Diplomová práce se zabývá zkoumáním komunikačního procesu komunitního plánování sociálních služeb v regionu Kroměřížska. Teoretická část popisuje neziskový sektor a prostředí sociálních služeb. Dále se zabývá oblastí komunikace a celým procesem komunitního plánování sociálních služeb.
Praktická část se zaměřuje na charakteristiku regionu, mapování a analýzu současného stavu prostřednictvím realizace marketingového výzkumu. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření a rozhovory.
Na základě výsledků šetření je v projektové časti nastavena komunikační strategie komunitního plánování sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis examines the communication process of community planning of social services in the region Kroměříž. The theoretical part describes the voluntary sector and social services environment. It also deals with the areas of communication and describes the process of community planning of social services.
The practical part focuses on the characteristics of the region, mapping and analysis of the current situation through implementation of a marketing research. The research is conduct-ed through a questionnaire survey and interviews.
Based on the research results, it is defined a communication strategy in community planning of social services.
Klíčová slova
Neziskový sektor, sociální služby, komunikace, komunitní plánování sociálních služeb, marketingový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
The non-profit sector, social services, communication, community planning, market research
Rozsah průvodní práce
93 s. (132 304 znaků). 1
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zkoumáním komunikačního procesu komunitního plánování sociálních služeb v regionu Kroměřížska. Teoretická část popisuje neziskový sektor a prostředí sociálních služeb. Dále se zabývá oblastí komunikace a celým procesem komunitního plánování sociálních služeb.
Praktická část se zaměřuje na charakteristiku regionu, mapování a analýzu současného stavu prostřednictvím realizace marketingového výzkumu. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření a rozhovory.
Na základě výsledků šetření je v projektové časti nastavena komunikační strategie komunitního plánování sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis examines the communication process of community planning of social services in the region Kroměříž. The theoretical part describes the voluntary sector and social services environment. It also deals with the areas of communication and describes the process of community planning of social services.
The practical part focuses on the characteristics of the region, mapping and analysis of the current situation through implementation of a marketing research. The research is conduct-ed through a questionnaire survey and interviews.
Based on the research results, it is defined a communication strategy in community planning of social services.
Klíčová slova
Neziskový sektor, sociální služby, komunikace, komunitní plánování sociálních služeb, marketingový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
The non-profit sector, social services, communication, community planning, market research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska tématu, zaměřte se komunikační proces komunitního plánování sociálních služeb.
2. Proveďte analýzu současného stavu komunikace v procesu komunitního plánování sociálních služeb v regionu Kroměřížska.
3. Stanovte cíle a definujte výzkumný problém, postup, řešení a metody.
4. Na základě analýzy vyvoďte závěry a navrhněte projekt, strategický komunikační proces aplikovatelný v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska tématu, zaměřte se komunikační proces komunitního plánování sociálních služeb.
2. Proveďte analýzu současného stavu komunikace v procesu komunitního plánování sociálních služeb v regionu Kroměřížska.
3. Stanovte cíle a definujte výzkumný problém, postup, řešení a metody.
4. Na základě analýzy vyvoďte závěry a navrhněte projekt, strategický komunikační proces aplikovatelný v praxi.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. Počet stran 156. ISBN 8073184362.
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. Počet stran 512. ISBN 978-80-247-2018-0.
KOZEL R., a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení.
1. vydání, Praha: Ekopress, 2001. Počet stran 177. ISBN 80-86119-41-6.
ROSECKÝ, D., ORINIAKOVÁ, P. Komunitní plánování sociálních služeb, Centrum pro komunitní práci, 2003.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. Počet stran 156. ISBN 8073184362.
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. Počet stran 512. ISBN 978-80-247-2018-0.
KOZEL R., a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení.
1. vydání, Praha: Ekopress, 2001. Počet stran 177. ISBN 80-86119-41-6.
ROSECKÝ, D., ORINIAKOVÁ, P. Komunitní plánování sociálních služeb, Centrum pro komunitní práci, 2003.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Objasněte, které informační zdroje byly použity pro formulaci SWOT analýzy.
2. Jakým způsobem jste realizovala srovnávání výstupů analýz?
3. Charakterizujte závěry analýz, které byly konkrétně využity v projektové části.
Studentka zodpověděla všechny výše uvedené otázky zcela.