Bakalářská práce se zabývá efektivitou výstav a veletrhů jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. První část práce zahrnuje teoretické poznatky z oblasti veletrhů, zabývá se specifiky veletrhů jako komunikačního nástroje, jejich postavení v komunikačním mixu a zkoumá cíle a cílové skupiny. Představuje měřitelné parametry, a jakým způsobem lze vyhodnocovat efektivitu tohoto nástroje.
Praktická část zkoumá efektivitu veletrhů ve vybrané společnosti pomocí analýzy sekundárních dat. Výsledky analýzy mají být použity pro strategické rozhodování o dalším využívání tohoto nástroje ve zkoumané společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the efficiency of exhibitions and trade fairs as one of the tools of marketing communication. The first part covers the theoretical knowledge in the field of trade fairs, deals with specifics of this communication tool, the position of the trade fairs in the communications mix and examine the objectives and target groups. Also presents the measurable parameters, and the way how to evaluate the effectiveness of this tool.
The practical part examines the effectiveness of trade fairs in selected company through the analysis of secondary data. The results of the analysis will be used for strategic decisions on further use of this tool in this company.
Klíčová slova
Výstavy a veletrhy, komunikační mix, efektivita, analýza sekundárních dat, veletržní účast, cíle veletrhů, typy veletrhů, typy účastí na veletrzích, 2N TELEKOMUNIKACE
Klíčová slova v angličtině
Exhibitions and trade fairs, communication mix, efficiency, analysis of secondary data, trade fair participation, trade fair objectives, types of exhibitions and trade fairs, types of participation in trade fairs, 2N TELEKOMUNIKACE.
Rozsah průvodní práce
75 s. (87 090 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá efektivitou výstav a veletrhů jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. První část práce zahrnuje teoretické poznatky z oblasti veletrhů, zabývá se specifiky veletrhů jako komunikačního nástroje, jejich postavení v komunikačním mixu a zkoumá cíle a cílové skupiny. Představuje měřitelné parametry, a jakým způsobem lze vyhodnocovat efektivitu tohoto nástroje.
Praktická část zkoumá efektivitu veletrhů ve vybrané společnosti pomocí analýzy sekundárních dat. Výsledky analýzy mají být použity pro strategické rozhodování o dalším využívání tohoto nástroje ve zkoumané společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the efficiency of exhibitions and trade fairs as one of the tools of marketing communication. The first part covers the theoretical knowledge in the field of trade fairs, deals with specifics of this communication tool, the position of the trade fairs in the communications mix and examine the objectives and target groups. Also presents the measurable parameters, and the way how to evaluate the effectiveness of this tool.
The practical part examines the effectiveness of trade fairs in selected company through the analysis of secondary data. The results of the analysis will be used for strategic decisions on further use of this tool in this company.
Klíčová slova
Výstavy a veletrhy, komunikační mix, efektivita, analýza sekundárních dat, veletržní účast, cíle veletrhů, typy veletrhů, typy účastí na veletrzích, 2N TELEKOMUNIKACE
Klíčová slova v angličtině
Exhibitions and trade fairs, communication mix, efficiency, analysis of secondary data, trade fair participation, trade fair objectives, types of exhibitions and trade fairs, types of participation in trade fairs, 2N TELEKOMUNIKACE.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast výstav a veletrhů a jejich měřitelnosti a efektivity.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a s ohledem na vybranou společnost formulujte cíle a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu využívání výstav ve zvolené společnosti. Porovnejte charakter globálních a lokálních výstav v zahraničí, kterých se společnost účastní, a zjistěte jejich efektivitu. Definujte soubor měřitelných parametrů a na jeho základě proveďte vyhodnocení. Popište a vyhodnoťte cíle účasti.
4. Na základě výsledků analýzy formulujte závěry a případné návrhy k posílení tohoto nástroje ve zkoumané společnosti. Zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a následně zpracujte teoretický základ se zaměřením na oblast výstav a veletrhů a jejich měřitelnosti a efektivity.
2. V návaznosti na teoretické poznatky a s ohledem na vybranou společnost formulujte cíle a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu využívání výstav ve zvolené společnosti. Porovnejte charakter globálních a lokálních výstav v zahraničí, kterých se společnost účastní, a zjistěte jejich efektivitu. Definujte soubor měřitelných parametrů a na jeho základě proveďte vyhodnocení. Popište a vyhodnoťte cíle účasti.
4. Na základě výsledků analýzy formulujte závěry a případné návrhy k posílení tohoto nástroje ve zkoumané společnosti. Zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 80-247-0894-9.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
FORET, Miroslav, Václav SVOBODA, Kateřina KOLÁŘOVÁ a Lucie ZUMROVÁ. Vystavujeme na veletrhu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2002, 110 s. ISBN 80-722-6645-4.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 80-247-0894-9.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
FORET, Miroslav, Václav SVOBODA, Kateřina KOLÁŘOVÁ a Lucie ZUMROVÁ. Vystavujeme na veletrhu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2002, 110 s. ISBN 80-722-6645-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Oponent:
Jaká opatření a metody výzkumu veletržní účasti by studentka navrhla pro sledování
firemní konkurence na veletrhu?
2. V práci absentuje parametr měření veletržní publicity. Je cílený záměr firmy 2N s médii
k veletrhu nepracovat? A jaké parametry měření veletržní publicity firmy lze nastavit?
3. V meziválečném období 1918-1938 se konaly na území dnešní ČR ve dvou městech
mezinárodní veletrhy. Může je studentka blíže charakterizovat?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela.