Tato diplomová práce na téma Klíčové komunikační kompetence vedoucího pracovníka je tvořena třemi částmi - teoretickou, praktickou a projektovou.
Teoretická část je zaměřena především na komunikaci. Také věnuje pozornost asertivnímu chování, konfliktům a jejich řešení a způsobům jednání manažera.
Praktická část je průzkumnou sondou, zaměřující se na způsob komunikace vedoucího pracovníka společnosti XY, jako osobu jednající s podřízenými pracovníky.
Projektová část navazuje na praktickou a zabývá se návrhem jak vhodně a účelně komunikovat se zaměstnanci.
Anotace v angličtině
This diploma work with the topic Key Communication Competence of Manager is divided into three parts - the theoretical part, the practical one, and the project.
The theoretical part is focused on the communication. Also indicated assertive behavior, conflict resolution and ways of dealings manager.
The practical part is the exploratory probe, which is focusing the communication of manager of the firm XY, as a person acting with subordinate staff.
The project builds on the practical part deals with the design and how to properly and effectively communicate with employees.
Klíčová slova
komunikace, rozhovor, asertivita, konflikt, manažerská komunikace, jednání manažera
Klíčová slova v angličtině
Communication, Interview, Assertiveness, Conflict, managerial communication, Discussions of Manager
Rozsah průvodní práce
92 s. (127 162 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce na téma Klíčové komunikační kompetence vedoucího pracovníka je tvořena třemi částmi - teoretickou, praktickou a projektovou.
Teoretická část je zaměřena především na komunikaci. Také věnuje pozornost asertivnímu chování, konfliktům a jejich řešení a způsobům jednání manažera.
Praktická část je průzkumnou sondou, zaměřující se na způsob komunikace vedoucího pracovníka společnosti XY, jako osobu jednající s podřízenými pracovníky.
Projektová část navazuje na praktickou a zabývá se návrhem jak vhodně a účelně komunikovat se zaměstnanci.
Anotace v angličtině
This diploma work with the topic Key Communication Competence of Manager is divided into three parts - the theoretical part, the practical one, and the project.
The theoretical part is focused on the communication. Also indicated assertive behavior, conflict resolution and ways of dealings manager.
The practical part is the exploratory probe, which is focusing the communication of manager of the firm XY, as a person acting with subordinate staff.
The project builds on the practical part deals with the design and how to properly and effectively communicate with employees.
Klíčová slova
komunikace, rozhovor, asertivita, konflikt, manažerská komunikace, jednání manažera
Klíčová slova v angličtině
Communication, Interview, Assertiveness, Conflict, managerial communication, Discussions of Manager
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, především věnujte pozornost komunikaci.
2. Charakterizujte vybranou organizaci.
3. Připravte metodiku výzkumu, realizujte výzkum zaměřený na komunikaci mezi vedoucím pracovníkem a zaměstnanci společnosti XY.
4. Na základě šetření komunikaci podle předem daných kritérií analyzujte.
5. Vypracujte projekt s návrhem na vhodnou formu komunikace se zaměstnanci včetně jeho implementace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, především věnujte pozornost komunikaci.
2. Charakterizujte vybranou organizaci.
3. Připravte metodiku výzkumu, realizujte výzkum zaměřený na komunikaci mezi vedoucím pracovníkem a zaměstnanci společnosti XY.
4. Na základě šetření komunikaci podle předem daných kritérií analyzujte.
5. Vypracujte projekt s návrhem na vhodnou formu komunikace se zaměstnanci včetně jeho implementace.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. 1. vydání Praha: Grada, 2009. Počet stran 136. ISBN 978-80-247-2313-6.
JUŘÍČKOVÁ, V. Komunikace. 1. vydání Opava: OPTYS, spol. s r.o., 2008. Počet stran 113. ISBN 978-80-85819-68-7.
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002, Počet stran 192. ISBN 80-7178-642-X.
MIKULÁŠTÍK, M. Interpersonální komunikace. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001, Počet stran 187. ISBN 80-7318-047-2.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. Počet stran 332. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. 1. vydání Praha: Grada, 2009. Počet stran 136. ISBN 978-80-247-2313-6.
JUŘÍČKOVÁ, V. Komunikace. 1. vydání Opava: OPTYS, spol. s r.o., 2008. Počet stran 113. ISBN 978-80-85819-68-7.
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2002, Počet stran 192. ISBN 80-7178-642-X.
MIKULÁŠTÍK, M. Interpersonální komunikace. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001, Počet stran 187. ISBN 80-7318-047-2.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. Počet stran 332. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta: (doc. Gregar)
1. Diplomantka by měla při obhajobě práce vymezit základní pojem "klíčové komunikační
kompetence" vedoucího pracovníka a způsob jejich hodnocení
2. Str. 22 - co se změnilo v elektronické komunikaci od roku 1996 (Bělohlávek, 1996, s.
237)? Jak podle Vašeho názoru ovlivňují elektronické prostředky komunikaci v malém
pracovním kolektivu?
3. V projektové části na str. 76 uvádíte, že porady ve společnosti XY jsou velmi oblíbenou
formou komunikace, jedním z nejúčinnějších nástrojů k navozování pozitivních změn.
Z návrhu na doporučení na str. 77 vyplývá, že zápis z porady vyhotovuje sám manažer.
Nebylo by lepší pro efektivnost Vašeho návrhu na rychlé vyhotovení zápisu z porady, aby
zapisovatelem na poradě byl jiný určený pracovník a vedoucí zápis verifikoval?
Otázka vedoucího: (Kotyzová)
Nabízí se otázka: jak smýšlí druhá polovina pracovníků, kteří rozhovor odmítli. Došlo by
k jiným výsledkům?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky.