V této diplomové práci se zabývám public relations, jako součást marketingové komunikace armády České republiky a na základě analýzy hodnotím současnou situaci. V první části jsou popsány teoretické poznatky a metody používané v public relations. Druhá část práce analyzuje základní charakteristiku AČR, současný systém využívání metod public relations v praxi a marketingový výzkum. Třetí část, na základě zjištěných výstupů z analytické části, navrhuje koncepty nově zavedených metod, prostředků a nástrojů ke zvýšení kladného ohlasu AČR u široké veřejnosti a zaměstnanců. Pro zjištění fungování systému a informovanosti pracovníků a veřejnosti se současným public relations byly zvoleny rozhovory se zaměstnanci ministerstva obrany v oblasti komunikace s veřejností a komparace dotazníkového šetření. Na základě výsledků marketingového výzkumu jsem navrhl program pro zlepšení stávající situace. Doporučení se týkají zvýšení povědomí o činnostech AČR ve spolupráci s neziskovým sektorem a širokou veřejností, dále pak vytvoření programu pro zvýšení povědomí a motivace zaměstnanců.
Anotace v angličtině
I deal with public relations as part of marketing communications the Army of the Czech Republic in this thesis and based on analysis I evaluate the current situation. The first part describes the theoretical knowledge and general methods used in public relations. The second part analyzes the basic characteristics of the ACR, the current system which uses the methods of public relations in practice and Marketing Research. The third part makes a suggestion and concepts the newly established methods, means and tools based on esta-blished outcomes of the analytical part to increase positive response ACR among the general public and employees. To determine the functioning of the system at employee and the general public information with current public relations were chosen interviews with employees of the Ministry of Defense in the area of communication and comparison with marketing research. I designed a program to improve the current situation which is based on the results of marketing research. Recommendations relate to raise awareness about the activities of the ACR in collaboration with NGOs and the general public, as well as a pro-gram to raise the awareness and motivation of employees.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketingový výzkum, neziskový sektor, public relations, press relations.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing research, nonprofit sector, public relati-ons, press relations.
Rozsah průvodní práce
86 s. (125 384)
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci se zabývám public relations, jako součást marketingové komunikace armády České republiky a na základě analýzy hodnotím současnou situaci. V první části jsou popsány teoretické poznatky a metody používané v public relations. Druhá část práce analyzuje základní charakteristiku AČR, současný systém využívání metod public relations v praxi a marketingový výzkum. Třetí část, na základě zjištěných výstupů z analytické části, navrhuje koncepty nově zavedených metod, prostředků a nástrojů ke zvýšení kladného ohlasu AČR u široké veřejnosti a zaměstnanců. Pro zjištění fungování systému a informovanosti pracovníků a veřejnosti se současným public relations byly zvoleny rozhovory se zaměstnanci ministerstva obrany v oblasti komunikace s veřejností a komparace dotazníkového šetření. Na základě výsledků marketingového výzkumu jsem navrhl program pro zlepšení stávající situace. Doporučení se týkají zvýšení povědomí o činnostech AČR ve spolupráci s neziskovým sektorem a širokou veřejností, dále pak vytvoření programu pro zvýšení povědomí a motivace zaměstnanců.
Anotace v angličtině
I deal with public relations as part of marketing communications the Army of the Czech Republic in this thesis and based on analysis I evaluate the current situation. The first part describes the theoretical knowledge and general methods used in public relations. The second part analyzes the basic characteristics of the ACR, the current system which uses the methods of public relations in practice and Marketing Research. The third part makes a suggestion and concepts the newly established methods, means and tools based on esta-blished outcomes of the analytical part to increase positive response ACR among the general public and employees. To determine the functioning of the system at employee and the general public information with current public relations were chosen interviews with employees of the Ministry of Defense in the area of communication and comparison with marketing research. I designed a program to improve the current situation which is based on the results of marketing research. Recommendations relate to raise awareness about the activities of the ACR in collaboration with NGOs and the general public, as well as a pro-gram to raise the awareness and motivation of employees.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, marketingový výzkum, neziskový sektor, public relations, press relations.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, marketing research, nonprofit sector, public relati-ons, press relations.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, ukotvěte marketingové komunikace do prostředí armády České republiky.
