Bakalářská práce se zabývá marketingovými aktivita minipivovaru Zlínský Švec. Cílem je analyzovat tyto aktivity a tržní prostředí pivovaru a navrhnout případná zlepšení pro komunikaci.
V teoretické části je popsán trh piva v České republice, nové marketingové trendy, práce se značkou a tradiční výroba piva.
Praktická část obsahuje analýzu trhu minipivovarů, popis a zaměření vybraných minipivovarů a vlastní analýzu marketingové komunikace pivovaru Zlínský Švec.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on marketing activities of the microbrewery Zlínský Švec. The aim is to analyse these activities and beer market of this microbrewery and suggest possible im-provements for communication.
In the theoretical part is described the beer market in the Czech Republic, new marketing trends, work with brand and traditional beer brewing.
The practical part contains an analyse of the microbrewery market, description and focus of the selected microbreweries and analysis of Zlínský Švec marketing communications.
Klíčová slova
minipivovar, marketingové komunikace, značka, benchmarking, tradiční výroba piva, pivovarský trh, SWOT analýza.
Bakalářská práce se zabývá marketingovými aktivita minipivovaru Zlínský Švec. Cílem je analyzovat tyto aktivity a tržní prostředí pivovaru a navrhnout případná zlepšení pro komunikaci.
V teoretické části je popsán trh piva v České republice, nové marketingové trendy, práce se značkou a tradiční výroba piva.
Praktická část obsahuje analýzu trhu minipivovarů, popis a zaměření vybraných minipivovarů a vlastní analýzu marketingové komunikace pivovaru Zlínský Švec.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on marketing activities of the microbrewery Zlínský Švec. The aim is to analyse these activities and beer market of this microbrewery and suggest possible im-provements for communication.
In the theoretical part is described the beer market in the Czech Republic, new marketing trends, work with brand and traditional beer brewing.
The practical part contains an analyse of the microbrewery market, description and focus of the selected microbreweries and analysis of Zlínský Švec marketing communications.
Klíčová slova
minipivovar, marketingové komunikace, značka, benchmarking, tradiční výroba piva, pivovarský trh, SWOT analýza.
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o marketingu a propagaci pivovarů.
2. Popište a analyzujte tržní prostředí malých pivovarů na území ČR v současnosti.
3. Analyzujte marketingové aktivity a postavení na trhu pivovaru Zlínský Švec.
4. Proveďte porovnání s vybraným pivovary obdobného zaměření a velikosti.
5. Zhodnoťte výsledky na základě provedené analýzy a navrhněte možnosti zlepšení v oblasti marketingových aktivit.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny pojednávající o marketingu a propagaci pivovarů.
2. Popište a analyzujte tržní prostředí malých pivovarů na území ČR v současnosti.
3. Analyzujte marketingové aktivity a postavení na trhu pivovaru Zlínský Švec.
4. Proveďte porovnání s vybraným pivovary obdobného zaměření a velikosti.
5. Zhodnoťte výsledky na základě provedené analýzy a navrhněte možnosti zlepšení v oblasti marketingových aktivit.
Seznam doporučené literatury
BASAŘOVÁ, Gabriela ; HLAVÁČEK, Ivo. České pivo. 2.vydání. Pacov: Nuga, 1999. 231 s. ISBN 80-85903-08-3.
KARLÖF, Bengt; ÖSTBLOM, Svante. Benchmarking : Jak napodobit úspěšné. 1. vyd. Praha: Victoria publishing, 1995. 136 s. ISBN 80-85865-23-8.
KASHANI, Komran, et al. Proč už neplatí tradiční marketing. 1.vydání. Brno: Computer Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-251-1536-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1.vydání. Praha: Grada, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
ZYMAN, Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. 1.vydání. Praha: Management Press, 2005. 216 s. ISBN 978-80-7261-134-8.
Seznam doporučené literatury
BASAŘOVÁ, Gabriela ; HLAVÁČEK, Ivo. České pivo. 2.vydání. Pacov: Nuga, 1999. 231 s. ISBN 80-85903-08-3.
KARLÖF, Bengt; ÖSTBLOM, Svante. Benchmarking : Jak napodobit úspěšné. 1. vyd. Praha: Victoria publishing, 1995. 136 s. ISBN 80-85865-23-8.
KASHANI, Komran, et al. Proč už neplatí tradiční marketing. 1.vydání. Brno: Computer Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-251-1536-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1.vydání. Praha: Grada, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
ZYMAN, Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. 1.vydání. Praha: Management Press, 2005. 216 s. ISBN 978-80-7261-134-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Proč jste nakonec nerealizoval metodu benchmarkingu v praktické části?
2. Pivo Zlínský Švec se prodává také v pet lahvích. Nemá tento druh prodeje vliv na budování značky? Pivo z pet lahve přece jen není moc atraktivní nebo je to jinak?
3. Mohl by autor u obhajoby vysvětlit svůj záměr s představením zkoumané organizace až na konci praktické části?
Student zodpověděl otázky zcela.