with some theoretical knowledge from the area of after school clubs on the first level of primary education. In the theoretical part, the concepts of after school club, the definition of after school club, the importance of after school club, the function and purpose of education are outlined. In addition, I deal with the regime and the activities of the after school club. In the analytical section, the after school club of XY primary/elementary school and their services are characterized. The aim was to map the current offer of other services outside the scope of activities of the after school club. The practical part contains a survey detecting parents´ satisfaction with the services of the after school club of XY primary/elementary school. In the project part I am involved in a project aimed at improving the quality of after school club services.
Klíčová slova
školní družina, význam školní družiny, činnosti školní družiny, služby školní družiny, žáci školní družiny, osobnost vychovatelky
Klíčová slova v angličtině
after school club, the importance of after school clubs, after school club activities, services of the after school club, pupils in the after school club, the personality of the governess
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky z oblasti školní družiny pro první stupeň Základní školy.
2. Popiště analytické metody použité v práci.
3. Charakterizujte školní družinu Základní školy XY a nabídku jejich služeb.
4. Proveďte průzkum spokojenosti rodičů se službami školní družiny.
5. Zhodnoťte výsledky analytické části a formulujte závěry pro projekt.
6. Vypracujte projektové řešení zvýšení kvality služeb školní družiny Základní školy XY.
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné literatury zpracujte teoretické poznatky z oblasti školní družiny pro první stupeň Základní školy.
2. Popiště analytické metody použité v práci.
3. Charakterizujte školní družinu Základní školy XY a nabídku jejich služeb.
4. Proveďte průzkum spokojenosti rodičů se službami školní družiny.
5. Zhodnoťte výsledky analytické části a formulujte závěry pro projekt.
6. Vypracujte projektové řešení zvýšení kvality služeb školní družiny Základní školy XY.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, Krista. Náměty pro školní družinu. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073678029.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2.
HÁJEK, Bedřich. Školní družina. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, Krista. Náměty pro školní družinu. Praha: Portál, 2010. ISBN 9788073678029.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2.
HÁJEK, Bedřich. Školní družina. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
Přílohy volně vložené
PŘÍLOHA P I TÝDENNÍ SKLADBA VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍ PRÁCE NA MĚSÍC ZÁŘÍ 2013
PŘÍLOHA P II DOTAZNÍK
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponentky: (Vávrová, Ph.D.)
1. Jaký je rozdíl mezi kvalitativní a kvantitativní výzkumnou strategií? Jakou strategii jste ve
svém výzkumu užila? Svůj výběr zdůvodněte s odkazy na odbornou metodologickou
literaturu.
2. Pregnantně naformulujte výzkumný problém (a rozhodněte, zda se jedná o výzkumný
problém popisný či vztahový). V souvislosti s uvedeným přeformulujte hlavní výzkumnou
otázku.
Vedoucí otázky nepokládá. Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky. Soukalová, Ph.D. položila otázku: jakým způsobem jste zpracovávala SWOT analýzu. Z čeho jste při tvorbě čerpala. Studentka zodpověděla doplňující otázky zcela.