2. Analyzujte současný stav PR a marketingové komunikace zvolené organizace, zaměřte se na využití a efektivitu jednotlivých nástrojů.
3. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu, vyvoďte závěry.
4. Vypracujte projekt efektivního využití PR nástrojů v rámci marketingové komunikace zvolené organizace s cílem zvýšení povědomí o spolupráci neziskového sektoru a této organizace u veřejnosti a dosažení vyšší mediální publicity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, ukotvěte marketingové komunikace do prostředí armády České republiky.
2. Analyzujte současný stav PR a marketingové komunikace zvolené organizace, zaměřte se na využití a efektivitu jednotlivých nástrojů.
3. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu, vyvoďte závěry.
4. Vypracujte projekt efektivního využití PR nástrojů v rámci marketingové komunikace zvolené organizace s cílem zvýšení povědomí o spolupráci neziskového sektoru a této organizace u veřejnosti a dosažení vyšší mediální publicity.
Seznam doporučené literatury
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2011. Úspěšná nezisková organizace ? 2. Aktualizované vydání a doplněné vydání. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4041-6.
SVOBODA, Václav, 2009. Public relations moderně a účinně. Vyd. 2, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2866-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3622-8.
L´ETANG, Jacquie, 2009. Public relations. Vyd. 1. Praha: Portal. ISBN 978-80-7367-596-7.
FTOREK, Jozef, 2009. Public relations jako ovlivňování mínění. Vyd.2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2678-6.
Seznam doporučené literatury
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2011. Úspěšná nezisková organizace ? 2. Aktualizované vydání a doplněné vydání. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4041-6.
SVOBODA, Václav, 2009. Public relations moderně a účinně. Vyd. 2, Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2866-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3622-8.
L´ETANG, Jacquie, 2009. Public relations. Vyd. 1. Praha: Portal. ISBN 978-80-7367-596-7.
FTOREK, Jozef, 2009. Public relations jako ovlivňování mínění. Vyd.2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2678-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky oponenta. Vedoucí práce otázky nepoložila.
Oponent: (Gregarová)
Z otázek oponenta byla položena otázka č.4.
1. Str. 13. Píšete podle Vaštíkové, že NO chce, aby konečný spotřebitel nebyl jen
uživatelem, ale i aktivním spolupracovníkem. Mohl byste stručně vysvětlit, v čem
spočívá ona aktivní spolupráce?
2. Str. 16 - PR. Můžete na základě studia literatury i osobních zkušeností vyvodit, v čem
spočívá konkurenční výhoda firmy (organizace), která se systematicky a poctivě
věnuje posilování vztahů s veřejností, ať už vnitřní nebo vnější? Není třeba vztahovat
k AČR.
3. Str. 65 - Výstupy. "Nespojovat AČR a její hlavní úkoly s působením vojáků
v zahraničních operacích". Chápu, že se to nemusí všem občanům líbit, ale nemohly
by právě PR sehrát ve vysvětlování důležitou roli? Přece jen - jsme součástí vojenské
struktury NATO se všemi právy i povinnostmi?
4. Otázka může působit nepatřičně, přesto ji položím: Mohl byste uvést 3 důvody, pro
které armáda pěstuje PR (jiné než jsou popsány na str. 63 - Vize AČR)?.
Vedoucí komise položil otázku: Proč je pro firmu důležité věnovat se PR?
Student zodpověděl výše uvedené otázky zcela.
Doc. Haburajová položila otázku: na str.51 uvádíte "webové připojení" a pomocí webových stránek. Jak jste fakticky distribuoval dotazníkové šetření?
Student: Dotazník byl rozeslán pomocí serveru vyplnto.cz
Bačuvčík, Ph.D. položil otázku: Byl dotazník na vyplnto. cz veřejný?
Student: Ano dotazník byl veřejný.