Cílem diplomové práce je provést zhodnocení uplatňování PR aktivit v Mateřském centru Prostějov a navrhnout plán jejich zefektivnění. Práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a projektovou. Teoretická část obsahuje charakteristiku důležitých pojmů
pro tuto práci, tedy pojmů jako neziskový sektor včetně jeho rozdělení, public relations
a jejich formy, specifika public relations v neziskovém sektoru včetně prostředků jejich uplatňování a použité metody marketingového výzkumu. Praktická část je věnována představení organizace Mateřské centrum Prostějov, popisu používaných nástrojů PR v této organizaci a vyhodnocení realizovaného marketingového výzkumu. Projektová část diplomové práce je zpracována na základě výstupů z teoretické a praktické části práce
a obsahuje návrh plánu na zefektivnění PR aktivit v Mateřském centru Prostějov.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to evaluate the implementation of PR activities in Mateřské centrum Prostějov and to propose a plan of increasing their efficiency. There is
the theoretical, practical and project section in the thesis. The theoretical section contains definitions of key concepts such as non-profit sector including its structure; public relations and their forms; specifics of public relations in the non-profit sector including the means
of their implementation and the applied methods of marketing research. The practical section deals with introduction of the organization Mateřské centrum Prostějov, description of PR tools applied in the organization and evaluation of the realized marketing research. The project section of the diploma thesis is based on the data from the theoretical
and the practical section and contains a draft plan for increasing of efficiency of PR activities in Mateřské centrum Prostějov.
Klíčová slova
Neziskový sektor, občanské sdružení, public relations, prostředky PR
Klíčová slova v angličtině
Non-profit sector, civic association, public relations, PR tools
Rozsah průvodní práce
98 s. (129 339 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je provést zhodnocení uplatňování PR aktivit v Mateřském centru Prostějov a navrhnout plán jejich zefektivnění. Práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a projektovou. Teoretická část obsahuje charakteristiku důležitých pojmů
pro tuto práci, tedy pojmů jako neziskový sektor včetně jeho rozdělení, public relations
a jejich formy, specifika public relations v neziskovém sektoru včetně prostředků jejich uplatňování a použité metody marketingového výzkumu. Praktická část je věnována představení organizace Mateřské centrum Prostějov, popisu používaných nástrojů PR v této organizaci a vyhodnocení realizovaného marketingového výzkumu. Projektová část diplomové práce je zpracována na základě výstupů z teoretické a praktické části práce
a obsahuje návrh plánu na zefektivnění PR aktivit v Mateřském centru Prostějov.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to evaluate the implementation of PR activities in Mateřské centrum Prostějov and to propose a plan of increasing their efficiency. There is
the theoretical, practical and project section in the thesis. The theoretical section contains definitions of key concepts such as non-profit sector including its structure; public relations and their forms; specifics of public relations in the non-profit sector including the means
of their implementation and the applied methods of marketing research. The practical section deals with introduction of the organization Mateřské centrum Prostějov, description of PR tools applied in the organization and evaluation of the realized marketing research. The project section of the diploma thesis is based on the data from the theoretical
and the practical section and contains a draft plan for increasing of efficiency of PR activities in Mateřské centrum Prostějov.
Klíčová slova
Neziskový sektor, občanské sdružení, public relations, prostředky PR
Klíčová slova v angličtině
Non-profit sector, civic association, public relations, PR tools
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na využití PR nástrojů v neziskovém sektoru.
2. Zpracujte analýzu současného stavu využití PR nástrojů v Občanském sdružení Mateřské centrum Prostějov.
3. Připravte a proveďte marketingový průzkum u vybrané cílové skupiny zvolené organizace zaměřený na efektivitu využívání nástrojů public relations v dané organizaci.
4. Na základě výsledků marketingového průzkumu vyvoďte závěry a zpracujte návrh modelu efektivního využití PR nástrojů v Občanském sdružení Mateřské centrum Prostějov.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na využití PR nástrojů v neziskovém sektoru.
2. Zpracujte analýzu současného stavu využití PR nástrojů v Občanském sdružení Mateřské centrum Prostějov.
3. Připravte a proveďte marketingový průzkum u vybrané cílové skupiny zvolené organizace zaměřený na efektivitu využívání nástrojů public relations v dané organizaci.
4. Na základě výsledků marketingového průzkumu vyvoďte závěry a zpracujte návrh modelu efektivního využití PR nástrojů v Občanském sdružení Mateřské centrum Prostějov.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 600 s. ISBN 80-722-6886-4.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
SVOBODA, Václav. Základy public relations: učební text. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Institut reklamní tvorby a marketingových komunikací, 2005. ISBN 80-731-8043-X.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4041-6.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 600 s. ISBN 80-722-6886-4.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
SVOBODA, Václav. Základy public relations: učební text. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Institut reklamní tvorby a marketingových komunikací, 2005. ISBN 80-731-8043-X.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010, 188 s. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4041-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta: (Ing. Harantová)
Proč jste si pro analýzu PR článků vybrala vyhledávač seznam.cz?
Vyčíslete náklady na tematické víkendy.
Jaké jsou hlavní překážky Vámi navrhovaných změn v oblasti PR?
Studentka zodpověděla otázky oponentky zcela. Nebyly položeny dodatečné otázky.