Tématem této diplomové práce je image organizace, kterou je v této práci konkrétně myšlena mateřská škola. V úvodu teoretické části je popsáno, co to vlastně image je, v jakém slova smyslu se s tímto termínem můžeme setkat a jaký význam má image organizace v marketingu.
V praktické části jsem se zaměřila na posouzení image mateřské školy a to očima rodičů, pedagogů a ředitelky školy. Použila jsem metodu dotazníkového šetření, polostrukturovaný rozhovor s ředitelkou školy a analýzu webových stránek. Všechny poznatky jsem přehledně shrnula do grafů a tabulek a věřím že budou mít pro tuto organizaci informační hodnotu a budou sloužit i k zdokonalení celkové image školy.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the image of the organization, which in this work is specifically meant to kindergarten. In the introduction to the theoretical part describes what the image actually is, in what sense this term can be found and the importance of the image of the organization in marketing.
The practical part is focused on the assessment of image kindergarten and eyes of parents, teachers and headmistress. I used the method of questionnaire survey, semi-structured interview with the director of the school and website analysis.
Tématem této diplomové práce je image organizace, kterou je v této práci konkrétně myšlena mateřská škola. V úvodu teoretické části je popsáno, co to vlastně image je, v jakém slova smyslu se s tímto termínem můžeme setkat a jaký význam má image organizace v marketingu.
V praktické části jsem se zaměřila na posouzení image mateřské školy a to očima rodičů, pedagogů a ředitelky školy. Použila jsem metodu dotazníkového šetření, polostrukturovaný rozhovor s ředitelkou školy a analýzu webových stránek. Všechny poznatky jsem přehledně shrnula do grafů a tabulek a věřím že budou mít pro tuto organizaci informační hodnotu a budou sloužit i k zdokonalení celkové image školy.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the image of the organization, which in this work is specifically meant to kindergarten. In the introduction to the theoretical part describes what the image actually is, in what sense this term can be found and the importance of the image of the organization in marketing.
The practical part is focused on the assessment of image kindergarten and eyes of parents, teachers and headmistress. I used the method of questionnaire survey, semi-structured interview with the director of the school and website analysis.
1. Zpracuji teoretická východiska k tématu práce, definuji základní pojmy, cíl a metodiku práce.
2. Budu analyzovat současný stav zvoleného problému, provedu vlastní marketingový výzkum a popíši metodiku výzkumu.
3. Vyhodnotím zjištěná data a vyvodím závěry.
4. Na základě zjištěných výstupů navrhnu řešení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracuji teoretická východiska k tématu práce, definuji základní pojmy, cíl a metodiku práce.
2. Budu analyzovat současný stav zvoleného problému, provedu vlastní marketingový výzkum a popíši metodiku výzkumu.
3. Vyhodnotím zjištěná data a vyvodím závěry.
4. Na základě zjištěných výstupů navrhnu řešení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006, 205 s. ISBN 80-247-1678.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. 168 s. ISBN 8024704056.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006, 205 s. ISBN 80-247-1678.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. 168 s. ISBN 8024704056.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta: (Gregarová)
Během obhajoby byly položeny a zodpovězeny otázky č.5, 6 a 1.
1 .Str. 15: Kdo definuje hodnoty firemní kultury? Jak ve firmě dosáhnout sdílení stanovených
hodnot?
2. Str. 21: Jak si představujete "zavádění marketingu do NO"? Co v tomto konkrétním
příkladu rozumíte pod pojmem marketing?
3. Str. 22: fundraising - píšete, že direct mailing je nejčastější formou oslovení dárců. Je
vnímán i jako nejefektivnější?
4. Str. 76: školní noviny - jste v tomto případě skutečně přesvědčena o jejich efektivitě ve
vztahu k image školy?
5. Str. 81 - jak se díváte na reklamní plochy v sídlech škol?
6. Jakou má MŠ Bajzova konkurenci? Mohla byste při obhajobě stručně shrnout, jakou image
má MŠ Bajzova?
Studentka plně zodpověděla otázky oponenta práce.
Doc. Tučková: Jaká je finanční situace školky? Jsou vaše návrhy reálné?
Studentka: je zde možnost udržitelného rozvoje, inovují, zlepšují kvalitu. Finance jsou z grantů.