Práce je zaměřena na marketingovou komunikaci značky ASUS na e-shopu Alza.cz. V teoretické části jsou vyjmenovány a popsány dostupné komunikační nástroje, které lze pro e-shop jako je Alza.cz využít k efektivní propagaci. Součásti teoretické části je i stručný popis oblasti elektronického obchodování v České republice. V praktické části jsou vybrané komunikační nástroje detailně popsány a je vyhodnocen jejich přímý dopad na prodej produktů značky ASUS. Součástí práce je i marketingový výzkum realizovaný mezi zákazníky Alza.cz, který má za úkol prokázat efektivitu marketingových komunikačních nástrojů Alza.cz a jejich působení na koncového spotřebitele. Zároveň také poodhalí, zdali se zákazník ke koupi rozhoduje díky těmto komunikačním nástrojům.
Anotace v angličtině
The Thesis is mainly focused on marketing communications of ASUS products by e-shop Alza.cz. In the theoretical part are listed and described available communication tools that can be used by e-shop as Alza.cz for effective promotion. Theoretical part also contains a brief description of e-commerce market in the Czech Republic. The practical part shows and describes selected communication tools and their direct impact on sales of ASUS products is evaluated. The thesis also contains marketing research of Alza.cz customers which demonstrates the effectiveness of marketing communication tools of Alza.cz and their impact on consumers. It will also reveal whether the customer decides to purchase because of these communication tools.
Klíčová slova
e-shop, e-commerce, komunikační nástroje, propagace, reklama, Alza.cz, ASUS
Klíčová slova v angličtině
e-shop, e-commerce, communication tools, propagation, advertising, Alza.cz, ASUS
Rozsah průvodní práce
82 s. (93 251 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na marketingovou komunikaci značky ASUS na e-shopu Alza.cz. V teoretické části jsou vyjmenovány a popsány dostupné komunikační nástroje, které lze pro e-shop jako je Alza.cz využít k efektivní propagaci. Součásti teoretické části je i stručný popis oblasti elektronického obchodování v České republice. V praktické části jsou vybrané komunikační nástroje detailně popsány a je vyhodnocen jejich přímý dopad na prodej produktů značky ASUS. Součástí práce je i marketingový výzkum realizovaný mezi zákazníky Alza.cz, který má za úkol prokázat efektivitu marketingových komunikačních nástrojů Alza.cz a jejich působení na koncového spotřebitele. Zároveň také poodhalí, zdali se zákazník ke koupi rozhoduje díky těmto komunikačním nástrojům.
Anotace v angličtině
The Thesis is mainly focused on marketing communications of ASUS products by e-shop Alza.cz. In the theoretical part are listed and described available communication tools that can be used by e-shop as Alza.cz for effective promotion. Theoretical part also contains a brief description of e-commerce market in the Czech Republic. The practical part shows and describes selected communication tools and their direct impact on sales of ASUS products is evaluated. The thesis also contains marketing research of Alza.cz customers which demonstrates the effectiveness of marketing communication tools of Alza.cz and their impact on consumers. It will also reveal whether the customer decides to purchase because of these communication tools.
Klíčová slova
e-shop, e-commerce, komunikační nástroje, propagace, reklama, Alza.cz, ASUS
Klíčová slova v angličtině
e-shop, e-commerce, communication tools, propagation, advertising, Alza.cz, ASUS
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte nástroje marketingové komunikace využitelné pro internetový obchod.
2. Popište oblast internetového obchodování v České republice.
3. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
4. U vybraných komunikačních nástrojů proveďte analýzu použití v praxi a určete jejich vliv na prodejní výsledky.
5. Sestavte dotazník a pomocí kvantitativního marketingového výzkumu zjistěte vnímání komunikačních nástrojů zákazníky a vnímání značky. Výsledky výzkumu uveďte v přehledné formě a zpracujte. Zhodnoťte výsledky ve vztahu k výzkumným otázkám.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte nástroje marketingové komunikace využitelné pro internetový obchod.
2. Popište oblast internetového obchodování v České republice.
3. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
4. U vybraných komunikačních nástrojů proveďte analýzu použití v praxi a určete jejich vliv na prodejní výsledky.
5. Sestavte dotazník a pomocí kvantitativního marketingového výzkumu zjistěte vnímání komunikačních nástrojů zákazníky a vnímání značky. Výsledky výzkumu uveďte v přehledné formě a zpracujte. Zhodnoťte výsledky ve vztahu k výzkumným otázkám.
Seznam doporučené literatury
CLARKE, Irvine a Theresa FLAHERTY. Advances In Electronic Marketing. USA: Idea Group Publishing, 2005. ISBN 1-59140-321-9.
DENNIS, Charles, Lisa HARRIS. Marketing the e-Business. London: Routledge, 2002. ISBN 0-203-16696-5.
GAY, Richard, Alan CHARLESWORTH a Rita ESEN. Online Marketing: A Customer-Led Approach. New York: Oxford University Press, 2007. ISBN 9780199265855.
KOTLER, Philip. Marketing Management ? Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN ISBN 80-7169-600-5.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
OGILVY, D. O reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. Počet stran 223. ISBN 978-80-7261-154-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing. 1. vyd. Fortuna, 2006. Počet stran 247. ISBN 80-7168-979-3.
Seznam doporučené literatury
CLARKE, Irvine a Theresa FLAHERTY. Advances In Electronic Marketing. USA: Idea Group Publishing, 2005. ISBN 1-59140-321-9.
DENNIS, Charles, Lisa HARRIS. Marketing the e-Business. London: Routledge, 2002. ISBN 0-203-16696-5.
GAY, Richard, Alan CHARLESWORTH a Rita ESEN. Online Marketing: A Customer-Led Approach. New York: Oxford University Press, 2007. ISBN 9780199265855.
KOTLER, Philip. Marketing Management ? Analýza, plánování, využití, kontrola. 9. přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN ISBN 80-7169-600-5.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
OGILVY, D. O reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. Počet stran 223. ISBN 978-80-7261-154-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing. 1. vyd. Fortuna, 2006. Počet stran 247. ISBN 80-7168-979-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci na s. 32 definujete hlavní cílovou skupinou e-shopu Alza.cz jako ?muži i ženy ve
věku 15 až 45 let v produktivním věku s vlastními průměrnými až nadprůměrnými příjmy,
svobodní i sezdaní, projevující zájem o technologie?. Myslíte si, že na takto široce
definovanou a nesourodou cílovou skupinu je vhodné uplatňovat stejnou formu
marketingových taktik? Proč ano/ne?
2. V teoretické části práce na s. 17 zmiňujete slabé stránky TV reklamy a v praktické části na
s. 37 píšete o této formě komunikace jako o ?královně? všech komunikačních nástrojů a
zároveň uvádíte, že společnost ASUS televizní spoty do svých marketingových taktik přidala.
Jde o dle Vás spíše ?awareness? taktiku, nebo o taktiku, která nabádá cílové klienty ke ?call
to action??
3. Mohl byste prosím zkusit vyjmenovat, jakými marketingovými taktikami lze uskutečnit
změnu v chápání/vnímání charakteristik značky Asus spotřebiteli?