Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak naplánovat direct marketingovou kampaň tak, aby byla pro zákazníka co nejpřijatelnější a díky tomu efektivní. Byl proveden kvalitativní výzkum pomocí individuálních rozhovorů, ve kterém jsem zjišťovala, jaký mají respondenti na direct marketing názor, jaké jeho formy považují za přijatelné nebo naopak nepřijatelné, zda jsou firmami s nabídkami kontaktováni a zda jim forma či frekvence vyhovuje. Na příkladech zásilek jsem zjišťovala, jaká zásilka se respondentům líbí nejvíc, a následně jsem ověřovala, zda by nabídku využili. Z výzkumu jsem získala informace, které slouží jako doporučení pro firmy, které direct marketing provozují. V práci bylo ověřeno, že je důležité mít databázi klientů, zaznamenávat informace a preference klientů a dbát na to, aby se zákazník necítil obtěžovaný. Kampaně je třeba tvořit tak, aby zákazníka zaujaly na první pohled. Ze získaných dat byl vytvořen seznam doporučení, jak kampaně tvořit.
Anotace v angličtině
The intention of this bachelor´s dissertation was to plan a direct marketing campaign so it would be the most agreeable for the customer and therefore effective. There was a qualita-tive research practised by individual interviews in which I investigated what are the re-spondent´s opionions on the direct marketing, which of it´s forms they consider agreeable or unacceptable, wheter they are contacted by the companies with the offers or if they are pleased with the form or the frequency of those. I investigated which packages did the respondents like the most by examples and later I checked if they would use the offer. From the research I gained information, which is suitable for direct marketing orientated companies. In my dissertation there was proved that it´s important to have a client database, put in client´s information and preferences and be careful not to bother the costumer. It´s essential to make the campaings in a way that would be instantly eye catching.
From the gained data there was a list if recommendations made for illustration of how to make such campaings.
Klíčová slova
DM, direct marketing, přímý marketing, efektivita, reklama, zákazník, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
DM, direct marketing, effectivity, advertising, customer, marketing research
Rozsah průvodní práce
57 s. (75 710 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak naplánovat direct marketingovou kampaň tak, aby byla pro zákazníka co nejpřijatelnější a díky tomu efektivní. Byl proveden kvalitativní výzkum pomocí individuálních rozhovorů, ve kterém jsem zjišťovala, jaký mají respondenti na direct marketing názor, jaké jeho formy považují za přijatelné nebo naopak nepřijatelné, zda jsou firmami s nabídkami kontaktováni a zda jim forma či frekvence vyhovuje. Na příkladech zásilek jsem zjišťovala, jaká zásilka se respondentům líbí nejvíc, a následně jsem ověřovala, zda by nabídku využili. Z výzkumu jsem získala informace, které slouží jako doporučení pro firmy, které direct marketing provozují. V práci bylo ověřeno, že je důležité mít databázi klientů, zaznamenávat informace a preference klientů a dbát na to, aby se zákazník necítil obtěžovaný. Kampaně je třeba tvořit tak, aby zákazníka zaujaly na první pohled. Ze získaných dat byl vytvořen seznam doporučení, jak kampaně tvořit.
Anotace v angličtině
The intention of this bachelor´s dissertation was to plan a direct marketing campaign so it would be the most agreeable for the customer and therefore effective. There was a qualita-tive research practised by individual interviews in which I investigated what are the re-spondent´s opionions on the direct marketing, which of it´s forms they consider agreeable or unacceptable, wheter they are contacted by the companies with the offers or if they are pleased with the form or the frequency of those. I investigated which packages did the respondents like the most by examples and later I checked if they would use the offer. From the research I gained information, which is suitable for direct marketing orientated companies. In my dissertation there was proved that it´s important to have a client database, put in client´s information and preferences and be careful not to bother the costumer. It´s essential to make the campaings in a way that would be instantly eye catching.
From the gained data there was a list if recommendations made for illustration of how to make such campaings.
Klíčová slova
DM, direct marketing, přímý marketing, efektivita, reklama, zákazník, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
DM, direct marketing, effectivity, advertising, customer, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, definujte hlavní pojmy se zaměřením na oblast direct marketingu a měření jeho efektivity.
2. Stanovte výzkumnou otázku a definujte metodický postup práce.
3. Proveďte marketingový výzkum ve zvolené cílové skupině s cílem měřit efektivnost direct marketingových kampaní, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, navrhněte doporučení pro realizaci efektivních direct marketingových kampaní aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, definujte hlavní pojmy se zaměřením na oblast direct marketingu a měření jeho efektivity.
2. Stanovte výzkumnou otázku a definujte metodický postup práce.
3. Proveďte marketingový výzkum ve zvolené cílové skupině s cílem měřit efektivnost direct marketingových kampaní, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, navrhněte doporučení pro realizaci efektivních direct marketingových kampaní aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
VÁŇA, Petr. Jak získávat nové zákazníky. I: Direct marketing v teorii a praxi. Pracujeme prostřednictvím adresné reklamy. 1.vyd. Praha: Management Press, 1994, 128 s. ISBN 80-856-0360-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
WUNDERMAN, Lester. Direct marketing: reklama, která se zaplatí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 250 s. ISBN 80-247-0731-4.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
VÁŇA, Petr. Jak získávat nové zákazníky. I: Direct marketing v teorii a praxi. Pracujeme prostřednictvím adresné reklamy. 1.vyd. Praha: Management Press, 1994, 128 s. ISBN 80-856-0360-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
WUNDERMAN, Lester. Direct marketing: reklama, která se zaplatí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 250 s. ISBN 80-247-0731-4.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Ve svém výzkumu jste použila jen 10 respondentů, což je velmi malý vzorek. Proč jste
zvolila tento počet? Z jakých důvodů? Časové důvody to asi nebyly, když uvádíte, že
v průměru jeden rozhovor/výzkum trval jen 6 min. (str. 33, kap. 9).
2. Podle čeho jste volila výběr respondentů pro průzkum? Neuvádíte žádnou konkrétní
společnost, která by využila výsledky Vaší práce, a proto by měla být skladba respondentů
odpovídající české populaci. Váš vzorek respondentů ale obsahuje 80% žen (str. 33, kap. 9.1),
což neodpovídá složení populace, ale může být vyhovující pro společnost, jejíž cílovou
skupinou jsou ženy.
3. Uvádíte vlastní negativní zkušenosti s telemarketingem (str. 16, kap. 2.1.1) a Váš výzkum
došel ke stejnému výsledku. Zároveň uvádíte (bez uvedení zdroje) že ?Mezi nejvyužívanější
prvky adresného direct marketingu patří e-mailing a telemarketing? (str. 16, kap. 2). Odkud
jste tuto informaci čerpala a proč telemarketing je tak využívaný, když působí negativně?
Otázka vedoucího práce:
1. Jak probíhal výběr respondentů pro kvalitativní šetření?